Borislav Despotović

Kad kažem „employer branding”, mislim – BIZBendovi

Upravo su nam se završili još jedni BIZBendovi, takmičenje koje su naše koleginice iz prodaje još onomad smislile i pokrenule, pa ne mogu da se otmem utisku da je to jedan savršen praktičan primer sveprisutnog employer brandinga.

Piše: Borislav Despotović, urednik magazina BIZLife

Kompanije ulažu ogroman novac u analize šta je zaposlenima potrebno da bi se na poslu osećali bolje, korisnije, ali i „jednakije”, nude se razni paketi „benefita”, organizuju timbildinzi i tako redom. I zaista, neki to rade na odličan način, smislen i koristan, ali ima i onih koji, prema mom ličnom sudu, to ipak rade pogrešno, kao da se mora, a ne da je to stvarna potreba i kompanije i ljudi u njoj.

BIZBendovi, u suštini, nisu ništa drugo nego korporativni događaj, ali ne onaj sa kog svi žele da pobegnu čim se ukaže prilika, već mole Boga da bude i neki bis, kako bi žurka potrajala bar još malo. Za sve to vreme, dok se korporativni svet zaista zabavlja, članovi benda grade poverenje i bliskost, ali i stvaraju legende firme kakve ne može da napravi nijedna PowerPoint prezentacija.

Iza kulisa, priča je još zanimljivija od samog nastupa. Probe posle posla, imejlovi sa potvrdom ko stiže večeras u studio, rasprave oko set-liste, direktor koji moli dizajnera da mu „drži ritam”, pravnica koja peva glavni vokal, vozač koji spasava pesmu solo deonicom, zajednička trema pre izlaska na binu… Sve to briše klasične hijerarhijske linije.

Pobednik BIZBendova 2025. je bend NONE THE WISER kompanije Wisertech

Kada zaposleni zajedno sviraju, druže se i javno predstavljaju firmu, oni ne igraju samo ulogu internog benda – oni postaju najubedljiviji ambasadori kompanije. BIZBendovi su zato mnogo više od dobre žurke – oni su praktična laboratorija u kojoj se – kroz muziku – jačaju kultura, lojalnost i reputacija poslodavca.

Zvuči utopijski, ali koliko bi samo bilo lepo da se BIZBendovi mogu sprovesti na nivou cele jedne firme, da bar na momenat svi dobiju ravnopravne uloge, da se osećaju korisno i podjednako važno! Naravno, sve su to puste želje, ali modeli očigledno postoje, pitanje je samo da li su kompanije spremne da se employer brandingu posvete iskreno, a ne samo formalno.

Sad, u decembru, neki HR će morati da sumira godinu, možda će sprovesti neku anketu među zaposlenima, ali onaj čije su kolege učestvovale na BIZ­Bendovima sigurno će imati lakši posao i, svakako, iskreniji i realniji izveštaj.

Dakle, kad kažem „employer branding”, mislim – BIZBendovi. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Ivan Stanivuković, Zoran Rašić / BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE