Dugogodišnja lojalnost zaposlenih je rezultat stabilnosti kompanije Pharmanova
Kompanija Pharmanova već 33 godine neguje stabilnost, inovacije i timsku lojalnost, što je čini jedinstvenim mestom za rad. S posebnom pažnjom prema razvoju zaposlenih, uspela je da izgradi kolektiv u kojem se prepoznaju zajedničke vrednosti, s ponosom ističe spec. inž. organizacionih nauka Daroslava Tomić, HR menadžerka kompanije Pharmanova, u razgovoru za magazin BIZLife.
- Šta mislite, koji su glavni razlozi zbog kojih ljudi ostaju dugo u kompaniji Pharmanova i kako HR podržava tu lojalnost?
Pharmanova je kompanija sa 33 godine tradicije i uspešnim poslovanjem na tržištu Srbije i Zapadnog Balkana sa timom od 150 zaposlenih. Našu najveću snagu predstavljaju upravo naši zaposleni, a ponosni smo na činjenicu da se oni dugo zadržavaju u našoj kompaniji i da se menjamo i rastemo zajedno. Imamo kolege koji su sa nama 31 godinu, kao i mnoge koji beleže 10, 15, 25, pa i više godina radnog staža.
Smatram da lojalnost naših zaposlenih proizilazi iz nekoliko ključnih faktora: dugogodišnje tradicije i stabilnosti kompanije, prijatnog i podsticajnog radnog okruženja, kao i izuzetne saradnje i kolegijalnosti među timovima. Pored toga, veliku pažnju posvećujemo kontinuiranom profesionalnom razvoju i stvaranju prilika da naši zaposleni aktivno doprinose razvoju kompanije. U takvom okruženju, zaposleni se često identifikuju s vrednostima Pharmanove, što doprinosi osećaju pripadnosti i sigurnosti. Verujem da upravo to čini našu kompaniju mestom gde se gradi dugoročno zadovoljstvo i ostvaruje zajednički uspeh.
- Pharmanova prati industrijske trendove i integriše inovacije u poslovanje. Na koji način se to odražava na razvoj i profesionalno usavršavanje zaposlenih?
Pharmanova kontinuirano prati industrijske trendove i integriše inovacije u poslovanje s ciljem unapređenja efikasnosti, konkurentnosti i prilagođavanja savremenim zahtevima tržišta. Aktivno ulažemo u razvoj našeg portfolija, digitalizaciju procesa i implementaciju savremenih tehnologija, što direktno utiče na profesionalni razvoj naših zaposlenih. Kroz ove inicijative pružamo im priliku da usvoje nova znanja i veštine u skladu s najnovijim dostignućima u farmaceutskoj industriji.
Takođe, podstičemo zaposlene da iskažu svoj potencijal i aktivno doprinesu rastu kompanije. Ovaj pristup ne samo da motiviše timove da usvoje nova znanja već ih i osnažuje da postanu pokretači pozitivnih promena unutar organizacije. Na ovaj način kreiramo podsticajno okruženje koje omogućava zaposlenima da preuzmu inicijativu u razvijanju i implementaciji inovativnih projekata i proizvoda, čime gradimo kompaniju spremnu za buduće izazove i prilike.
- Kako podstičete kulturu stalnog učenja u timu i na koje ste programe profesionalnog usavršavanja posebno ponosni?
Ponosni smo na kulturu stalnog učenja i razvoja, koju negujemo, što nas izdvaja kao kompaniju koja aktivno podržava profesionalni rast svojih zaposlenih i podstiče deljenje znanja. Naši zaposleni su vrhunski stručnjaci u svojim oblastima i kontinuirano se usavršavaju – kako formalno, kroz različite programe edukacije, tako i neformalno, kroz razmenu iskustava i znanja unutar tima. Najbolji primer su naše interne „onbording” obuke, kojima posvećujemo posebnu pažnju. Ove obuke pružaju novozaposlenima detaljan uvid u sve faze poslovanja i procese, omogućavajući im da se brzo integrišu u kolektiv i razumeju vrednosti, standarde i kulturu naše kompanije. Na taj način postavljamo čvrste temelje za njihovu uspešnu karijeru i dalji profesionalni razvoj u Pharmanovi.
Ponosni smo i na podršku koju pružamo zaposlenima u stručnom usavršavanju. Tokom proteklih godina omogućili smo više od 25 formalnih specijalizacija, a trenutno imamo i kolege na doktorskim studijama. Podršku u razvoju pružamo zaposlenima iz svih sektora, jer verujem da je kontinuirano učenje ključno za lični i profesionalni razvoj. Naš cilj je da svaki član tima ima priliku za usavršavanje i da stečeno znanje primeni u svakodnevnom radu, doprinoseći i svom razvoju i rastu kompanije.
- Sa aspekta HR-a, kako uspevate da održite doslednost u timskom radu i komunikaciji između zaposlenih na različitim lokacijama?
Kao kompanija koja posluje na više lokacija i ima veliki tim, trudimo se da održimo doslednost u timskom radu i komunikaciji kroz pažljivo planirane i strukturirane procese. Naravno, postoje situacije kada je to izazov na koji ne odgovorimo baš na idealan način, ali to su situacije u kojima učimo jedni o drugima i o timu i nikada ne ponavljamo iste greške. Ključni prioritet mi je osigurati da svi zaposleni, bez obzira na lokaciju, imaju jednak tretman, iste mogućnosti za razvoj i podršku, kao i osećaj pripadnosti našem timu.
Kako bismo to postigli, redovno pratim procese i aktivnosti na svim lokacijama, omogućavam otvorenu i transparentnu komunikaciju i koristim moderne tehnologije za povezivanje i razmenu informacija. Pored toga, veliku podršku mi pružaju menadžeri svih sektora, koji aktivno učestvuju u svim procesima.
Poseban akcenat stavljamo na standardizaciju procedura i internih obuka, kako bi svi zaposleni imali iste smernice i prilike, bez obzira na to gde se nalaze. Takođe, kroz kontinuirani dijalog sa timovima i individualne razgovore sa zaposlenima, osiguravam da se njihovi glasovi čuju i da dobiju podršku.
- Kako vaša strategija razvoja ljudskih resursa doprinosi ne samo uspehu zaposlenih već i dugoročnom uspehu kompanije?
Strategija razvoja ljudskih resursa u Pharmanovi fokusira se na stvaranje stabilnog, podsticajnog i dinamičnog radnog okruženja koje omogućava zaposlenima da ostvare svoj pun potencijal. HR funkcija pruža značajnu podršku poslovanju kroz pažljivo planiranje, privlačenje, zadržavanje i kontinuirani razvoj zaposlenih, čime direktno doprinosi ostvarivanju poslovnih ciljeva.
Kroz sve faze karijere – od procesa selekcije do profesionalnog razvoja – implementiramo individualizovane planove obuka i programe razvoja prilagođene potrebama zaposlenih i strateškim prioritetima kompanije. Ovaj pristup osnažuje pojedince i omogućava kompaniji da ostane konkurentna, inovativna i spremna za buduće izazove.
- Kompanija Pharmanova je na putu od privatnog preduzeća do korporacije. Kako ovaj prelaz utiče na HR procese i da li donosi nove izazove u načinu na koji upravljate ljudskim resursima?
Pharmanova je na značajnom putu prelaska iz domaćeg porodičnog preduzeća u međunarodnu korporaciju, što sa sobom donosi ne samo nove izazove već i brojne prilike za unapređenje HR procesa. Ovaj prelazak zahteva veću formalizaciju i standardizaciju HR praksi, kao i jačanje strategijskog pristupa u upravljanju ljudskim resursima. Pharmanova se 33 godine razvija i prilagođava složenijim modelima poslovnog organizovanja. Ovo predstavlja, možda, najveći izazov do sada, ali smo tokom godina razvili mehanizme za rast i prilagođavanje. Svesni smo da proces neće biti jednostavan, ali imam puno poverenje u naš tim i fleksibilnost kompanije da se uspešno prilagodi okolnostima koje prate ovaj korak napred.
- Šta biste izdvojili kao najvažnije osobine koje Pharmanova traži kod novih članova tima i kako osiguravate da ti ljudi zaista jačaju vašu kulturu?
Kada biramo nove članove tima, najvažnija nam je njihova ljudska dimenzija – poštenje, dobronamernost, otvorenost za učenje i spremnost da dele znanje s drugima. Smatramo da su ove osobine ključne za uspešnu integraciju u naš kolektiv i za jačanje kulture saradnje, međusobnog poverenja i zajedničkog razvoja, koju negujemo.
Naš proces selekcije pažljivo je osmišljen kako bismo osigurali da kandidati ne samo poseduju odgovarajuće stručne kvalifikacije već i da se uklapaju u naše vrednosti i način rada. Kroz „onbordinge” i mentorski rad pružamo im podršku u brzom prilagođavanju, omogućavajući im da postanu aktivni članovi tima i da se integrišu u našu kulturu. Ovaj pristup omogućava da uče jedni od drugih i da zajednički doprinesu ostvarivanju poslovnih ciljeva, čime se jača timska kohezija i ostvaruje dugoročan uspeh.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Bogdan Kosanović