električni automobil

Evropljani „poludeli“ za električnim automobilima, prodaja obara sve rekorde

Najnoviji podaci pokazuju da je Zapadna Evropa zabeležila rekordan broj registracija novih električnih automobila u drugom kvartalu.

Skoro 600.000 električnih vozila na baterije (BEV) izašlo je na puteve između aprila i juna, što je znak oporavka prodaje koja je ranije rasla sporije nego što se očekivalo.

Pristupačnost je ključ uspeha

Rekordne isporuke, za koje se očekuje da će biti nadmašene u tekućem kvartalu, rezultat su pojavljivanja pristupačnijih modela na tržištu i ubrzavanja prodaje. Prema rečima automobilskog analitičara Matijasa Šmita sa sedištem u Berlinu, ovaj trend označava važnu prekretnicu.

„Po prvi put, električna vozila postaju pristupačnija i atraktivnija privatnim potrošačima. Ranije su to bili samo korporativni kupci, vozači službenih automobila“, rekao je Šmit.

Rast pokreću evropski i kineski proizvođači

Evropski proizvođači automobila kao što su Stelantis (vlasnik Sitroena) i Reno prednjače uvođenjem pristupačnijih modela kako bi privukli kupce osetljive na cene i uskladili se sa propisima EU o prosečnim emisijama. Istovremeno, kontinuirano širenje mreže punjača širom Evrope smanjuje takozvanu „anksioznost zbog dometa“, odnosno strah vozača da neće moći da pronađu stanicu za punjenje tokom svojih putovanja, prenosi Guardian.

Prodaja električnih vozila proizvedenih u Kini takođe beleži snažan rast širom Evrope. BYD se, posebno, takmiči sa Teslom za poziciju najvećeg svetskog proizvođača električnih automobila, sa fokusom na tržišta Velike Britanije, Španije i Italije. Trenutno, jedno od deset električnih vozila na evropskim putevima proizvedeno je u Kini, uprkos tome što je EU uvela carine do 35% na uvoz kineskih električnih vozila do kraja 2024. godine, što Velika Britanija nije učinila.

Subvencije kao dodatni podsticaj

Očekuje se da će prodaja dobiti dodatni zamah u poslednjim mesecima godine. U Francuskoj se oživljava šema socijalnog lizinga, dok vlada Velike Britanije ponovo uvodi subvencije koje će smanjiti cenu nekih električnih automobila do 3.750 funti.

Međutim, popust u Velikoj Britaniji do 10% biće dostupan samo za „najzelenije“ automobile po ceni ispod 37.000 funti. To znači da ni Teslini modeli, koji počinju od oko 40.000 funti, ni automobili kineskih proizvođača kao što je BYD neće imati pravo na subvenciju.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZlife/Guardian

Foto: Unsplash/CHUTTERSNAP

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE