
Ceo svet šuška o istorijskom spajanju: Da li Adidas stvarno kupuje svog najžešćeg rivala Pumu?
Senzacionalna glasina kruži u finansijskom i sportskom svetu: Kompanija Adidas bi mogao da preuzme svog istorijskog rivala – Pumu. Takav dogovor označio bi ponovno ujedinjenje dva brenda, koje su osnovala zavađena braća, i efektivno bi stavio tačku na jednu od najdužih i najžešćih rivalstava u poslovnoj istoriji.
Da li je spajanje Adidasa i Pume moguće?
Spekulacije je pokrenuo Bloombergov izveštaj iz avgusta 2025. godine. U njemu je otkriveno da porodica Pinault, milijarderi koji preko svoje investicione firme Artemis poseduju 29% udela u Pumi, aktivno sarađuje sa savetnicima kako bi istražila mogućnost prodaje svojih akcija. Ovaj potez dolazi nakon što je nemački sportski brend izgubio skoro polovinu svoje tržišne vrednosti tokom prethodne godine.
Dodatno ulje na vatru dolila je izjava Roj Adamsa, suosnivača američke investicione firme Metronuclear, koji je za nemački finansijski list Handelsblatt rekao: „Puma je u vanrednom stanju. Ako menadžment ne uspe da preokrene situaciju, spajanje sa Adidasom je najbolja opcija.“
Tržište je burno reagovalo na ovu vest. Spekulacije o mogućem spajanju podigle su cenu Puma akcija i do 18% od trenutka kada je informacija dospela u javnost. Za sada ni Adidas ni Puma nisu zvanično komentarisali glasine.
Šta bi spajanje značilo za fudbal?
Adidasovo preuzimanje Reeboka 2005. godine može poslužiti kao koristan, iako oprezan, presedan. Pod Adidasovim vlasništvom, Reebokovi proizvodi bili su ograničeni, a brend je praktično bio primoran da se prebaci na fitnes segment kako bi izbegao direktnu konkurenciju sa matičnom kompanijom.
Potencijalno partnerstvo Adidasa i Pume ipak bi bilo sasvim drugačija situacija, s obzirom na to da su njihovi proizvodi gotovo identični. Obe kompanije bore se za sponzorstva fudbalskih klubova i igrača svetske klase, a obe imaju i ogromne lifestyle kolekcije.
Pitanje je – da li bi Adidas sputavao Pumine linije proizvoda kako bi izbegao „kanibalizaciju“, što je bio problem sa Reebokom?
Ako bi do ovog monumentalnog spajanja došlo, posledice po fudbalski svet bile bi ogromne. Kombinovana kompanija imala bi impozantan portfolio klubova: Real Madrid, Mančester junajted i Arsenal (Adidas), uz Mančester siti, Milan i Borusiju Dortmund (Puma).
Na polju kopački, legendarni modeli poput Predator, Copa i F50 našli bi se pod istim krovom sa Future, Ultra i King. Ni roster sportista ne bi imao premca. Zanimljivo bi bilo videti kako bi se upravljalo različitim fudbalskim identitetima ova dva brenda.
Spajanje veka
Moguće spajanje Adidasa i Pume bilo bi mnogo više od poslovnog poteza – to bi bilo zatvaranje jedne istorijske porodične rane.
Obe kompanije nastale su iz gorke svađe između braće Adolfa („Adi“) i Rudolfa („Rudi“) Daslera. Nakon njihovog razlaza tokom Drugog svetskog rata, podelili su zajedničku fabriku obuće: Adi je osnovao Adidas, a Rudi Pumu. Fabrike su otvorili na suprotnim stranama reke u rodnom gradu Hercogenaurahu u Nemačkoj, što je stvorilo rivalstvo koje je decenijama delilo čitav grad.
Iako je za sada reč samo o glasinama, mogućnost spajanja Adidasa i Pume deluje kao scenario koji bi mogao zauvek da promeni pejzaž sportske industrije.
Šta vi mislite o ovom potencijalnom spajanju? Da li bi bilo dobro za fudbal ili biste ipak voleli da dva rivala ostanu odvojena?
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash