
Da li ste znali da je Chupa Chups logo osmislio – Salvador Dali?
Logo brenda Chupa Chups nije samo sladak dizajn, to je spoj umetnosti, inovacije i briljantnog brendiranja. Kreirao ga je 1969. godine legendarni nadrealista Salvador Dali, i od tada je postao jednako ikoničan kao i njegovi čuveni „otopljeni“ satovi. Evo fascinantne priče o tome kako je Dalijev dodir pretvorio običnu lizalicu u globalni brend.
Chupa Chups je osnovao 1958. godine Enrik Bernat, vizionarski španski poslastičar. Primetivši da deca prilikom jedenja slatkiša često imaju lepljive ruke, na očaj roditelja, Bernat je osmislio jednostavnu, ali revolucionarnu ideju: slatkiš na štapiću. Inovacija je brzo postala popularna, a Bernat je proizvod nazvao Chupa Chups, od španskog glagola chupar, što znači „sisati“.
Brend je brzo rastao, i krajem šezdesetih Bernat je poželeo upečatljiviji logo koji bi pratio uspeh lizalica. Tu na scenu stupa Salvador Dali.
Dalijeva magija dizajna
Do 1969. godine, Salvador Dali je već bio globalna umetnička ikona, poznat po ekscentričnoj ličnosti i nadrealističkim remek-delima. Kada mu je ponuđeno da dizajnira novi logo za Chupa Chups, Dali je stvorio bezvremensko delo koje se do danas gotovo nije menjalo.
Dali je ime brenda uklopio u oblik nalik tratinčici, koristeći vesele, svetle boje koje su prenosile osećaj zabave i radosti. Ali njegova genijalnost nije bila samo u vizuelnom identitetu – Dali je predložio da se logo postavi na vrh lizalice, a ne sa strane, kako bi uvek bio vidljiv. Time je pokazao duboko razumevanje marketinga i psihologije potrošača.
Jake, strpljive, požrtvovane: 7 žena koje su pomogle muževima da postanu poznati
Zanimljiva (i pomalo neobična) kampanja
Prva marketinška kampanja sa Dalijevim logom koristila je slogan na katalonskom: „És rodó i dura molt, Chupa Chups“, što znači: „Okrugla je i dugo traje.“ Iako jednostavan, brend je nastavio da osvaja potrošače.
Tokom osamdesetih, Chupa Chups se uključio i u anti-pušačke kampanje, kako bi privukao odraslu publiku. Slogan „Smoke Chupa Chups“, praćen duhovitim „Prestani da pušiš, počni da sisaš“, uz pakovanja koja su parodirala kutije cigareta sa šaljivim upozorenjima poput „Sisanje ne ubija“, dao je brendu dodatnu dozu humora i prepoznatljivosti.
Danas je Chupa Chups globalni fenomen, lizalice se prodaju u više od 150 zemalja i u više od 100 različitih ukusa. Iako se brend razvijao, Dalijev logo ostaje kamen temeljac njegovog identiteta, dokaz koliko umetnost može oblikovati kultni vizuelni brend.
Osnivač Enrik Bernat, koji je preminuo 2003. godine, ostavio je za sobom nasleđe slatko koliko i lizalice koje je stvorio. Iza njega su ostali supruga i petoro dece, među kojima i Havijer Bernat, sadašnji predsednik kompanije Chupa Chups.
Saradnja Salvadora Dalija i brenda Chupa Chups savršen je primer kako umetnost i brendiranje mogu zajedno stvoriti nešto bezvremensko. Od inovativnog dizajna do duhovitih marketinških kampanja, priča o Chupa Chups-u nas podseća da malo kreativnosti i slatkoće može daleko da nas odvede.
Zato, sledeći put kada odmotate Chupa Chups lizalicu, setite se genija iza logotipa, umetničkog remek-dela jednog od najvećih umetnika svih vremena.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik