Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Restoran

    „Jedi brzo i odlazi“: Vlasnik ramen restorana u Tokiju uveo neobičnu ZABRANU

    U japanskim restoranima ramena postoji neizgovoreno pravilo: „Jedi brzo i odlazi“.

    Jedan vlasnik restorana u kojem se prodaje ova čuvena supa sa rezanacima, shvata ovaj običaj toliko ozbiljno da je počeo da meri koliko će vremena njegovim kupcima trebati da počnu da jedu.

    Otkrio je da su oni koji su najduže čekali da obeduju obično gledali video snimke na svojim telefonima, što ga je navelo da preuzme stvari u svoje ruke.

    Kota Kai je vlasnik i upravlja tokijskim restoranom Debu-chan – što u prevodu sa Japanskog znači „bucmast“ – koji će ovog juna proslaviti svoju petu godišnjicu.

    Ramen (Freepik)

    U martu je odlučio da zabrani kupcima da koriste svoje pametne telefone dok jedu u vreme gužve, potez koji je postao vruća tema razgovora na društvenim mrežama u Japanu.

    Prisilna digitalna detoksikacija

    „Jednom, kada smo bili prepuni, primetili smo mušteriju koja nije počela da jede četiri minuta“, kaže Kai, dodajući da je mušterija gledala video snimke na svom telefonu dok mu se hrana hladila pred njim.

    Na nekim mestima to ne bi izgledalo toliko bitno. Ali Kai služi Hakata ramen, vrstu regionalnog ramena iz prefekture Hakata u zapadnom Japanu, za koju kaže da je „hrana rođena za nestrpljive ljude“.

    Vlasnik restorana navodi da su tanki rezanci koje servira široki samo jedan milimetar, tako da počinju da se rastežu i kvare vrlo brzo. Po toj logici, čekanje od četiri minuta može rezultirati lošim obrokom.

    Debu-chan je jedan od poznatijih restorana ramena u Tokiju, sa 33 mesta za sedenje. Međutim, Kai kaže da nije neobično da 10 ljudi čeka u redu za mesto u delu dana kada je gužva.

    „Kada su mesta puna i vidim da ljudi prestaju da jedu dok bulje u svoje pametne telefone, kažem im da prestanu to da rade“, ističe Kai.

    Japan (Freepik)

    Dodaje da nije postavio nikakve znakove kojima se traži od ljudi da odlože svoje telefone; umesto toga, on razgovara sa klijentima pojedinačno.

    Za njega je ramen više od hrane

    „Osećam da je ramen zabava koja mora uključivati pravila“, kaže Kai. „To je ono kao ‘kada si u Rimu, radi kao Rimljani.’ Ramen je oblik zabave.“

    Debu-chan nije prvo mesto koje se pozabavilo upotrebom pametnih telefona tokom večere.

    Mekdonaldsova ispostava u Singapuru objavila je “Phone off. Fun on.” kampanju 2017. Restoran je postavio ormariće za pametne telefone u koje su kupci mogli da odlažu svoje uređaje dok jedu, sa navedenim ciljem da ljudi provode više vremena fokusirajući se na svoju decu i jedni na druge, piše CNN Travel.

    Ograničenja za pametne telefone se ne odnose samo na jelo. 2021. godine, odeljenje Adachi u Tokiju izdalo je uredbu protiv ljudi koji koriste svoje telefone dok hodaju ili voze bicikl.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE