Mladi, Belgrade youth , generacija z, menadžerifair

Istraživanje: Menadžeri se osećaju kao „dadilje” Gen Z zaposlenima

Menadžeri u Sjedinjenim Američkim Državama osećaju se kao da „dadiljaju” zaposlene iz generacije Z zbog njihovog nedostatka osnovnih veština potrebnih na radnom mestu, navodi se u novom izveštaju.

Rezultati ankete sajta ResumeTemplates pokazali su da 68% menadžera poredi nadgledanje zaposlenih iz Gen Z generacije sa roditeljstvom, dok 54% kaže da se to oseća kao čuvanje dece.

„To je iscrpljujuće. Većinu vremena se osećam kao dadilja koja pokušava da nauči decu lekcijama koje oni odbijaju da usvoje,” naveo je jedan menadžer u delu ankete sa otvorenim odgovorima.

Prema anketi, oko 41% menadžera kaže da mora redovno da podseća Gen Z zaposlene da sklone telefon, a 38% često ih podstiče da održavaju kontakt očima tokom razgovora.

„Najveći problemi su upravljanje vremenom i da ostanu dalje od telefona,” rekao je jedan od menadžera.

Više od četiri od deset ispitanih navodi da moraju da podsećaju pripadnike Gen Z generacije da dolaze na vreme (48%), da završe zadatke na vreme (46%), da pravovremeno odgovaraju na poruke i mejlove (47%), kao i da komuniciraju profesionalno (41%). Pored ovih osnovnih stvari, menadžeri navode da su morali da podučavaju Gen Z zaposlene i temeljnim poslovnim veštinama. Među tim veštinama su: prihvatanje povratne informacije bez lične uvređenosti (59%), primerena komunikacija sa klijentima i kolegama (46%) i efikasno obavljanje više zadataka istovremeno (45%).

„Gen Z su kao deca koja nisu pravilno vaspitana, pa ne znaju kako da funkcionišu u društvu,” rekao je jedan od ispitanika.

30 razloga zbog kojih su mladi ispred nas

Zašto je ovakva situacija?

Ovo nije prvi put da poslodavci izražavaju zabrinutost zbog radne etike pripadnika Gen Z generacije. Prethodna istraživanja, takođe iz ResumeTemplates, pokazala su da se i kupci žale na ponašanje Gen Z zaposlenih na radnom mestu.

Još jedan izveštaj, sa portala Intelligent.com, otkrio je da poslodavci imaju problem sa time što Gen Z često kasni na posao, ne oblači se profesionalno i isporučuje loš kvalitet rada. Džulija Tutejker (Julia Toothacre), glavna karijerna savetnica u ResumeTemplates, smatra da su ovi problemi povezani sa specifičnim načinom na koji su pripadnici Gen Z ušli u svet rada – tokom pandemije.

„Mnogi su pohađali časove i stažirali onlajn, pa su propustili prilike za učenje uživo, neformalne situacije za usvajanje znanja i posmatranje osnovnih pravila ponašanja na radnom mestu. Pored toga, mnoge kompanije su smanjile ulaganja u uvođenje novih zaposlenih i podršku na početku karijere zbog rezova u HR sektorima,” rekla je Tutejker.

Međutim, ona upozorava da ostavljanje menadžera da sami podučavaju osnovne veštine može negativno uticati na ceo tim.

„Organizacije moraju više da učine da podrže menadžere, u suprotnom rizikuju njihovo sagorevanje, frustraciju i gubitak motivacije. Jedno od rešenja je bolja timska obuka, kako bi se teret ravnomerno raspodelio. Takođe, pripremni kursevi na fakultetima i stažiranja mogu pomoći u boljoj pripremi Gen Z generacije“, rekao

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE