
Digitalno ludilo – opklade na Pokémon karte i Labubu igračke postale stvarnost
Kada pomislite na klađenje, obično vam na pamet padnu sportovi, izbori ili možda pobednici dodele nagrada, a ne preprodajna cena neke retke Pokémon kartice. Ali, naravno, možete i na to da se kladite.
„Kalshi“ znači „sve“ na arapskom, a to je ujedno i ime platforme za klađenje koja navodno vredi 11 milijardi dolara i na kojoj možete da se kladite na bukvalno sve: cene kriptovaluta, vreme, koje će teme javne ličnosti spomenuti u svom sledećem obraćanju ili kvartalnom izveštaju, itd.
Kako funkcioniše
Korisnici kupuju fjučers ugovore, dogovore da kupe ili prodaju nešto u određenom trenutku u budućnosti, na osnovu jednog od dva (ili više) ishoda. Na primer:
- Da li će se nešto dogoditi ili neće
- Koji će temperaturni opseg odgovarati današnjem maksimumu u Njujorku
- Da li će ovogodišnji najstreamovaniji izvođač na Spotifyju biti Bad Bunny ili Taylor Swift
Kalshi konstantno procenjuje kolektivno raspoloženje u vezi sa određenim ishodom. Nula procenata znači da niko ne veruje da će se nešto dogoditi, dok 100% znači da svi veruju da hoće. Cena ugovora i isplata se menjaju kako se menja raspoloženje tržišta, a korisnici mogu da trguju u svakom trenutku.
Labubu više nije hit! Evo zašto su cene figurica strmoglavo pale
Kalshi zarađuje tako što naplaćuje transakcione naknade na očekivanu zaradu od ugovora. Izvršni direktor Tarek Mansour za Bloomberg je rekao da očekuje da će tržišta predikcija jednog dana biti ravnopravna berzama.
Da li je ovo legalno?
Za sada — jeste. Komisija za trgovinu robnim fjučersima (CFTC) dozvoljava i reguliše Kalshi, i platforma i dalje radi u svih 50 američkih država, iako su je regulatori kockanja u nekim državama koje ne dozvoljavaju onlajn sportsko klađenje upozorili da prestane sa radom.
Kalshi zaobilazi propise tako što nudi fjučerse povezane sa sportskim događajima.
A šta je sa Labubusima?
Kalshi je nedavno sklopio partnerstvo sa digitalnom platformom za kolekcionarske predmete StockX kako bi omogućio klađenje na popularne artikle, poput patika, kolekcionarskih kartica i igračaka.
Korisnici mogu da spekulišu u tri kategorije:
- Predviđanje najprodavanijih brendova tokom velikih rasprodaja, poput Crnog petka
- Prosečna prodajna cena za predstojeće izdanje nekog proizvoda
- Mesečna prosečna prodajna cena najtraženijih proizvoda
Samo tržište kolekcionarskih igračaka vredi 7 milijardi dolara, prema Business Insideru, a Labubusi su, iz razloga koje i dalje ne možemo sasvim da objasnimo, skoro apsurdno popularan primer tog trenda.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/The Hustle
Foto: Unsplash/Dushawn Jovic






