
Elektronska trgovina u svetu mode: Top 5 eCommerce rešenja iz ugla korisničkog iskustva
U eri digitalne transformacije, elektronska trgovina je postala vitalni deo našeg svakodnevnog života, a industrija mode nije izuzetak. Kupovina odeće, obuće i modnih dodataka putem interneta doživela je značajan porast popularnosti i postala ključni način za korisnike širom sveta da ispune svoje modne želje.
U skladu s tim, sve veći broj e-trgovinskih platformi nudi širok spektar mogućnosti za korisnike da istraže, pronađu i kupuju modne proizvode iz udobnosti svog doma.
Razumevanje i zadovoljstvo korisnika su ključni elementi uspešne online prodaje u modnoj industriji. Sve veća konkurencija zahteva od e-trgovinskih platformi da ponude izvanredno korisničko iskustvo kako bi zadržale svoje kupce i stekle lojalnost.
Pre samo par decenija, jedini način “kupovine iz fotelje” bio je putem telešopa ili kataloške prodaje. Pojam elektronske trgovine kakvu danas poznajemo, a i samog interneta, pogotovu na teritoriji Balkana u to vreme nije bio ni blizu postojanja.
Opšte je poznato da su sa pojavom interneta krenule i brojne promene – neke na bolje, neke, nažalost na gore. To važi i za elektronsku trgovinu.
Kratka istorija elektronske trgovine
Takozvani online shopping doživeo je prekretnicu 1994. godine sa pojavom Amazona. Online prodavnica u kojoj danas možete naći sve od igle do lokomotive je u to vreme prodavala samo knjige. Godinu dana kasnije lansiran je dobro poznati aukcijski sajt E-bay. Dve godine kasnije, 1997, osnovan je Rakuten, najpoznatiji japanski sajt za online trgovinu, a 1999. godine, dok je u SR Jugoslavili bila na snazi akcija Milosrdni anđeo, lansiran je Alibaba, najpoznatija online sajt za trgovinu na veliko.
U Srbiji, prvi susret sa elektronskom trgovinom bio je putem sada već zaboravljenih sajtova Limundo i Kupindo. Nekada dosta posećeni, sada su pali u zaborav nakon što su im dobro poznati KupujemProdajem i noviji Shoppster i Ananas preuzeli tron.
Iako postoji još od sredine/kraja devedesetih, online trgovina kakvu danas poznajemo krenula je tek skoro, od 2017. godine. Sticajem specifičnih okolnosti (čitaj pandemija Kovid-19), online shopping je, može se tako reći, dostigao svoj vrhunac 2020.
Ono što je pre tri godine bila nužda zbog karantina i mera zaštite je nakon ekspanzije zadržalo je pozitivan, ako ne i rastući trend. Danas se sve više ljudi okreće online trgovini, a najviše kupuju odeću i obuću, i elektroniku, kao i predmete za kuću i baštu.
Koje su to prednosti i mane online trgovine u modnom sektoru, i koja su to pet najboljih eCommerce rešenja iz ugla korisničkog iskustva u svetu, saznajte ovde.
Izvor: Web Mind
Foto: Web Mind