
Direktor Amazona otkrio koju grešku najčešće prave šefovi u poslu
U Amazonu su zaposleni naučili da su dobri lideri „često u pravu“. To ne znači da vaš šef zna više od vas ili da su njihove ideje uvek najbolje. Najbolji lideri su voljni da slušaju niz gledišta – posebno onih koji mogu da se razlikuju od njihovih sopstvenih instinkata – i da imaju dovoljno dobro rasuđivanje da izaberu najbolji put napred, rekao je izvršni direktor Amazona Endi Džesi u snimku, koji je objavio Amazon ranije ovog meseca.
Ironično, Džesi vidi da lideri taj koncept povremeno ,,pogrešno“ shvataju, rekao je on. Ideja koja dolazi od vašeg šefa nije nužno najbolja moguća ideja, primetio je.
„Pokušavamo da dođemo do najboljeg mogućeg odgovora za kupce, čija god da je to ideja“, rekao je Džesi.
Posao šefa je često da dovede „prave ljude u prostoriju“ da daju svoje povratne informacije i ideje, kako bi mogli da slušaju i odmere potencijalne opcije, dodao je on.
Princip da je neko,,i te kako u pravu“ „je u velikoj meri zamena za prosuđivanje“, rekao je Džesi, jer se bavi suštinom toga da li možete da saslušate niz različitih mišljenja i donesete najbolju moguću odluku za posao, zaposlene i kupce.

Endi Džesi, Amazon, sposobnost (Screenshot YT)
„Nije bitno da li je to bila tvoja ideja ili ne“
Amazon nije jedina kompanija koja ceni ljude koji mogu da promene mišljenje. Sposobnost Stiva Džobsa da se brzo predomisli često je impresionirala njegovog naslednika, trenutnog izvršnog direktora Apple-a Tima Kuka.
„Ovo je dar, jer se stvari menjaju i potrebna je hrabrost da se promeni. Potrebna je hrabrost da se kaže: ‘Pogrešio sam.’ Mislim da je to imao“, rekao je Kuk na konferenciji D10 2012.
Kognitivna fleksibilnost je ključna za učenje, prilagođavanje i donošenje dobrih odluka, pokazuju istraživanja. Biti u stanju da potražite i saslušate niz informisanih perspektiva i promenite svoje mišljenje kada je potrebno, posebno je važno kada istražujete nepoznatu teritoriju, otkrio je Džesi u nedavnom videu, piše CNBC Make It.

Posao, direktor (Freepik)
Slušanje mišljenja
„Često preispitujem svoja uverenja o određenoj temi da vidim da li sam zaista u pravu“, naveo je on i dodao:
„Ključ je da se pravi ljudi uključe u davanje povratnih informacija, saslušati različite perspektive i onda razmisliti o najboljem mogućem odgovoru za kupce ili za poslovanje. Nije važno da li je to bila vaša ideja ili ne.“
Osnivač Amazona Džef Bezos bio je poznat po tome što je želeo da bude poslednja osoba koja govori na sastancima, kada je bio izvršni direktor kompanije. Želeo je da njegovi zaposleni kažu svoje mišljenje pre nego što se izjasni, kako ne bi bili pod uticajem njegovog mišljenja – u suprotnom, svi bi mogli samo da pokušaju da se usaglase s njim, rekao je Bezos.
Džesi koristi istu taktiku.
„Na mnogim sastancima na kojima sam, nikada nisam ni morao da kažem svoje mišljenje“, zaključio je on.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash, Screenshot YT, Freepik