Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Direktor HORES-a za BIZLife: Strani turisti nam najviše zameraju na HIGIJENI

    Srbija sve više postaje prepoznata kao ozbiljna turistička destinacija na svetskoj mapi, a pored znamenitosti, prirode i gostoljubivosti, turiste privlače i bogata gastronomska ponuda i niske cene. Ipak, postoji nešto što strani turisti najčešće zameraju Beogradu, ali i generalno Srbiji – higijenu.

    Direktor Udruženja hotelijera i restoratera Srbije (HORES) Georgi Genov rekao je za BIZLife da je istraživanje koje je urađeno ovog leta, a koje se tiče zadovoljstva gostiju, pokazalo da je jedna od glavnih zamerki stranih turista u prestonici higijena.

    „Turisti nam nisu dali dobru ocenu, jedva smo ’dobro’ ocenjeni. Zvanični rezultati istraživanja izlaze uskoro. Smetaju im brojni nedostaci od prepunih kontejnera na ulicama, do pikavaca i papira po trotoarima. Moramo posvetiti mnogo više pažnje higijeni ukoliko želimo da privučemo još više turista. To je ekološki problem i problem naše kulture, da se smeće baca na ulicu, a ne u kante i kontejnere“, kazao je Genov.

    Georgi Genov, HORES (Promo)

    On napominje da je stvaranje svesti o važnosti higijene, bilo da je u pitanju Beograd ili banjska ili planinska destinacija jako bitno.

    „To treba raditi od malih nogu, pa ukoliko je neophodno i uvoditi kaznenu politiku. Ukoliko želimo turizam prva stvar je čistoća. Možemo bilo šta da izgradimo i da se izvinimo za bilo koji nedostatak u destinaciji ili hotelu, ali kada je higijena u pitanju tu nema opravdanja“, rekao je Genov.

    Turisti iz 74 zemlje sveta

    Srbija je od januara do jula ove godine imala rast turističkog prometa, 73 odsto veći u odnosu na isti period 2019. godine, navedeno je ranije u izveštaju Svetske turističke organizacije (UNWTO).

    U Srbiji je u septembru ove godine registrovano ukupno 393.856 turista što je 55,7 odsto više nego septembra 2021. godine, kao i ukupno 1,3 miliona noćenja, odnosno 45,7 odsto više nego istog meseca prošle godine. Broj noćenja stranih turista bio je povećan za 30 odsto i iznosio je 470.494.

    „Godine 2019. turisti su u Srbiju dolazili iz 72 države sveta, 2022. iz 74 države. Broj se ne smanjuje, a to odakle će i da li će turisti doći u našu zemlju zavisi od između ostalog i od promocije Srbije, ali su za ovo zaslužni i hotelijeri koji odvajaju značajna sredstva u kampanjama, prisustvo na sajmovima, manifestacijama“, objasnio je direktor HORES-a.

    Novi Sad, turisti (Beta)

    U Srbiju su u junu, kada se radi o stranim turistima, najviše dolazili ljudi iz regiona, prvenstveno BiH, Hrvatske, kao i iz Turske, Nemačke, Rusije, vidi se iz podataka Republičkog zavoda za statistiku.

    Genov je govoreći o promociji Srbije kao turističke destinacije pomenio i doček Nove Godine u prestonici.

    „Grad je trebao mnogo ranije da izađe sa programom, kako bi agencije mogle ranije da pripreme aranžmane i da bi što više turista došlo u Beograd. Fali nam planiranje događaja, veća saradnja između hotelijera, turističkih organizacija i Ministarstva, kako bi zajedno kao tim mogli da doprinesemo turizmu“, istakao je on.

    Turizam u doba inflacije

    Rat u Ukrajini, inflacija i sve veća strepnja oko energenata i cena namirnica odrazila se i na turizam. Naš sagovornik naglašava da se to i te kako oseća.

    srbija

    Beograd, Srbija, kafić, restoran, Knez Mihajlova ulica (BIZLife)

    „Nadam se da će inflacija stati, trenutno stanje je veoma teško, bez obzira što je došlo do povećanja broja noćenja, u Beogradu je septembar bio nezapamćen po tom pitanju, ali kada je u pitanju profit on je daleko manji. Ovde se radi o visokim troškovima, oni su skočili skoro 30 odsto, noćenja za 20 odsto. Mi smo i dalje konkurentni među zemljama sa najnižom cenom noćenja u Evropi“, kazao je Genov.

    On zaključuje da smo u tom smislu privlačniji za srednji stalež sa manjom platežnom mogućnošću, dok oni sa većim primanjima izbegavaju dolazak u Srbiju.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: Beta/BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE