
Direktno od LinkedIn podrške: Kako funkcioniše algoritam i zašto opadaju impresije
Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovog utorka piše Nemanja Živković o tome kako funkcioniše algoritam i zašto opadaju impresije.
Razgovarao sam sa LinkedIn podrškom – Evo šta treba da znaš o svom sadržaju i LinkedIn algoritmu (obavezno sačuvaj ovaj tekst).
Nakonturbulencije sa reach-om, kao neko koga je Linkedin proglasio za zvezdu u usponu kad je marketing u pitanju, 2023. godine, i kao neko ko ima autoritet na platformi, i edukuje druge kako da je koriste, pokušao sam da kontaktiram podršku i pokušam da dobijem odgovore.

Nemanja Živković (Privatna arhiva)
U nastavku vam dajem ključne faktore koji utiču na vidljivost tvog sadržaja na LinkedIn-u. Nakon razgovora sa podrškom, dozvolio sam im da analiziraju moj profil i sadržaj, i ovo su uvidi koje sam dobio. Iako deluje očigledno, sve se vraća na nas – na to kako koristimo platformu.
LinkedIn tvrdi da na platformi nema greške ili tehničkog problema koji bi mogao uzrokovati smanjenje broja pregleda objava. Jednostavno, broj aktivnih korisnika raste, ali postoje stvari koje utiču na vaše rezultate.
Evo nekoliko glavnih razloga zbog kojih se članovi platforme često žale na manji broj impresija:
1. Očekivanja korisnika
Kada korisnici vide neke objave sa visokom interakcijom, počinju da pretpostavljaju da će to biti „minimum“ za svaku njihovu objavu. U stvarnosti, normalno je da postoji varijabilnost u angažovanju objava tokom godine – različite objave, različiti rezultati.
2. Algoritam relevantnosti
Kada se bilo koja objava objavi, odmah se ocenjuje na osnovu nekoliko faktora (kvalitet sadržaja, mediji u objavi, spominjanja drugih korisnika, vreme objave itd.), a zatim se distribuira na feed-ove pratilaca i članova sa visokim stepenom relevantnosti. Ovaj stepen se zasniva na prethodnoj aktivnosti člana, sličnim stranicama koje prati, informacijama sa profila, i kada su online.
S obzirom na sve ove varijabile, rezultati mogu znatno varirati od objave do objave.
3. Tolerancija gledalaca
Kako korisnici koriste LinkedIn tokom vremena, ako nisu već reagovali na sadržaj određenog člana, manje su šanse da će reagovati na buduće objave tog autora. Ako i dalje ne reaguju, manje će se prikazivati te objave.
Nova publika, novi pratioci ili povezivanja mogu prekinuti ovaj ciklus i dovesti do veće vidljivosti.
4. Svežina sadržaja
Ako korisnik deli objavu koja vodi na drugi sadržaj (npr. drugi LinkedIn post, web sajt itd.), starost tog sadržaja može uticati na distribuciju. Deljenje „svežijeg“ materijala rezultira većim prikazom, dok stariji sadržaj može biti ocenjen kao manje relevantan.
5. Učestalost objava
Učestalost objavljivanja je složen faktor. Ne objavljivanje dovoljno često vodi do manje ukupne posete profilu i manjih interakcija sa sadržajem.
Međutim, prečesto objavljivanje može dovesti do smanjenja distribucije svake pojedinačne objave, jer LinkedIn algoritam želi da prikazuje sadržaj iz različitih izvora, ne samo od jednog autora previše puta u kratkom vremenskom periodu.
6. Duplirani ili skoro duplirani sadržaj
Ako korisnik deli objavu koja je identična ili skoro identična onoj koju je nedavno podelio, LinkedIn algoritam izbegava prikazivanje korisnicima koji su već videli originalni post. Ovo se radi kako bi se izbegla duplikacija sadržaja.
Da li veći broj konekcija povećava broj impresija?
Ako pravi ljudi provode vreme na tvom profilu i interaguju sa tvojim postovima, odgovor je – apsolutno da! Ali nije poenta imati gomilu konekcija, već prave ljude koji su zainteresovani za ono što deliš.
Jednostavno rečeno, LinkedIn algoritam ne postoji da bi služio samo kreatorima sadržaja, već prvenstveno korisnicima. Njegov cilj je da svakom korisniku prikaže sadržaj koji je za njih relevantan, na osnovu njihovih prethodnih aktivnosti i interesovanja.
Algoritam se menja, prilagođava i eksperimentira – i to je sasvim normalno.
Na kraju dana – prestani da se žališ na algoritam i počni da se fokusiraš na stvaranje vrednog sadržaja.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik, Privatna arhiva