Digitalk konferencija: Srbija ima 8.000 internet prodavnica

U Zrenjaninu je danas svečano otvorena konferencija Digitalk, jedan od najvažnijih regionalnih događaja posvećenih IT industriji, digitalnom marketingu i inovacijama. Tokom uvodnog predavanja, Ivan Tanasković iz eCommerce Asocijacije Srbije izneo je podatak da trenutne procene govore da Srbija trenutno ima 8.000 internet prodavnica. On je ukazao na ozbiljne izazove u vezi sa dostupnošću i preciznošću podataka o domaćem e-tržištu.

Digitalk i eCommerce – podaci za Srbiju

Pod sloganom „Improvise, adapt, overcome. Once again.“, DigitalK konferencija 2025. godine održava se od 11. do 13. aprila u hotelu „Vojvodina“ u Zrenjaninu. Ovaj trodnevni događaj okupio je vodeće regionalne stručnjake iz oblasti digitalnog marketinga, inovacija i e-trgovine, sa ciljem razmene znanja u vremenu neizvesnosti i brzih promena.

Prvog dana konferencije prisutnima se obratio Ivan Tanasković, član Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije, koji je predstavio podatke o trenutnom stanju online trgovine u zemlji. Prema njegovim rečima, na osnovu zvanične evidencije Agencije za privredne registre, u Srbiji je registrovano 2.590 firmi sa primarnom delatnošću e-trgovine.

Međutim, stvarna slika tržišta je daleko šira.

„Sekundarne delatnosti se, nažalost, ne beleže u bazama relevantnih institucija, što značajno otežava analizu. Podatak Narodne banke Srbije pokazuje da 4.726 prodavnica ima prihvat kartica putem interneta, što kada se ukrsti sa APR podacima, ukazuje da trenutno imamo između 5500 i 6000 aktivnih šopova. A ako dodamo i sve one koji koriste platforme i društvene mreže za prodaju, dolazimo do broja od 8.000 internet prodavnica,“ rekao je Tanasković.

Govoreći o faktorima koji odlučuju o kupovini, istakao je da su to pre svega cena, širok asortiman, besplatna isporuka, izbor načina dostave i ušteda vremena. Kada je u pitanju dostava, čak 56% kupaca bira isporuku na kućnu adresu, dok 31% koristi paketomate.

Jedan od zanimljivijih uvida iz istraživanja jeste da gotovo polovina korisnika odustaje od kupovine ukoliko mora da prolazi kroz proces registracije. „To nam pokazuje koliko je važno pojednostaviti korisnički put i ukloniti sve barijere koje mogu negativno da utiču na konverzije,“ naglasio je Tanasković.

Konferencija će narednih dana obuhvatiti predavanja, panele i radionice sa temama koje uključuju digitalne trendove, AI u biznisu, optimizaciju prodajnih kanala, kao i iskustva vodećih domaćih i stranih preduzetnika.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Nemanja Kuč

Foto: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE