
Burrbery smenio direktora zbog naglog pada prodaje: Razmatra i otpuštanje zaposlenih
Modni brend Burberry promenio je svog šefa u pokušaju da se oporavi suočen sa padom prodaje. Kompanija je saopštila da će Džošua Šulman, bivši šef američkog brenda Majkl Kors, preuzeti funkciju izvršnog direktora, Džonatana Akerojda koji napušta Burberry ,,odmah“.
Do promene rukovodstva došlo je pošto je Burberry prijavio nagli pad prodaje, pošto je i dalje bio pogođen padom potražnje za luksuznom robom, posebno u Kini.
Kompanija je saopštila da razmatra otpuštanje i da će, ako se trenutni trendovi nastave, njen profit biti ispod očekivanja. Burberry je rekao da su prihodi od maloprodaje pali za 21 odsto u tri meseca do 29. juna.
Predsednik Džeri Marfi nazvao je te brojke „razočaravajućim“ jer se tržište luksuzne robe „pokazalo izazovnijim nego što se očekivalo“.
Otuđenje kupaca od brenda
Akerojd je pokušao da unapredi Burberry, ali Marfi je kazao da brend sada „preduzima odlučnu akciju da rebalansira ponudu kako bi bila bliže Burberry-jevim ključnim kupcima, dok istovremeno isporučuje relevantne novine“.
Ketrin Šatlvort, šef marketinške agencije Savvy, rekla je da je pokušaj da se ,,dalje napreduje na tržištu luksuza otuđio mnoge njihove kupce koji su, u suštini, bili isključeni zbog visoke cene“, piše BBC.
„Burberry je izgubio fokus na tome ko je zapravo njegov kupac i današnja izjava da će ponovo fokusirati brend na svakodnevni luksuz biće dobrodošla“, dodala je ona.
Šulman, koji je takođe bio na čelu kompanije Jimmy Choo u Londonu između 2007. i 2012. godine, postaje četvrti izvršni direktor Burberry-ja u poslednjih 10 godina. Njegov prethodnik, Akerojd, bio je na toj poziciji dve godine.

Burberry (Unsplash)
Akcije
Burberry obustavlja isplatu dividendi akcionarima za tekuću finansijsku godinu jer želi da uštedi novac. Džeri Marfi je rekao da će akcije koje se preduzimaju, uključujući smanjenje troškova, poboljšati performanse kompanije u drugoj polovini godine.
Ranije ovog meseca, izveštaji su govorili da bi stotine radnih mesta u kompaniji moglo da bude ukinuto. U ponedeljak, glavni finansijski direktor , Kejt Feri, rekla je da ne može da komentariše gubitak posla jer je proces konsultacija u toku, ali je dodala da bi nekoliko stotina pozicija moglo da bude ugroženo, uglavnom u korporativnoj diviziji u Velikoj Britaniji.
Prodaja kompanije Burberry opada zbog slabije potražnje za luksuznom robom, a trgovina u Kini i Americi beleži neke od najvećih padova.
Brend je rekao da je prodaja u azijsko-pacifičkom regionu pala za 23 odsto u odnosu na godinu ranije, dok je prodaja u kontinentalnoj Kini pala za 21 odsto. Prodaja u Americi je takođe opala za 23 odsto.
U maju ove godine kompanija je najavila pad profita u celoj godini od 40 odsto.

Burberry (Pixabay)
Potražnja za drugim brendovima isto pada
Burberry nije jedini luksuzni brend koji je doživeo pad. U martu, kompanija za luksuznu robu Kering izdala je upozorenje o profitu nakon što je rekla da je potražnja za njenim brendom Gucci opala u Kini.
Polin Braun, bivša direktorka luksuzne grupe LVMH za Severnu Ameriku, rekla je da promena u stavovima potrošača u Kini posebno utiče na prodaju brendova srednje klase.
,,Vidimo da se to dešava na svakom tržištu koje prelazi sa tržišta u nastajanju u zrelije. Ukusi se menjaju i interesovanje ljudi da pokažu svoje bogatstvo se menja zajedno sa tim“, rekla je ona za BBC World Service.
Brendovi poput Hermesa i firme koje ciljaju na ultrabogate, poput Chanel-a ili Montclair-a, verovatno će bolje prebroditi krizu od veoma vidljivih brendova poput Gucci-ja i onih „aspirativnih“ kao što su Coach ili Burberry, rekla je ona.
Šulman pravi izbor
Marfi je rekao da je ,,zadovoljan“ imenovanjem Šulmana.
„On je dokazani lider sa izvanrednim iskustvom u izgradnji globalnih luksuznih brendova i pokretanju profitabilnog rasta“, dodao je on.
Šulman je istakao da mu je ,,velika čast“ da vodi Burberry.
„Burberry je izvanredan luksuzni brend, suštinski britanski, jednakih delova nasleđa i inovacija“, rekao je on.
Njegove akcije su se više nego prepolovile tokom prošle godine, au ponedeljak su pale za dodatnih 17 odsto.
„To je super teško za luksuzne brendove koji se oslanjaju na željene kupce. Oni nisu toliko izolovani kao superbogati od pritisaka koji su nastali u eri visokih kamata i neizvesne ekonomske klime“, rekla je Suzana Striter, šef odeljenja za novac i tržišta u Hargreaves Lansdown-u.
„Menjanje kolekcija kako bi privukli oko modnih urednika kojima je teško ugoditi može zbuniti kupce i očekuje se povratak osnovnim principima brenda i tradicionalnom fokusu na oblačenje elite“, dodala je Striter.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash