Dior, torbe, tašne, torba, tašna

Izrada Dior torbe od 2.800 dolara košta SAMO 57 dolara! Prave se u nehumanim uslovima

Italijanska istraga razotkrila je da luksuzni brend Dior proizvodi svoje torbe za samo 57 dolara i prodaje ih u prodavnicama za previsokih 2.780 dolara.

Diorove tašne su stvar stila, oličenje fine izrade i luksuza. Posedovanje jedne za mnoge je izvor unutrašnjeg ispunjenja i samopoštovanja. Ipak, ovaj balon lako može da pukne, jer divni Dior postaje jeziv zbog uznemirujućih istina koje je otkrila italijanska istraga.

Racija italijanske policije na Diorove proizvodne jedinice otkrila je mračnu stranu luksuznih brendova. Luksuzni modni brend Dior, u vlasništvu LVMH-a, proizvodio je njihove torbe za 57 dolara i prodavao ih za 2.780 dolara. Radnici su bili izloženi brutalnim uslovima da non-stop izbacuju nove proizvode, piše Business Insider. 

Italijanska istraga o Diorovim trećim dobavljačima otkrila je nehumane uslove rada za radnike. Slično tome, drugi luksuzni brend, Armani, učestvovao je u sličnoj zloupotrebi, plaćajući 99 dolara po torbi izvođačima, koje su prodavali za više od 1.900 dolara u svojim prodavnicama.

Šokantni radni uslovi

Istraga je otkrila šokantne uslove rada u kojima su radnici spavali u vrećama za spavanje i radili bez ikakvih pauza. Izveštaj Rojtersa otkrio je drakonsku potrošnju električne energije kako bi se osiguralo da radnici izbacuju torbe poput mašina, danju i noću. Većina radnika bili su kineski ilegalni imigranti, koji žive u zemlji bez odgovarajuće dokumentacije.

Da bi se ubrzao proces proizvodnje, eliminisani su bezbednosni uređaji na mašinama za lepljenje i četkanje. Ovo ozbiljno smanjenje troškova u proizvodnji omogućilo je Dioru da prodaje torbe po cenama od preko 1.000 dolara i održava visoku maržu.

Milansko pravosuđe izdalo je nalog da se obe proizvodne jedinice Diora i Armanija stave pod sudsku upravu na godinu dana. Ovaj potez bez presedana podstaknut je nalazima istrage nakon masovnih kršenja zakona o radu u fabrikama luksuznih brendova.

Tužilaštvo je navelo da kršenja radnih standarda nisu izolovani incidenti, već uobičajeni način proizvodnje brendova kako bi se ostvario veći profit. Radnici su se trudili danonoćno, eksploatisani su, bez ikakvih zdravstvenih i bezbednosnih standarda, radnog vremena i poštene plate.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik/Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE