Kako da detaljno isplanirate i sprovedete uspeh u digitalnom nastupu?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da detaljno isplanirate i sprovedete uspeh u digitalnom nastupu?

    Ništa se ne dešava slučajno. Pa tako ni uspeh nije karakteristika pojedinih srećnika, već jedan od rezultata ispravnog planiranja i sprovođenja aktivnosti. Da, tako je, apsolutno možete da se postarate da vam se uspeh “desi”. I da to vrlo precizno dokumentujete.

    Jedan od načina je sistematizacija i automatizacija svega što radite. Offline i online događaja, načina sprovođenja aktivnosti, broja ljudi koji treba da budu uključeni, kome se obraćate i na koji način, šta od materijala treba da bude pripremljeno. Unapred detaljno promišljanje šta, kad, kako, gde i zašto? To je posebno bitno ako ima više ljudi u timu koju treba da sprovedu određene zadatke, ili imate i eksterne saradnike koji su deo priprema i realizacije.

    Kreativni haos pod kontrolom

    Tokom jednog meseca možete da imate višestruke uporedne aktivnosti: da imate sajamski nastup sa svojim grafičkim materijalima koja treba da se spreme, Live (uživo) emisiju sa gostom, Youtube emisiju ili više njih koju treba snimiti i montirati, svakodnevne Instagram storije i Reels na razne teme kojima treba posvetiti vreme, napisati i uraditi pripremu postova, blog za website gde treba izabrati i obraditi dobru temu koja koristi vašim pratiocima, saradnju sa izabranim influenserima koji promovišu vaš brend kroz definisane vizuale itd.

    Sve ovo može da izgleda kao previše posla, ali sve se postiže dobrim planiranjem unapred. Hajde da ovde postavimo sve ono što će vam trebati i olakšati svaki dalji korak u nastupu generalno, a posebno u digitalnom svetu. Od godišnjih ciljeva do dnevnih postova.

    Jedna od prvih stvari je na koji način ćete dokumentovati sve aktivnosti. Ovde predlažemo pet pisanih dokumenata koji pokrivaju sve, od opšte marketing strategije i godišnjih ciljeva, do pojedinačnog posta i dnevnih obaveza. Ako već niste, odvojite vreme i odmah napravite svih pet dokumenata i zapišite sve što treba.

    1. Generalna strategija – tekstualni dokument koji sumarno pominje šta treba da se postigne kroz marketing i specifikaciju većih kampanja tokom godine. Da znate šta želite da postignete i kojim pravcima, kanalima promocije želite da se krećete. Od izbora ovih ciljeva zavisiće izbor kanala, izbor i broj aktivnosti, broj ljudi uključenih u timu.
    2. Kalendar dešavanja – tekstualni ili tabelarni prikaz svih aktivnosti, sajmova, predavanja, manifestacija, na godišnjem nivou, po mesecima. Da znate gde ćete u svakom momentu biti ili raditi nešto za vaš brend. Postoji veliki broj dešavanja i mnogo toga što može da se uradi.

    Pitanje je samo kolike su vaše ambicije i realne mogućnosti da se nešto u datom momentu sprovodi. Jedna stvar je ako neko održava “Fan page”, pa je dovoljno samo na jednoj društvenoj mreži da održava kontakt sa korisnicima, a drugo ako neko ima proizvod koji želi da prodaje svuda po regionu, pa bi trebalo i da izlazi na sajmove, bazare, da koristi sve raspoložive resurse i da ubrzano gradi sve veći krug pratilaca po svim društvenim mrežama, i gde god može da dođe do njih.

    1. Kalendar planiranih postova i mapa objava, po nedeljama – planirane objave na društvenim mrežama, storiji, Youtube emisije. Da znate kako ćete svojim ciljnim grupama najaviti događaje, pružati vrednost, podsticati ljude da budu u kontaktu sa vašim brendom tokom dana, meseci i godina, pišu vam, zovu vas i imaju bilo koju vrstu interakcije. Kao što deca u školi imaju nedeljni raspored časova, tako sebi napravite nedeljni raspored pripreme sadržaja.
    2. Plan prodajnih kampanja, po nedeljama – tabelarni prikaz sa budžetom i kolonama za upisivanja ishoda oglašavanja. Da znate, osim redovnih postova, šta je to što nudite, a zahteva od vaših korisnika da nešto kupe.
    3. “Brif” dokument u wordu, gde se kroz set pitanja i odgovora ispituje svaki element sprovođenja određenog projekta ili događaja, budžeti i odgovornosti za svaki “projekat” pojedinačno. Ovime se i definiše pojedinačna obaveza svakog u timu, da ne dolazi do podrazumevanja, nesporazuma i probijanja rokova kad šta treba da se sprovede.

    Postoji već mnogo unapred napravljenih besplatnih šablona kalendara objava, nedeljnih planova sadržaja koje možete da izguglate, čak Facebook i Instagram imaju i “Creative Studio” gde možete unapred da pripremite, napišete i zakažete objave raznih sadržaja tokom meseca.

    Ne morate da zavisite od trenutne kreativnosti, već da sve pravovremeno pripremite, promislite i pustite da se realizuje kad dođe vreme za to. I da onda gledate kako iz dana u dan dolazi do ostvarenja ciljeva i uspeh se čini vrlo realnim i dostižnim.

    *Vladimir Veličković, serijski preduzetnik i autor knjige “Biznis Bukvar”

    Izvor: Naša Mreža

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE