
Kada znaš da otvaranjem računa podržavaš obnovu šuma
Da li ste znali da jedno drvo zasađeno danas za samo deset godina može da „zasadi” i nekoliko miliona novih stabala? Neke vrste proizvode na hiljade semena godišnje, stvarajući lančanu reakciju tihe, ali moćne obnove prirode. Upravo u tom duhu, kompanija Mastercard i OTP banka Srbija već petu godinu zaredom udružuju snage u okviru globalne inicijative „Priceless Planet Coalition”, koju je Mastercard pokrenuo s ciljem obnove čak 100 miliona stabala širom planete, tamo gde je to najpotrebnije. Svako može lako da postane deo ove misije – jer i najmanji korak može da ima veliki uticaj.
Nauka iza svake sadnje
Jedinstvenu misiju oporavka šuma, u okviru inicijative „Priceless Planet Coalition”, Mastercard je pokrenuo u saradnji sa ekspertima za oporavak šuma iz Conservation Internationala (CI) i Instituta za svetske resurse (WRI). Oni pomažu da se u toku ove akcije primenjuje najbolja naučna praksa prilikom identifikacije novih projektnih lokacija i odabira odgovarajućih vrsta drveća. Na taj način, svaka sadnja je ciljano usmerena ka mestima koja imaju najveći potencijal za klimatski, ekološki i društveni uticaj.
Obnova šuma je jedan od najefikasnijih načina za borbu protiv klimatskih promena. Sadnja stabala u našoj neposrednoj blizini, bilo u dvorištu, parku ili naselju, izuzetno je važna. Međutim, obnova šuma, čak i na hiljade kilometara udaljenih od nas, predstavlja efikasno rešenje za ublažavanje globalnih emisija gasova sa efektom staklene bašte i usporavanje klimatskih promena. Upravo zato je Koalicija „Priceless Planet” odabrala svoje globalne lokacije za sadnju – čak 22 – fokusirajući se na značajan potencijal uticaja na klimu, zajednicu i biodiverzitet.
„Programi za zaštitu životne sredine i za dobrobit društva osnovni su deo onoga što mi predstavljamo kao kompanija. Ne možemo obavljati zdravo poslovanje bez zdrave planete i posvećeni smo ostvarivanju uticaja na globalnom nivou. Zajedno sa našim partnerom, OTP bankom Srbija, poslednje tri godine realizujemo inicijativu ’Priceless Planet Coalition’ pokretanjem pozitivnih akcija protiv klimatskih promena”, rekla je Jelena Sretenović, direktorka kompanije Mastercard za tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
OTP banka i šuma ne znaju za granice
OTP banka je jedina banka u Srbiji koja se ovoj akciji pridružila još 2021. godine uz pomoć svojih klijenata. Samo u našoj zemlji ova svojevrsna zajednica boraca protiv klimatskih promena koji žele „da vide šumu od drveta” broji 45.000 ljudi, u čije ime je posađeno po jedno drvo.
„’Priceless Planet Coalition’ predstavlja odličan način da pokažemo odgovornost koju svako od nas ima kada je u pitanju životna sredina i zaista mi je drago što naši klijenti podržavaju naše napore. Ponosni smo na to što smo partneri Mastercarda na ovom programu. To je jedan od najboljih primera kako na dnevnoj bazi klijentima možemo da omogućimo da postanu deo promene nabolje”, rekao je Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora OTP banke Srbija zadužen za stanovništvo i digitalno poslovanje.
Klikom do drveta, jednostavno kao plaćanje
U novoj fazi kampanje, svi koji u OTP banci aktiviraju Google Pay ili Apple Pay, ili otvore jedan od paketa računa (Fluo, Praktik, Prestiž, Klasik ili Junior) – automatski postaju deo ove misije. Za svaki takav korak OTP banka donira dva američka dolara organizaciji Conservation International, čime se omogućava sadnja jednog drveta. Kampanja traje od početka juna i biće aktivna tri meseca.
Srpski korisnici brinu o planeti
U OTP banci kažu i da je popularnost podrške ekološkim akcijama među klijentima sve veća. Dodatno, godišnje istraživanje „MasterIndex”, koje Mastercard sprovodi među vlasnicima kartica, ukazuje na povećano interesovanje za pitanja životne sredine. Čak 86 odsto ispitanika u istraživanju „MasterIndex Srbija” izjavilo je da više pažnje treba posvetiti pitanjima koja se odnose na zaštitu životne sredine, društvo i korporativno upravljanje.
Tehnologija u službi održivosti
Kompanija Mastercard opravdano nosi ulogu tehnološkog lidera unutar industrije plaćanja, sigurnog procesora transakcija i inovatora u skoro svim aspektima platnog ekosistema. Danas koristi snagu svojih proizvoda, programa i mreže za dodatno podsticanje inkluzije i održivosti, kao i osnaživanje zajednica širom sveta da iskoriste prilike koje zelena tranzicija donosi.
Društveni rizici, rezilijentnost na ekstremne vremenske pojave i finansijska inkluzija povezani su na mnogo više načina i mnogo dublje nego što je to očigledno. Pružanjem finansijske podrške marginalizovanim zajednicama Mastercard nastoji da pruži svoj doprinos kako bi se lakše suočili s klimatskim izazovima i brže oporavili od katastrofa izazvanih klimatskim promenama.
Prelazak na održivu ekonomiju otvara ogromne prilike za inovacije, ali ovaj potencijal može da se ostvari u potpunosti samo kroz inkluzivno liderstvo i učešće svih. Iako je postignut napredak u oblasti ekonomske jednakosti, i dalje postoji veliki jaz. Kako bi maksimalno iskoristio inovacije tokom ove ekonomske transformacije, Mastercard radi na širenju pristupa prilikama za sve demografske grupe. Stoga je, 2014. godine, pokrenuo program „Girls4Tech”, s ciljem da inspiriše devojčice da se opredele za STEM obrazovanje. Kroz program je do 2023. godine prošlo 6,8 miliona devojčica uzrasta od osam do 16 godina, koje su svoje dalje obrazovanje nastavile u oblasti tehničkih, matematičkih, inženjerskih i tehnoloških nauka.
Zasadi odluku. Zasadi promenu
Sadnja jednog drveta možda izgleda kao mali čin, ali u kontekstu klimatskih promena – nosi snagu simbolike i realnog uticaja. Inicijative kao što je „Priceless Planet Coalition” pokazuju kako tehnologija, finansijske usluge i odgovorno ponašanje korisnika mogu zajednički doprineti očuvanju planete.
Bilo da je reč o digitalnom plaćanju, otvaranju računa ili samo donošenju ekološki svesne odluke – svako od nas može postati deo globalne promene. Zajedno možemo da zasadimo više od šume – možemo da zasadimo budućnost.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife
Foto: Mastercard i OTP banka