
Darko Ristić otkriva tajnu fudbalskog menadžmenta: Dušan Vlahović kao temelj za uspeh agencije
Mnogi se pitaju kako se gradi uspeh u svetu fudbalskog menadžmenta? Darko Ristić, jedan od osnivača agencije International Sports Office, iz prve ruke zna koliko je važno prepoznati talenat, ali i voditi ga na pravi način. Iz ljubavi prema fudbalu i želje da igračima pruži podršku kakvu zaslužuju, stvorio je agenciju koja danas stoji iza nekih od najuspešnijih srpskih fudbalera. U intervjuu za BIZLife otkriva kako je sve počelo, koje vrednosti su ključ uspeha i kako vidi budućnost sportskog menadžmenta u Srbiji i Evropi.
- Kako je nastala agencija International Sports Office?
Možete li nam reći šta vas je inspirisalo da osnujete agenciju i kako je izgledao put od ideje do njenog osnivanja?
Agencija International Sports Office je nastala iz želje da se stvori prostor u kojem će fudbaleri biti tretirani sa istinskim poštovanjem, pažnjom i profesionalizmom. Inspiraciju za osnivanje agencije pronašli smo u ličnom iskustvu, ljubavi prema fudbalu i dubokom razumevanju kako profesionalni fudbal može uticati na život igrača – na terenu i izvan njega.
Strast za fudbalom kod mene je počela od malih nogu, odrastao sam u „fudbalskoj” familiji, a čak devet godina sam igrao u mlađim kategorijama FK Partizan. U 18. godini sam shvatio da nisam baš bio veliki talenat i odlučio sam se za završetak studija. Narednih pet godina sam proveo u Firenci u Italiji, studirajući marketing i ekonomiju, posle čega sam diplomirao na Bakingem Univerzitetu u Londonu. Tokom studiranja, sve vreme sam razmišljao o fudbalu i želeo sam da spojim lepo i korisno tj. svoju strast i naučeno. Išao sam na utakmice, trudio se da dođem do ljudi u čijem društvu sam želeo da budem jednog dana. Početak tog puta, dogodio se 2015. godine, kada sam, sa prijateljima, konačno osnovao agenciju, sa željom da usmeravamo i vodimo mlade talente, jer smo u početku radili sa fudbalerima koji nisu još uvek bili u prvim timovima, već sa onima mlađima, u kojima smo videli potencijal. Može se reći da su na početku agencije, koraci bili mali, ali odabrani.

Foto: Darko Ristić, International Sports Office
- Šta izdvaja vašu agenciju u svetu fudbalskog menadžmenta?
Kako biste opisali poslovni model agencije i na koji način pristupate radu sa fudbalerima u odnosu na druge?
Kroz predan rad i poštovanje naših vrednosti, agencija je postepeno izgradila prepoznatljivost na međunarodnoj sceni, ali nikada nismo odustali od principa koji nas izdvajaju – da svakog igrača posmatramo kao člana porodice, sa svim njegovim željama, potrebama i dugoročnim ciljevima. I, nije fraza, stvarno smo kao jedna velika porodica i to je, tvrdim, ključ svih uspeha koje smo napravili i koje ćemo praviti.
Počevši od nas, moji partneri iz agencije i ja smo, prvenstveno, prijatelji preko 20 godina, pa tek onda saradnici. Isti takav pristup od početka imamo i prema igračima i njihovim roditeljima. Jednostavno, odnos sa njima nam je najbitniji – a ne fokus na finansijski aspekt – jer svaki fudbaler je jedinstvena ličnost sa specifičnim potrebama i ambicijama. Zbog toga je bila jasno definisana naša misija – da razvijemo dugoročne odnose sa igračima, bazirane na poverenju i međusobnom poštovanju, da budemo uz njih tokom čitave fudbalske karijere.
- Koji su najznačajniji transferi i saradnje u proteklih deset godina? Možete li podeliti sa nama neke od najvažnijih trenutaka i postignuća agencije tokom njenog postojanja?
Imali smo tu sreću i čast da nam je prvi fudbaler kojeg smo počeli da zastupamo bio Dušan Vlahović. On je još u mlađim kategorijama pokazivao vanserijski talenat i strast u igri i mnogi svetski giganti su ga pratili, međutim, mi smo odmah prepoznali njegove vrline i dogovorili saradnju sa njim. Kroz čitavu dosadašnju karijeru je sa nama i vremenom smo postali zaista dobri prijatelji.
Dušanov transfer iz Fjorentine u Juventus je definitivno najznačajniji do sada, kada je naša agencija u pitanju. U prilog tome govori i činjenica da je on u datom momentu postao najskuplji srpski fudbaler u istoriji, najskuplji zimski transfer u istoriji italijanskog i treći najskuplji transfer u istoriji svetskog fudbala. Tog dana smo dobili potvrdu da sve što smo radili za naše fudbalere je dobro, te da smo na pravom putu i kada je naša agencija u pitanju. Taj osećaj sreće i potvrda kvaliteta su nemerljivi.
Pored Vlahovića, tu su još i Dejan Joveljić, prvi strelac i osvajač MLS lige, od skoro novo pojačanje Sportinga Kanzas Sitija, Veljko Birmančević, reprezentativac i najbolji igrač Sparte iz Praga, Kristijan Belić, prvotimac AZ Alkmara, Svetozar Marković, član Viktorije Plzen, Đorđe Jovanović, igrač Bazela, trenutno na pozajmici u Partizanu, Uroš Đurđević iz Atlas Guadalahare, Radovan Pankov, najbolji igrač Legije iz Varšave, po glasovima navijača i mnogi drugi. Izdvojio bih još jedno ime, a to je Dejan Stanković – prvi kapiten Srbije, osvajač mnogih trofeja, između kojih i Lige šampiona, a sada trener Spartaka iz Moskve, o čijoj trenerskoj karijeri vodimo računa.

Foto: Darko Ristić, International Sports Office
- Kako se nosite sa promenama u fudbalskoj industriji? Fudbalska industrija se stalno menja. Kako vaša agencija prilagođava svoje strategije i pristupe tim promenama?
Fudbal i biznis unutar njega su dosta dinamični, ali smo navikli da se brzo prilagođavamo i šta više, da naša agencija donosi trendove u Srbiju, koje vidimo da su aktuelni po svetu. Kroz kontinuiranu edukaciju i strateško planiranje, saradnju sa trenerima, sportskim direktorima najpoznatijih klubova Evrope i drugim stručnjacima, trudimo se da ostanemo korak ispred u fleksibilnom svetu fudbala. Nekada je ključno da prepoznamo situacije i pre nego što se dese, te reagujemo proaktivno, a sve u svrhu pružanja najbolje podrške našim klijentima.

Foto: Darko Ristić, International Sports Office
- Koji su planovi i ciljevi agencije za narednu deceniju? Gde vidite International Sports Office u narednih deset godina i koji su vaši glavni ciljevi za budućnost?
Za deset godina, našu agenciju vidim kao jednu od najuglednijih u Evropi, zaduženu za karijere veoma talentovanih i uspešnih fudbalera, ne samo srpskih, već i internacionalnih zvezda. Vidim nas kao agenciju koja je vrlo uticajna u svetu fudbala i nema sumnje da ćemo nastaviti da radimo na tome da naši postojeći i budući klijenti budu prezadovoljni našim uslugama i odnosom koji imamo. Verujemo da ćemo u narednih deset godina, u svojim redovima imati i osvajača „Zlatne lopte“.
Izvor: BIZLife
Foto: Ustupljene fotografije