Ipod

iPod stavlja hiljadu pesama u vaš džep: Kako je Apple-ov uređaj promenio svet muzike?

IPod, Apple-ov digitalni audio plejer sa hard diskom, predstavio je Stiv Džobs 23. oktobra 2001. godine.

„Sa iPod-om, Apple je izmislio potpuno novu kategoriju digitalnog muzičkog plejera koji vam omogućava da stavite celu muzičku kolekciju u džep i da je slušate gde god da krenete. Sa iPod-om, slušanje muzike nikada više neće biti isto“, rekao je Stiv Džobs, izvršni direktor kompanije Apple.

Apple je lansirao iPod i doveo kompaniju do dominacije u polju digitalne muzike i zauvek promenio muzičku industriju. IPod nije bio prvi MP3 plejer, ali njegov jednostavan interfejs i hard disk, koji je evoluirao u fleš memoriju u kasnijim modelima, postavili su novi standard. Još jedna prednost je bila integracija sa iTunes softverom koji je jednostavan za korišćenje.

Kasnije, podrška za ogromnu iTunes biblioteku Apple-a omogućila je korisnicima iPoda, izuzev obožavalaca Bitlsa, da dobiju ogroman izbor muzike za plejer.

Od koncepta do završetka, Apple inženjerima i dizajnerima je trebalo nešto manje od godinu dana da osmisle originalni iPod plejer. Imao je hard disk od 5 GB i bio je sposoban za reprodukciju muzike u nekoliko formata audio datoteka.

Ipod (Freepik)

iPod na putu do uspeha

Džobs je svetu najavio iPod na lukav način: „iPod stavlja hiljadu pesama u vaš džep.“

To je upravo ono što je uradio, sa više efikasnosti i elegancije od bilo kog MP3 plejera koji mu je prethodio.

Ipak, iPod nije bio uspeh preko noći. Rana prodaja je bila spora, a milioniti iPod je prodat tek 2004. godine. Sve je krenulo uzlaznom putanjom nakon objavljivanja verzije za Windows. Ubrzo je usledilo brzo uvođenje novih modela, kao što su Mini, Shuffle i Nano. Dominacija iPod-a nad digitalnom muzikom dovela je do dubokih promena u muzičkoj industriji.

IPod je omogućio Apple-u da potisne poslovni model industrije zasnovan na CD-u, čineći preuzimanje singlova jeftinim i lakim. Između ostalog, bilo je negodovanja muzičkih rukovodilaca zbog činjenice da su ljudi mogli da kopiraju svoje prethodno kupljene CD-ove u svoje iTunes biblioteke, a da ne moraju dodatno da plate za tu privilegiju.

Šta god da se pojavi, iTunes, kao najveći prodavac muzike na svetu, mora da bude deo jednačine.

Muzika

Muzika (Freepik)

Vrhunac

Prodaja iPod-a dostigla je vrhunac početkom 2008. godine, sa više od 20 miliona uređaja na policama tokom prvog kvartala Apple-a. Nije slučajno, to je bio najprofitabilniji kvartal u istoriji kompanije.

Danas, u svim svojim varijacijama, iPod vlada i američkim i stranim MP3 tržištem. On čini otprilike tri od svaka četiri digitalna muzička plejera prodata u Sjedinjenim Američkim Državama.

Ova vrsta dominacije ima tendenciju da se samoodrži. Apple je to iskoristio tako što je sklopio ugovore sa nizom proizvođača stereo uređaja, proizvođača automobila, pa čak i avio-kompanija kako bi iPod učinio omiljenim muzičkim plejerom, čime je osigurao njegovo stalno mesto na vrhu.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/I.J.

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE