
iPod stavlja hiljadu pesama u vaš džep: Kako je Apple-ov uređaj promenio svet muzike?
IPod, Apple-ov digitalni audio plejer sa hard diskom, predstavio je Stiv Džobs 23. oktobra 2001. godine.
„Sa iPod-om, Apple je izmislio potpuno novu kategoriju digitalnog muzičkog plejera koji vam omogućava da stavite celu muzičku kolekciju u džep i da je slušate gde god da krenete. Sa iPod-om, slušanje muzike nikada više neće biti isto“, rekao je Stiv Džobs, izvršni direktor kompanije Apple.
Apple je lansirao iPod i doveo kompaniju do dominacije u polju digitalne muzike i zauvek promenio muzičku industriju. IPod nije bio prvi MP3 plejer, ali njegov jednostavan interfejs i hard disk, koji je evoluirao u fleš memoriju u kasnijim modelima, postavili su novi standard. Još jedna prednost je bila integracija sa iTunes softverom koji je jednostavan za korišćenje.

Ipod (Freepik)
iPod na putu do uspeha
Džobs je svetu najavio iPod na lukav način: „iPod stavlja hiljadu pesama u vaš džep.“
To je upravo ono što je uradio, sa više efikasnosti i elegancije od bilo kog MP3 plejera koji mu je prethodio.
Ipak, iPod nije bio uspeh preko noći. Rana prodaja je bila spora, a milioniti iPod je prodat tek 2004. godine. Sve je krenulo uzlaznom putanjom nakon objavljivanja verzije za Windows. Ubrzo je usledilo brzo uvođenje novih modela, kao što su Mini, Shuffle i Nano. Dominacija iPod-a nad digitalnom muzikom dovela je do dubokih promena u muzičkoj industriji.
IPod je omogućio Apple-u da potisne poslovni model industrije zasnovan na CD-u, čineći preuzimanje singlova jeftinim i lakim. Između ostalog, bilo je negodovanja muzičkih rukovodilaca zbog činjenice da su ljudi mogli da kopiraju svoje prethodno kupljene CD-ove u svoje iTunes biblioteke, a da ne moraju dodatno da plate za tu privilegiju.
Šta god da se pojavi, iTunes, kao najveći prodavac muzike na svetu, mora da bude deo jednačine.

Muzika (Freepik)
Vrhunac
Prodaja iPod-a dostigla je vrhunac početkom 2008. godine, sa više od 20 miliona uređaja na policama tokom prvog kvartala Apple-a. Nije slučajno, to je bio najprofitabilniji kvartal u istoriji kompanije.
Danas, u svim svojim varijacijama, iPod vlada i američkim i stranim MP3 tržištem. On čini otprilike tri od svaka četiri digitalna muzička plejera prodata u Sjedinjenim Američkim Državama.
Ova vrsta dominacije ima tendenciju da se samoodrži. Apple je to iskoristio tako što je sklopio ugovore sa nizom proizvođača stereo uređaja, proizvođača automobila, pa čak i avio-kompanija kako bi iPod učinio omiljenim muzičkim plejerom, čime je osigurao njegovo stalno mesto na vrhu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/I.J.
Foto: Freepik