Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Goran Jankuloski, Žiška: Mala mi duša, pa je lako popuni jedna dobra reklama

    Remek-dela ne moramo uvek stvarati četkicom ili perom. Moderne tehnologije donele su nam mogućnost da se umetnički izrazimo i kroz objektiv i to ne samo profesionalnom opremom, već i svojim mobilnim telefonom.

    Kako bismo odgonetnuli koja su to moderna remek-dela, pitali smo profesionalce iz različitih sfera biznisa šta je za njih remek-delo, da li ono postoji u njihovom poslu, te da nam otkriju šta za njih ima neprolaznu vrednost. To je bila sjajna prilika da napravimo remek-dela, a da u glavnim ulogama budu naši sagovornici.

    Serijal u kojem nam uspešni ljudi iz sveta poslovne zajednice govore o remek-delu i šta ono za njih predstavlja nastavljamo sa Goranom Jankuloskim, managing partner, Žiška.

    Šta je za Vas remek-delo?

    Verujete li da mi to baš dugo nije palo na pamet? Kada sam dobio pitanja, prvo sam guglao. Tamo sam pročitao da je reč remek u stvari mađarskog porekla. To nisam znao. Pročitao sam i da se izraz koristi za nešto izvanredno, majstorski savršeno odrađeno. To sam znao, ali bih ipak dodao još nešto: Dugo se pamti. Remek dela su slike koje znamo iako su naslikane pre više vekova, muzika komponavana od strane davno mrtvih autora i reklame koje se pamte posle deceniju.

    Goran Jankuloski, managing partner, Žiška

    Da li remek-dela postoje i u Vašem poslu?

    Postoje, siguran sam, jer ih osećam. Možda je ovo posebna dijagnoza zbog koje sam bio osuđen da osnujem sopstvenu agenciju, ali negde duboko u meni postoji kreativni crvić koji se jednako ritne kada vidi neko umetničko delo i kada pročita kopi Nadežde Milenković Ako vam je dobro, onda ništa. Neće se svi složiti sa mnom, i to je ok. Neki misle da su reklame previše prosta stvar da mogu da doguraju do remek dela. Međutim, ja sam jedan prostodušan čovek. Kao što to prelepo kaže Milena Marković u romanu Deca: ja sam ološ sa Novog Beograda. Lako se uzbuđujem oko kreativnih radova, a teško se impresioniram težinom kulturnog nasleđa. Mala mi duša, pa je lako popuni jedna dobra reklama, neočekivan slogan, a nekad čak i božemesakloni i YouTube kanal. Ako ste još uvek tu, malo konkretnije to su npr. Lav reklame sa kumom, Jelen pesma Pukni Zoro, u, Reklame za Vojvođansku banku (a svi znate koje), Brka koji se krije u tapetama za Komercijalnu, Grand Deda Mrazovi, Gaga i Milena, Vip reklame za NEO, Metalac Twitter, Tak Kreker Krekerizma, Drama u Taxiju itd. itd.

    Goran Jankuloski, managing partner, Žiška

    Šta je potrebno za više od remek-dela?

    Delo. Samo delo. Samo rad. Znate kako se dolazi do remek dela? Tako što napraviš jako puno dela. Znate kako da budete u top 1% podkasta? Snimite 10 epizoda. Naime, neki pametnjaković na Twitteru je sračunao da se 99% podkasta ugasi pre nego što pregura ovu cifru. To znači da ste sa 11 već u top 1%!

    Kako pravite dobre reklame? Pravite loše reklame. Pravite glupe Facebook postove. Ubodete jedan dobar kopi. Propadne vam aktivacija. Napravite sa dizajnerima prvi logo. Klijent ga ne kupi, otkaže saradnju. Napravite još 10. Jedan završi kao neonski znak na zgradi. Pokažete ga devojci. Zaginete na snimajućem danu do ponoći. Tri puta u kvartalu. Osvojite nagradu za te videe. I ode vam klijent… i negde na tom putu desi se. Verovatno ni ne primetiš.

    Kada je reč o Vašoj industriji, šta mislite da će imati vanvremensku vrednost, a šta će biti prolazno?

    Na dovoljno dugi horizont sve što je čovečanstvo ikada napravilo poješće termička smrt univerzuma. Na minus 273,15 stepena celzijusa nikoga neće biti briga za Sistinsku kapelu, Piramide, Bibliju ili Mićkove radio džinglove.  To je možda previše strog kriterijum.

    Sa druge strane, sinoć sam zabo u komu listajući TikTok i naleteo sam na barem tri videa koja su me iskreno oduvala. To je sigurno previše blag kriterijum. Negde između ta dva je dobra mera. Nađite je sami… šta god da radite. A ako već imate tu nesreću da pravite reklame, znajte da verovatno gledam negde. Ja i onaj moj crvić koji jedva čeka da se ritne.  I to je nešto? Nekome i dovoljno. Meni.

     

    *Fotografije koje se nalaze uz intervjue sa ljudima koji su govorili za BIZLife, nastale su telefonima Xiaomi 13 PRO sa LEICA optikom

    Izvor: BIZLife

    Foto: Xiaomi

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE