Generacija Z na radnom mestu: Kako zadržati mlade talente u kompaniji
Generacija Z na tržištu rada i naši stavovi o njima u ovom kontekstu su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih. Zbog toga, mnoge kompanije privlače mlade talente, podržavaju ih u njihovom razvoju, pa i uče od njih. Kompanije koje razumeju njihove potrebe mogu zauzvrat dobiti predane zaposlene koji strastveno rade ono u šta veruju i što im je važno.
Tehnološka pismenost i radno okruženje
Budući da je generacija Z odrastala sa tehnologijom, prilagodili su je sebi umesto da se oni prilagođavaju njoj. Tehnološki i informaciono su pismeniji od svih prethodnih generacija, lako usvajaju promene i svakodnevno primenjuju inovacije u radu, kao što su na primer alati veštačke inteligencije. Rado će se služiti svim tehnološkim olakšicama koje rad mogu da im učine bržim, preciznijim i pedantnijim i pomognu im da fokus sa rutinskog posla preusmere na bitnije i kreativnije zadatke. Kompanije koje im omogućavaju da koriste ovakve alate, ili ih bar ne sprečavaju u tome, privući će njihovu pažnju.
Razvoj, mentorstvo i jasan karijerni put
Generacija Z možda ima manje radnog iskustva od prethodnih generacija na tržištu rada, ali ne nužno i manje veština, budući da ima naviku da samostalno uči i usavršava se. Zato njeni pripadnici očekuju da im takve mogućnosti pruži i poslodavac – rado će ostati u kompaniji gde se njihov napredak prati i podržava i koja im omogućava kontinuirani profesionalni razvoj. Ovo podrazumeva treninge, radionice, kvalitetan procesa uvođenja u posao i mentorstvo, čest i smislen feedback, kao i mogućnost za napredovanje. Zahvaljujući svemu tome povećava se njihova produktivnost, kao i verovatnoća da će se na datom radnom mestu duže zadržati.
Fleksibilnost i balans
Generacija Z, rođena između 1997. i 2012. godine, dobro je upoznata s ubrzanim promenama na tržištu rada. Zbog toga su rano naučili da budu adaptibilni, snalažljivi, a uz to i asertivni, pa je tako i fleksibilnost poslodavca visoko na listi njihovih prioriteta. To znači da cene radno okruženje koje omogućava balans između privatnog i poslovnog života, fleksibilno radno vreme, mogućnost rada od kuće, ali i osećaj da ono što rade ima svrhu i smisao.
Ravnoteža između privatnog i poslovnog života im je važna podjednako kao i napredovanje u karijeri, a slobodno vreme cene jednako kao i prilike za dokazivanje. Stalo im je do dobrih međuljudskih odnosa na radnom mestu, pa od poslodavca očekuju poštovanje i transparentnost. Takođe, očekuju i jednostavan, ali zanimljiv i kreativan proces regrutacije i zapošljavanja.
Iskaži svoju kreativnost
Kompanija Nestlé prepoznaje potrebe mladih, svesna toga da su saradnja, međusobno razumevanje i poštovanje ključ uspeha kako za zaposlene, tako i za kompaniju. Zato već petu godinu zaredom realizuje program Summer’s Cool, plaćenu letnju praksu koja studentima i diplomcima pruža priliku da razvijaju svoje veštine i primenjuju znanje stečeno na fakultetu kroz konkretne projekte. I ove godine u okviru Summer’s Cool programaNestlé u saradnji sa izdavačkom kućom Laguna priprema iznenađenje koje će mladima dati priliku da iskažu svoju kreativnost. Pratite Nestlé Facebook stranicu i saznajte na vreme o čemu je tačno reč.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Nestle/Unsplash