Posao, biznis, ai, veštačka inteligencija

Da li AI omogućava malim biznisima u Evropi da nadmaše sami sebe?

Dok veštačka inteligencija preplavljuje internet sadržajem, mali evropski biznisi otkrivaju da im upravo ljudski glas donosi najveće poverenje publike. Iako AI ubrzava njihov rast i otvara mogućnosti koje su nekada bile rezervisane za velike igrače, preduzetnici sve više ulažu u autentičan, ručno rađen sadržaj i neretko sami postaju kreatori.

Istovremeno, mnogi preduzetnici veruju da je jedini način da izgrade poverenje sa svojom zajednicom veće investiranje u sadržaj koji stvaraju ljudi, a ne mašine.

Poslovi koji neće postojati do 2030. godine

Novi LinkedIn podaci koje je dobio Europe in Motion pokazuju da broj korisnika koji u svoj profil dodaju ovu titulu naglo raste širom Evrope: +85% u Holandiji, +69% u Velikoj Britaniji, +68% u Španiji, +61% u Nemačkoj i +49% u Francuskoj, prenosi Euronews.

Ai, it, veštačka inteligencija

Foto: Unsplash

Najmanje polovina britanskih, nemačkih i francuskih malih preduzetnika kaže da im veštačka inteligencija olakšava ulazak na tržište, jer sada mogu da koriste mogućnosti koje su ranije bile dostupne samo velikim kompanijama sa ozbiljnim budžetima i stručnim timovima.

Eurostat potvrđuje ovaj trend: broj mikropreduzeća (sa manje od 10 zaposlenih) raste iz godine u godinu.

Najvažnije od svega mnoga mala preduzeća veruju da im veštačka inteligencija omogućava da „igraju u višoj ligi” i ravnopravno se takmiče sa velikim brendovima. Najviše entuzijazma pokazuju Britanci (76%), zatim Španci (73%), dok su Francuzi (58%) malo prizemniji.

Koliko zapravo mala preduzeća koriste AI?

Usvajanje AI alata nije ravnomerno a u nekim slučajevima svede se samo na površnu upotrebu.

Samo oko četvrtine zaposlenih u malim firmama koristi AI za napredne zadatke poput analize podataka ili rada sa naprednim AI agentima.

Prema LinkedIn istraživanju, Francuska ima najveći procenat naprednih korisnika, ali to je tek 12%, dok Italija i Švedska stoje najlošije, sa samo po 2%.

Microsoft istraživanje

Foto: Freepik

Čak i kada je reč o najosnovnijim zadacima, poput pisanja mejlova, sažimanja beleški ili jednostavne pretrage, neke zemlje imaju iznenađujuće nisku stopu korišćenja npr. Francuska 28%, Italija 30%.

Da evropska mala preduzeća generalno sporo napreduju u digitalizaciji nije novost: prema Eurostatu, samo 58% malih i srednjih preduzeća dostiglo je osnovni nivo digitalne zrelosti.

Svetlija budućnost za mala preduzeća?

Uprkos izazovima, mali preduzetnici ostaju veoma optimistični da će im veštačka inteligencija pomoći da dostignu svoje finansijske ciljeve. Najoptimističniji su Nemci, čak 78%. Italijani i Holanđani su oprezniji, sa 60% i 58%.

Preduzetnici kao kreatori

Dobra vest za nas ljude: uprkos „invaziji“ AI sadržaja na internetu, većina malih preduzetnika smatra da je za izgradnju poverenja najvažniji, ljudski glas.

Zbog toga sve više ulažu baš u ljude ne samo u kreatore i stručnjake, već i u svoje zaposlene.

Španci prednjače: 80% njih ulaže više u sadržaj koji pokreću ljudi. Slede Britanci (77%), a Francuzi (75%) ostaju verni svom skeptičnom odnosu prema AI.

Mnogi preduzetnici rešili su da zavrnu rukave i sami postanu kreatori: 60% francuskih, 64% britanskih i 53% nemačkih malih preduzetnika kaže da su morali lično da počnu da stvaraju sadržaj.

Najpopularniji format? Kratki video, poput Instagram reels snimaka. Nakon toga dolaze sponzorisani tekstovi, studije slučaja i „white paper“ materijali.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Freepik, Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE