
DELOTVORAN bojkot kupovine u HR: Neki trgovci počeli da smanjuju cene
Bojkot kupovine zbog divljanja cena u susednoj Hrvatskoj je, po svemu sudeći, počeo da daje rezultate.
U Hrvatskoj je u petak organizovan bojkot trgovina, trgovačkih lanaca i benzinskih pumpi zbog visokih cena, a o velikom odzivu su svedočile gotovo prazne prodavnice u Zagrebu, ali i drugim hrvatskim gradovima.
Dan kasnije, Poreska uprava je objavila rezultate bojkota – ukupni iznos izdatih računa se drastično promenio.
Istog dana, savetnik potrošačke platforme „Halo, inspektore!“, koja je bila među prvima koja je pozvala na bojkot, Josip Kelemen, priznao je da je iznenađen ogromnim odzivom na ovu akciju. Istakao je da su građani poslali jasnu poruku o poskupljenjima.
„Ovo je prvi put da su ljudi poslali jednu snažnu poruku bez obzira na političku ili neku drugu pripadnost i rekli su dosta nam je enormnih poskupljenja, dosta nam je inflacije, preduzmite nešto, počnite rešavati, nemojte spavati“, rekao je Kelemen u emisiji „Studio 4“ na HRT.
Snizili cene i do 30 odsto
Izneo je i podatak da su neke trgovine u subotu tokom dana snižavali cene pojedinih proizvoda. Iako se nekima ovo može činiti kao marketinški trik, Kelemen smatra da su trgovci prepoznali poruku.
„To pokazuje da su se trgovci ipak uplašili“, poručio je on, dodajući da su neki trgovački lanci trajno snizili cene na više od 1.000 artikala za čak 20 do 30 odsto.
Kelemen je kao primer naveo lanac drogerije koji je prvobitno prodavao proizvod po ceni od 2,75 evra u Hrvatskoj, dok je isti taj proizvod u matičnoj zemlji koštao samo 90 centi.
„Takva nelogična cena iritirala je potrošače, pa je taj lanac snizio cenu na 1,25 evra. Dakle, očigledno je da se cene mogu prilagoditi“, naglasio je Kelemen.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Poslovni dnevnik, BIZLife
Foto: Pixabay, Unsplash