
Generacije Z i Alfa: Kupovina kao iskustvo, a ne samo transakcija
Jedna o ključnih poruka panela „Nova generacija kupaca“, na kom se govorilo u kupovnim navikama Gen Z i alfa, a u okviru konferencije „XPERIENCE 2025 – Leading Digital Success“, je da njihova pažnja kratko traje, te da kupovina za njih predstavlja emotivno iskustvo. Za njih su, prema rečima stručnjaka, personalizacija i zajednica vredniji od cene.
Zajednica, emocija i besprekorno digitalno iskustvo
Ljubica Vukčević iz kompanije Direct Media, naglasila je da su pred nama dve generacije kupaca koje razmišljaju drugačije od prethodnih. „Generacija Alfa su deca koja zavise od roditelja, ali već sada vidimo koliko utiču na odluke pri kupovini“, navela je ona.
Kod njih i kod Gen Z, prema njenim rečima, cena prestaje da bude centralni faktor, i važnija je emotivna povezanost i osećaj pripadnosti zajednici, koja je najčešće online.
Zato su, ona smatra, influenseri postali novi autoriteti kojima mladi veruju, a brendovi koji pokušaju da ih uče ili „drže lekciju“ nailaze na otpor.
Aleksandar Marić, iz kompanije Smartweb, nadovezao se tvrdnjom da nove generacije ne praštaju tehničke greške. Sporo učitavanje sajta ili sitan bag dovoljan su razlog, prema njegovim rečima, da mladi izgube poverenje i odmah odu na konkurentnu platformu.
On kaže da kako kupci postaju zahtevniji, standard postaje perfekcija, od brzine sajta do vizuelnog identiteta i celokupnog korisničkog iskustva.
Mobilni ekran i globalne tehnologije kao ključ kupovine
Vladimir Ćuk, iz kompanije Gigatron, naglasio je da je najmlađu publiku teško identifikovati, ali da istraživanja pokazuju jasne obrasce ponašanja.
”Gen Z želi emociju i povezanost sa samim brendom. Nije dovoljno ponuditi popust, oni žele osećaj da brend ima svrhu i da nudi izazov ili nagradu“, objasnio je on u dupke punoj sali Sava Centra.
Kao ključni kanal istakao je mobilni telefon, jer se gotovo celokupan put kupovine odvija upravo preko njega.
”To znači da sajtovi, filteri i svi elementi iskustva moraju biti prilagođeni mobilnom formatu”, naglašava Ćuk.
Na to se nadovezao Nenad Milić, iz Admixer Media, naglašavajući da iako mladi deluju vezani za telefone, čak 70% njih i dalje kupuje u tržnim centrima.
”Mobilni uređaj jeste primarni alat za istraživanje, ali fizičko iskustvo kupovine ostaje prisutno,“ rekao je Milić.
Zato je, prema njegovim rečima, neophodno kombinovati globalne tehnologije i lokalnu ekspertizu.
KOMPLETAN TEKST JE NA PORTALU WEBMIND.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: WEBMIND/Nemanja Kuč
Foto: Nemanja K.