Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Valute, dinar, javni dug

    Dogodine skuplje BANKARSKE USLUGE, pojedine stavke i 50% veće

    Pojedine banke u Srbiji obavestile su svoje klijente da će naredne godine promeniti tarife za određene usluge, odnosno da će morati da izdvoje više novca za neke od njih, poput održavanja računa, SMS obaveštenja, korišćenja bankomata i isplate gotovine.

    Klijentima više banaka u Srbiji poslednjih dana stiži obaveštenja u kojima se navode nove tarife za bankarske usluge, a poskupljenje koje stupa na snagu od marta sledeće godine povećaće cenu njihovog korišćenja između 20 i 30 odsto.

    Neke stavke poskupeće i za 50 odsto.

    Ako uz to dodamo činjenicu da su banke ove godine listom ukinule kamate na štednju po viđenju za sredstva na tekućim računima, kao i da su pojedine počele da dodatno naplaćuju transakcije obavljene putem e-bakninga i m-bankinga, jasno je da će nas bankarse usluge u 2021. koštati više.

    U Narodnoj banci Srbije kažu za BIZLife portal da je visina naknada koju banke naplaćuju za usluge predmet samostalne poslovne politike i odluke.

    Narodna banka Srbije, kao i centralne banke drugih evropskih zemalja, svojim propisima i odlukama ne utvrđuje konkretnu visinu naknada za pojedine usluge koje pružaju banke i ostali pružaoci platnih usluga kao što su platne institucije i institucije elektronskog novca, objašnjavaju u NBS.

    Iako banke nisu u obavezi da unapred dostavljaju Narodnoj banci Srbije predlog izmene visine naknada za usluge koje pružaju, u skladu sa Zakonom o platnim uslugama dužne su da o promenama naknada informišu svoje korisnike.

    Takođe, dužne su da najkasnije 15 dana pre početka primene, na vidnom mestu u poslovnim prostorijama u kojima nudi usluge korisnicima i na Internet stranici obezbede da se korisnik upozna sa primenom opštih uslova poslovanja koja obuhvata i akta kojima se utvrđuje naknade i druge troškove koje banka i drugi davaoci finansijskih usluga naplaćuju korisnicima (na primer tarifa naknade).

    Kako je visina naknade za usluge koje banka pruža obavezni element okvirnog ugovora o platnim uslugama, u slučaju korisnika fizičkih lica, banka je dužna da o njihovoj promeni informiše korisnika pismenim putem i to dostavljanjem predloga izmena najmanje dva meseca pre predloženog datuma početka njihove primene.

    Korisnik platnih usluga ukoliko nije saglasan sa time, nije dužan da prihvati predložene izmene (konkretno povećanje naknada za platne usluge koje banka pruža) i može raskinuti okvirni ugovor s bankom.

    Na tržištu Srbije posluje 26 banaka, 14 platnih institucija i dve institucije elektronskog novca.

    Kao što banka donosi poslovnu odluku kojom utvrđuje visinu naknade za usluge koje pruža, tako banka opredeljuje i šta će sve obuhvatiti tom naknadom.

    U tom smislu u praksi je moguće da određena banka ne naplaćuje posebno naknadu za uslugu elektronskog bankarstva, već samo jednu jedinstvenu naknadu za održavanje celog paketa usluga povezanih s platnim računom.

    Takođe, određene banke na primer imaju poslovnu politiku da ne naplaćuju naknadu za izvršavanje prvih pet ili deset transakcija u aplikaciji elektronskog bankarstva, ali će za svaku transakciju preko tog broja naplatiti određenu naknadu, navode u NBS.

    Izvor: BIZLife

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Komentari

    • Tamara

      "U Narodnoj banci Srbije kažu da je visina naknada koju banke naplaćuju za usluge predmet samostalne poslovne politike i odluke."???????!!! Zašto smo onda u obavezi da poslujemo i imamo privatne račune u bankama?! Ako je to samostalna odluka evo i naša je da se vrati SDK ili da se radi u gotovini bez posredovanja banaka koje bi trebalo da umanje cene usluga jer se sada na sve čeka po sat i duže, i za najobičniju uplatu pazara.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE