Generacija Z

Generacija Z će nadmašiti bumere na radnim mestima od 2024.

Generacija Z će činiti veći deo američke radne snage od bumera prvi put sledeće godine, prema nedavnom izveštaju Glassdoor-a.

Nadolazeća promena u demografiji će imati „prilično velike implikacije na ono čemu poslodavci daju prioritet“, kazao je za CNBC Make It ekonomista Glassdoor-a Aron Terazas.

„Ovo je kraj bumera. Njih zamenjuju veoma različitim osobama koje imaju drugačije prioritete u vezi sa radom“, naveo je on.

Trend je vođen starenjem

Prema većini definicija, bumeri će sledeće godine biti uzrasta od 60 do 78 godina i približiće se penziji. Generacija Z, starosti od 12 do 27 godina sledeće godine, završava školu i pridružuje se radnoj snazi.

Međutim, proći će mnogo vremena pre nego što prestignu milenijalce, tvrdi Terazas, jer milenijalci brojčano nadmašuju sve druge generacije u Sjedinjenim Državama do sada.

Posao, tim, generacija Z

Posao, generacija Z (Pexels)

„Verovatno neće biti do ranih 2040-ih“, smatra on.

Evo zašto je smena važna i šta bi moglo da se dogodi sa radnim mestima širom zemlje.

Generacija Z donosi različite vrednosti i očekivanja na radno mesto

Generacija Z postaje punoletna u upadljivo drugačijem vremenu od bumera – u atmosferi obeleženoj političkim previranjima i pandemijom Covid-19.

„Dakle, njihovi ukupni stavovi o poslu i onome što očekuju razlikuju se od njihovih baka i deda“, istakao je Terazas.

Mlađi radnici preferiraju poslodavce sa dokazanim društvenim uticajem, mobilnošću i kreativnim mogućnostima, prema nacionalnom istraživanju sprovedenom 2022. Generacija Z „želi da se čuje mišljenje i perspektive kompanija, bez obzira na njihovo iskustvo ili staž“, dodao je on.

Posao generacije z

Posao, generacija Z (Unsplash)

Veća je verovatnoća da će oni više od drugih generacija želeti da se bave politikom na poslu, i očekivati da rukovodstvo kompanije bude glasno o pitanjima do kojih im je stalo, stoji u drugom izveštaju Glassdoor-a objavljenom prošlog meseca.

Generacija Z je posebno zabrinuta za kompromis između posla i dokolice, kazao je Terazas. Oni imaju tendenciju da cene fleksibilne poslove koji mogu da omoguće zdrav balans između posla i privatnog života, koji mogu da vide kao dragoceniji od sigurnosti posla. Oni takođe u velikoj meri preferiraju lične radne interakcije, primećuje nedavno istraživanje kompanije Fiverr.

Fleksibilnost i mogućnosti za napredovanje

„Ne mora nužno da bude u kancelariji“, rekao je za Make It prošlog meseca Mišel Miler Levi, senior direktor za istraživanje tržišta i korisnička saznanja u Fiverru.

Prema njegovim rečima, skoro trećina preferira rad na javnim mestima kao što su kafići gde mogu da se sastanu i komuniciraju sa ljudima, a da pritom zadrže svoju fleksibilnost.

Tim kompanije

Posao (Unsplash)

Kao radnici na početku karijere, mnogi pripadnici generacije Z cene razvojne mogućnosti i redovne povratne informacije: 73 odsto njih je spremno da napusti posao ako njihovi menadžeri ne obezbede i jedno i drugo, pokazalo je istraživanje koje je ranije ove godine objavila softverska kompanija za ljudske resurse StaffCircle.

I ne plaše se menjanja posla ako smatraju da im je radna situacija nezadovoljavajuća, navodi se u januarskom LinkedIn izveštaju.

„To će podstaći mnogo pažnje na izvršnom nivou o načinima da zadrže i motivišu svoje zaposlene, posebno ove najmlađe“, zaključio je Terazas.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik, Pexels, Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE