
David Weinberg za BIZLife: Započeli smo turneju iz Srbije jer ste vi prava košarkaška zajednica
David Weinberg, potpredsednik i glavni operativni direktor kompanije Skechers, u vrhu je ovog sportskog giganta neverovatnih 30 godina. Kad smo ga, tokom njegovog boravka u Beogradu, pitali kakav je osećaj učestvovati u izgradnji globalnog brenda od starta, rekao je: „To je kao kad podižete svoju decu. Razmišljam o brendu kao o jednom od svoje dece, zaista“.
Od ranih devedesetih jedan od ključnih ljudi u kompaniji Skechers, brendu koji je danas treći najveći proizvođač sportske obuće na svetu, prisutan na 180 tržšta, sa više od 5.000 sopstvenih maloprodajnih objekata.
NBA zvezde, Skechers ambasadori, u poseti Beogradu
U jednom takvom objektu, u Skechers Store u tržnom centru „Galerija“, bio je i poslednjeg vikenda u julu, kada je u našem gradu startovala godišnja turneja top menadžmenta kompanije koja je ove godine posvećena tržištu Evrope. Mega zvezde turneje, pa tako i posete Beogradu, su dvojica slavnih NBA igrača OG Anunoby i Terance Mann koji su Skechers brend ambasadori.
„Sport jača poziciju brenda ali i oplemenjuje percepciju brenda u svesti ljudi jer pokazujemo da smo i tehnološki napredni i dostupni svima a to su, uz ultimativnu udobnost, naše glavne vrednosti“, kaže Weinberg.
Skechers već godinama sarađuje sa NBA igračima, ali i sa fudbalerima, maratoncima i vrhunskim kriket igračima u Indiji. „Dostupni smo svima – i običnim ljudima, jer pravimo udobne patike i prodajemo ih po fer ceni i vrhunskim atletama za koje možemo da napravimo obuću koja zadovoljava i specifične potrebe određenog sporta“.
Moda i sport putuju globalno i dolaze do svih ljudi
Zašto je Skechers startovao evropsku turneju baš iz Beograda, pitamo ga.
„Zato što je ovo košarkaška zajednica i nema ništa logičnije od toga nego da ovde kažemo – hej, mi pravimo super patike za košarku“.
Skechers svake godine organizuje turneje sa sportistima u nekom delu sveta. Ove godine u poseti su Evropi, prošle godine obilazili su južnu Aziju. Kao iskusni menadžer, Weinberg procenjuje da bi bilo dobro da se u ovakve posete, zajedno sa brend ambsadorima, ide i više puta tokom godine.
I zaista, Skechers posluje širom planete. „Svet je globalno mesto, ljudi funkcionišu globalno, najviše zahvaljujući internetu i putovanjima. Moda i sport su ono što zaista putuje globalno i dolazi do svih ljudi. I nema veze ni kakva je ekonomija, ili kakva je vlada, to su stvari koje su planetarne i zato smo mi – svuda“.
Porodična kompanija, lojalnost, radna etika – planetarni uspeh
Biti na u samom vrhu jedne kompanije skoro ceo svoj radni vek, nije baš uobičajena stvar u američkom biznisu. Skechers je porodična kompanija, osnovao je Robert Greenberg početkom devedesetih godina, a David Weinberg im se vrlo brzo pridružio i decenijama bio zadužen za glavne finansijske tokove.
Međutim, kaže da to nije neuobičajeno u ovoj kompaniji i da ima mnogo kolega koji ovde rade po 20, 25 godina. „Lojalnost i dobra radna etika takođe su vrednosti naše kompanije. Ne možete graditi nešto s idejom da to traje bez ljudi koji su lojalni i koji razumeju u kom pravcu brend ide“, kaže on.
Skechers je prošle godine dostigao rekord u godišnjoj prodaji ostvarivši prihod od blizu 9 milijardi dolara. Te godine prodali su skoro 300 miliona pari patika a prvi kvartal ove godine, u kom su probili dosadašnji rekord prodaje, ukazuje i da će se ove cifre pomerati na gore.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/Suzana Miličić
Foto: Skechers