Singapur

Jedna zemlja će naplaćivati porez na gorivo putnicima, evo koliko će to povećati cenu vaše avio karte

Singapur će postati prva zemlja koja će naplaćivati „zeleni porez“ na gorivo za avionske putnike.

Od 1. oktobra 2026. godine, Civilna avijacijska vlast Singapura (Civil Aviation Authority of Singapore) uvešće naknadu za održivo avionsko gorivo (SAF) za putnike koji napuštaju zemlju. Ova naknada će se primenjivati na sve karte kupljene nakon 1. aprila, a iznos će zavisiti od pređene distance i klase u kojoj putnik putuje. Karte će biti podeljene u četiri geografske grupe.

Prva grupa obuhvata jugoistočnu Aziju, druga grupa severoistočnu i južnu Aziju, Australiju i Papuu Novu Gvineju.

Treća grupa uključuje Afriku, Centralnu i Zapadnu Aziju, Evropu, Bliski Istok, Pacifička ostrva i Novi Zeland, dok četvrta grupa obuhvata Ameriku.

Za kratke letove naknada će iznositi 1 S$ (£0,58), dok će putnici na dugim letovima u ekonomskoj klasi plaćati 10,40 S$ (£6,08).

Najviša stopa iznosi 41,60 S$ (£24,33) za prve i biznis klase.

Na primer, putnici u ekonomskoj klasi platiće 1 S$ (58p) za let do Bangkoka, 2,80 S$ (£1,65) za Tokio, 6,40 S$ (£3,75) za London i 10,40 S$ (£6) za Njujork. Cene će biti prikazane kao „poseban stavka“ na avionskoj karti.

Naknada se neće primenjivati na putnike koji samo prolaze kroz Singapur.

Međunarodna organizacija civilnog vazduhoplovstva (ICAO) postavila je cilj nulte emisije ugljen-dioksida za međunarodnu avijaciju do 2050. godine. Singapur je izjavio da je „posvećen radu ka tom cilju i da će to činiti na praktičan način.“

Neće svi putnici plaćati ovu „zelenu“ naknadu; ona se odnosi samo na putnike koji polaze iz Singapura ka drugoj destinaciji. Putnici koji prolaze kroz aerodrome Changi ili Seletar su izuzeti – porez se primenjuje samo na letove koji počinju u Singapuru. Takođe, naknada se primenjuje samo na sledeću destinaciju. Na primer, ako letite u SAD sa presedanjem u Hongkongu, naplaćuje se samo let do Hongkonga.

Sir Keir Starmer je u maju ove godine dogovorio „značajan paket“ sa Briselom, koji uključuje obavezu smanjenja emisije ugljen-dioksida. To podrazumeva i usklađivanje sa evropskim sistemom trgovine emisijama (EU ETS), što bi smanjilo trgovinske prepreke, ali bi moglo primorati premijera na dodatni porez za dugolinijske letove.

Procene koje je objavio The Times sugerišu da bi ovaj porez mogao prosečno povećati cenu dugolinijske avionske karte za £21.

Međutim, pravila dogovorena 2023. godine postepeno su zamenila besplatne kvote aukcijskim sistemom, gde aviokompanije plaćaju za svoje emisije; globalni letovi van Evrope mogli bi takođe biti obuhvaćeni ovim sistemom do 2027. godine.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/MSN

Foto: Unsplash/David Syphers

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE