Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    cigarete

    Istraživanje: Polovina ugostitelja ne želi duvanski dim u svojim objektima

    Anketa koju je sprovela FB stranica Ima Bez dima otkriva razloge zašto ugostitelji sve češće uvode zabranu upotrebe klasičnih cigareta, a kao kompromisno rešenje dozvoljavaju upotrebu alternativa i koji su to izazovi sa kojima se oni suočavaju ukoliko odluče da u svom prostoru ne dozvole duvanski dim.

    Prema rezultatima ankete, vlasnici ugostiteljskih objekata u Srbiji koji su dozvolili upotrebu bezdimnih alternativa, uz zabranu tradicionalnih cigarete unutar svojih lokala, ovakvu odluku donose iz 3 najčešća razloga. Najveći broj ugostitelja, čak 43% doneo je ovakvu odluku u želji da svoje lokale oslobode dima klasične cigarete. Njih 25% dim cigarete zabranjuje zbog podrške ekološkom konceptu unutar lokala, dok se kao treći razlog navodi taj što većina njihovih gostiju već koristi bezdimne alternative – 12% ispitanika. Preostalih 20% ispitanih je navelo neke druge razloge, koji su uglavnom zdravstvene prirode.

    Opredeljuju se za alternative

    Sa druge strane, imajući u vidu da su svi ispitanici dozvolili upotrebu bezdimnih alternativa unutar svojih lokala, kroz anketu je ispitano i koji su razlozi bili za ovakvu odluku. Najveći broj anketiranih, 41%, dozvoljava upotrebu bezdimnih alternativa u svojim lokalima iz razloga što iste ne stvaraju dim kao klasične cigarete, već aerosol (nešto poput vodene pare), što im je i bio primarni cilj, a 33% lokala je navelo da njihovim gostima, koji su nepušači, ne smetaju alternative jer ne emituju dim cigarete, te nema smrada na gardarobi, kosi, koži, hrani.. Da bezdimne alternative postaju trend i da je sve više pušača koji prelaze na iste – navodi kao razlog 6% anketiranih, dok ostalih 20% kao razlog navodi to što njihovim gostima ne smeta miris i nema uticaja na hranu koju pripremaju.

    Kafić

    Kafić (Pexels)

    S obzirom na to da se anketa bavila i time kako je ovo uticalo na goste, odnosno da li su se tu desile neke značajne promene, pre svega u strukturi, broju gostiju, ali i kakvi su bili komentari na uvođenje nove prakse, zaključak je da je ovo delovalo pozitivno na njih jer se povećao broj nepušača.

    Nije uticalo na strukturu gostiju

    Rezultati pokazuju da se najveći broj vlasnika, čak 68% izjašnjava da nije bilo promena u strukturi njihovih gostiju, s tim što se povećao broj nepušača. 29% je navelo da je ova mera dovela do delimične promene u strukturi, a 3% je reklo da je ova odluka promenila strukturu njihovh gostiju.

    Posebno zanimljivo je to da je anketa pokazala da odluka o ukidanju klasičnih cigareta, a uz dozvoljenu upotrebu bezdimnih alternativa, predstavlja koncept koji je uticao pozitivno ili neutralno na biznis. Čak 35% anketiranih je reklo da je ova odluka uticala pozitivno na njihov biznis, odnosno da se povećao broj gostiju i promet. Prilično je visok procenat i onih koji su rekli da ova odluka nije imala uticaja na njihov biznis, čak 45%, dok je 20% ispitanih reklo da je još uvek rano i da nije prošlo dovoljno vremena od uvođenja ove odluke da bi mogli da procene u kojoj meri i da li ista utiče na njihovo poslovanje.

    Takođe, istraživanje je pokazalo da postoji srednji put, kompromisno rešenje koje može zadovoljiti sve strane, ljude kojima smeta dim, potom one koji imaju potrebu da konzumiraju neki nikotinski proizvod, kao i ugostiteljski biznis.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE