Direktor HORES-a za BIZLife: Strani turisti nam najviše zameraju na HIGIJENI
Srbija sve više postaje prepoznata kao ozbiljna turistička destinacija na svetskoj mapi, a pored znamenitosti, prirode i gostoljubivosti, turiste privlače i bogata gastronomska ponuda i niske cene. Ipak, postoji nešto što strani turisti najčešće zameraju Beogradu, ali i generalno Srbiji – higijenu.
Direktor Udruženja hotelijera i restoratera Srbije (HORES) Georgi Genov rekao je za BIZLife da je istraživanje koje je urađeno ovog leta, a koje se tiče zadovoljstva gostiju, pokazalo da je jedna od glavnih zamerki stranih turista u prestonici higijena.
„Turisti nam nisu dali dobru ocenu, jedva smo ’dobro’ ocenjeni. Zvanični rezultati istraživanja izlaze uskoro. Smetaju im brojni nedostaci od prepunih kontejnera na ulicama, do pikavaca i papira po trotoarima. Moramo posvetiti mnogo više pažnje higijeni ukoliko želimo da privučemo još više turista. To je ekološki problem i problem naše kulture, da se smeće baca na ulicu, a ne u kante i kontejnere“, kazao je Genov.
On napominje da je stvaranje svesti o važnosti higijene, bilo da je u pitanju Beograd ili banjska ili planinska destinacija jako bitno.
„To treba raditi od malih nogu, pa ukoliko je neophodno i uvoditi kaznenu politiku. Ukoliko želimo turizam prva stvar je čistoća. Možemo bilo šta da izgradimo i da se izvinimo za bilo koji nedostatak u destinaciji ili hotelu, ali kada je higijena u pitanju tu nema opravdanja“, rekao je Genov.
Turisti iz 74 zemlje sveta
Srbija je od januara do jula ove godine imala rast turističkog prometa, 73 odsto veći u odnosu na isti period 2019. godine, navedeno je ranije u izveštaju Svetske turističke organizacije (UNWTO).
U Srbiji je u septembru ove godine registrovano ukupno 393.856 turista što je 55,7 odsto više nego septembra 2021. godine, kao i ukupno 1,3 miliona noćenja, odnosno 45,7 odsto više nego istog meseca prošle godine. Broj noćenja stranih turista bio je povećan za 30 odsto i iznosio je 470.494.
„Godine 2019. turisti su u Srbiju dolazili iz 72 države sveta, 2022. iz 74 države. Broj se ne smanjuje, a to odakle će i da li će turisti doći u našu zemlju zavisi od između ostalog i od promocije Srbije, ali su za ovo zaslužni i hotelijeri koji odvajaju značajna sredstva u kampanjama, prisustvo na sajmovima, manifestacijama“, objasnio je direktor HORES-a.
U Srbiju su u junu, kada se radi o stranim turistima, najviše dolazili ljudi iz regiona, prvenstveno BiH, Hrvatske, kao i iz Turske, Nemačke, Rusije, vidi se iz podataka Republičkog zavoda za statistiku.
Genov je govoreći o promociji Srbije kao turističke destinacije pomenio i doček Nove Godine u prestonici.
„Grad je trebao mnogo ranije da izađe sa programom, kako bi agencije mogle ranije da pripreme aranžmane i da bi što više turista došlo u Beograd. Fali nam planiranje događaja, veća saradnja između hotelijera, turističkih organizacija i Ministarstva, kako bi zajedno kao tim mogli da doprinesemo turizmu“, istakao je on.
Turizam u doba inflacije
Rat u Ukrajini, inflacija i sve veća strepnja oko energenata i cena namirnica odrazila se i na turizam. Naš sagovornik naglašava da se to i te kako oseća.
„Nadam se da će inflacija stati, trenutno stanje je veoma teško, bez obzira što je došlo do povećanja broja noćenja, u Beogradu je septembar bio nezapamćen po tom pitanju, ali kada je u pitanju profit on je daleko manji. Ovde se radi o visokim troškovima, oni su skočili skoro 30 odsto, noćenja za 20 odsto. Mi smo i dalje konkurentni među zemljama sa najnižom cenom noćenja u Evropi“, kazao je Genov.
On zaključuje da smo u tom smislu privlačniji za srednji stalež sa manjom platežnom mogućnošću, dok oni sa većim primanjima izbegavaju dolazak u Srbiju.
Izvor: BIZLife/Mladen Stanković
Foto: Beta/BIZLife