
Da li je ekstravaganciji Balenciage došao kraj? Modna kuća ima novog kreativnog direktora
Balenciaga, jedna od najpoznatijih i najkontroverznijih modnih kuća, dobila je novog dizajnera. Pierpaolo Piccioli je novi kreativni direktor modne kuće Balenciaga, a njegov cilj je ništa manje do – promena same slike mode.
Kering grupa koja je vlasnik brenda, objavila je da je Pierpaolo Piccioli, dugogodišnji kreativni direktor Valentino modne kuće, sa kojom se razišao 2024. godine, imenovan za kreativnog direktora Balenciage. Biće zadužen za žensku i mušku modu, aksesoare i visoku modu. Na toj poziciji nasleđuje Demnu, dizajnera poznatog po jedinstvenom imenu, koji je Balenciagu vodio od 2015. godine, pretvorivši je u epicentar trendova i društvenih komentara. Demna je ranije ove godine objavio da napušta Balenciagu kako bi preuzeo umetničko vođstvo kuće Gucci (takođe u vlasništvu Keringa).
Ova promena dolazi u ključnom trenutku za Balenciagu, koja se bori da povrati slavu iz ranih godina Demninog mandata, nakon što je gotovo bila „otkazana” zbog kampanje za koju su mnogi smatrali da je loše osmišljena i uvredljiva. Sada prelazi u ruke iskusnog i omiljenog modnog autoriteta.
U isto vreme, Kering se suočava s teškom godinom – rezultati za 2024. godinu su razočaravajući, sa padom prihoda od 12 odsto, a došlo je do kreativnih promena u čak tri njegova brenda: Bottega Veneta, Gucci i Balenciaga. Postavljanje Picciolija na čelo Balenciage može se tumačiti i kao signal promene strategije.
Iskusni italijanski dizajner Pierpaolo Piccioli zvanično preuzima funkciju kreativnog direktora Balenciage 10. jula, a svoju prvu kolekciju predstaviće u oktobru, tokom Nedelje mode u Parizu.
7 najomraženijih brendova u Americi, među njima i oni NAJVEĆI
Kako će izgledati njegova nova kolekcija svi nestrpljivo očekuju da vide, jer smo navikli na Damnu koji je francusku kuću učinio sinonimom za glomazne patike, dukserice spuštenih ramena i distopijski „cool“ stil. Tokom deset godina vođenja Balenciage, Demna je pomerio granice luksuza i redefinisao ulogu mode u savremenoj kulturi.
Piccioli, koji je gotovo čitavu svoju karijeru u modi posvetio romantici, glamuru i raskošnoj visokoj modi u Valentinu, sada dolazi na čelo globalnog brenda čije su prodavnice prepoznatljive po industrijskom, betonskom enterijeru, čija prodaja je ravnomerno podeljena između muške i ženske mode i koji je u poslednjim godinama postao poznat po medijskom hajpu i kontroverzama.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: AP Photo/Lewis Joly, File