Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Google AI

    Google testira AI alat za pisanje vesti: Šta novinari misle o tome?

    Krajem jula, Google je počeo sa testiranjem AI alata pod nazivom “Genesis” koji ima sposobnost da zameni određene novinarske poslove. Preciznije, “Genesis” je sposoban da samostalno napiše vesti i duže novinarske formate, a Google je ovu ideju već predstavio velikim medijskim kućama kao što su New York Times i Washington Post.

    Genesis je, dakle, AI alat koji apsorbuje informacije i detalje o aktuelnim događajima i na osnovu njih kreira novinarske priče. Poput postojećih alata, njime se može upravljati uz pomoć promptova, kako bi finalni rezultat odgovarao uredničkoj politici različitih medija.

    Kako piše The Guardian, Google je trenutno u početnoj fazi istraživanja ovog AI alata, koji bi, prema njihovim rečima, mogao pomoći novinarima pri kreiranju naslova ili prilagođavanju stila pisanja. Naglasili su da tehnologija nije namenjena da zameni novinare:

    “Ovi alati nisu namenjeni da zamene ulogu koju novinari imaju u izveštavanju, kreiranju i fekt-čekingu svojih članaka. Naš cilj je da novinarima pružimo mogućnost korišćenja novih tehnologija na način koji poboljšava njihov rad i produktivnost, baš kao što omogućavamo alate za asistenciju unutar Gmail-a i Google Docs-a,” izjavili su predstavnici kompanije Google za The Guardian.

    Za sada, Google je ovaj alat predstavio velikim medijskim kućama poput New York Times-a, Washington Post-a i Wall Street Journal-a koji, po svemu sudeći, nisu bili oduševljeni.

    “Deluje nam da se trud koji se ulaže u produkciju tačnih i kreativnih vesti uzima zdravo za gotovo,” kratko su prokomentarisali predstavnici New York Times-a, prenosi The Guardian.

    Međutim, ukoliko su planovi kompanije Google takvi da će prioritizovati ovaj alat pri rangiranju medijskog sadržaja, je li uopšte važno ako ga pojedini mediji ne prihvataju?

    Osim toga, nije li jedan od argumenata zagovornika AI alata da, prihvatili vi njih ili ne, vaša konkurencija zasigurno hoće?

    Tome u prilog svedoče i podaci računovodstvene grupe KPMG objavljeni prošlog meseca, koji pokazuju da AI alati mogu zameniti oko 43% poslova koje obavljaju autori, pisci i prevodioci.

    A šta o tome misle novinari, pročitajte na portalu WebMind.

    Izvor: Web Mind

    Foto: Web Mind

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE