Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    IQOS Iluma

    Budućnost je u bezdimnim duvanskim proizvodima

    Kompanija Philip Morris je na domaćem tržištu ove godine lansirala novi, revolucionarni proizvod  IQOS Iluma, a pored toga, najavljena je investicija od 100 miliona evra u proširenje fabrike za proizvodnju bezdimnih duvanskih proizvoda, zbog čega će biti otvoreno i novih 200 radnih mesta.

    O tome, ali i o inovacionom potencijalu i transformaciji duvanske industrije, razgovarali smo sa Tomasom Di Đovanijem (Tommaso Di Giovanni), potpredsednikom za međunarodne komunikacije u kompaniji Philip Morris International.

    • PMI uspešno posluje u Srbiji više od 20 godina. Šta tačno kompanija koja se bavi proizvodnjom duvana i ostvaruje primetan rast i uspeh dobija zalaganjem za budućnost bez duvanskog dima? Koja je vaša ideja vodilja u toj misiji?

    Mislim da je ključno to što svi znamo da je najveći problem sa našim tradicionalnim proizvodom njegov štetan uticaj na zdravlje. Zato smo se mi, kao kompanija, bavili smanjenjem štetnosti i razvijanjem boljih rešenja za pušače koji bi u protivnom nastavili da puše. Očigledno je da ćemo od toga koristi imati i mi i čitava zajednica, jer ćemo biti više u skladu sa potrebama društva. To i jeste ono što se danas očekuje od svake kompanije. Ponosan sam na to što smo započeli rad na tome pre bilo koga drugog, zapravo, pre 20 godina.

    • Svedoci smo transformacije kada je u pitanju potrošnja duvana – kako u domenu regulacije tako i u domenu potrošačkih navika. Kako se duvanska industrija prilagođava takvim promenama? Koliko ima prostora za inovacije?

    Cigarete su, sa minimalnim varijacijama, 150 godina unazad bile iste. Inovacije na ovom polju bile su minimalne. Eventualno su postojale u pogledu boje filtera, materijala za filter, nekim ukusima, aromama koje se koriste. Ali to je sve. I na to su se ljudi navikli. Takođe, cigarete su proizvod lak za korišćenje. Kupovina je jednostavna, potrebno je 30 sekundi da izabereš brend, platiš i odeš. Veoma lako se koriste, pri sagorevanju daju određen ukus i na taj način njihova upotreba predstavlja ritual. Uzimajući sve to u obzir, za pušače nije lako da pređu na proizvode koji uključuju tehnologiju i inovacije, poput IQOS-a. Međutim, jednom kada prođu prve dve ili tri nedelje tranzicije, oni koji pređu na IQOS nikada ili retko se vraćaju na cigarete – zapravo, više ne mogu da podnesu miris cigareta i njihova druga svojstva. Znamo da promena starih navika nije uvek laka i zato ulažemo napore kako bismo komunicirali sa pušačima i podržali ih u tom procesu.

    IQOS Iluma

    Tomasom Di Đovanijem, PMI, IQOS Iluma (BIZLife, Stefan Jovanović)

    • PMI mreža usmerava svoje napore i operacije ka budućnosti bez duvanskog dima. Uzimajući u obzir druge primere iz prakse, sličnu kulturu i društvo, koliko je taj koncept izvodljiv u zemlji poput Srbije, gde su pušači dominantno lojalni klasičnim cigaretama?

    Srbija je jedna od zemalja sa najvišim stopama pušenja u kontinentalnoj Evropi. Zapravo, 37 odsto odraslih ljudi u Srbiji puši. To je duplo više nego u nekim drugim evropskim zemljama. S jedne strane, rekli biste da je teško pokrenuti promenu jer postoji ogromna populacija koja to ne želi. S druge strane, to je ogromna prilika za promenu. Iskustvo pokazuje da je poboljšanje javnog zdravlja mnogo veće u zemlji gde mnogo ljudi tradicionalno puši. Takođe, ako posmatramo Srbiju, to je zemlja koja u poslednje dve decenije, zapravo, podstiče, voli i usvaja inovacije. Kada uzmete sve to u obzir, mislim da ima velikog potencijala za promenu.

    • Postoje li prepreke kada je reč o stvaranju budućnosti bez duvanskog dima, na koje može uticati šira zajednica – država, nauka, pojedinci?

    Mislim da je prva prepreka nedostatak razumevanja problematike. To je zato što je tradicionalno uloženo dosta napora da se ljudi odvrate od pušenja. Danas neki od tih napora stvaraju zbunjenost. Daću vam jedan konkretan primer. U nekim zemljama postoji izreka da „kap nikotina može ubiti konja”. To je efektna vizuelizacija kako nešto malo može uništiti nešto veliko i, kada je korišćena sa ciljem da ljude odvrati od pušenja, imala je nekog smisla. Problem sa tim jeste što je danas poznato da nikotin nije primarni uzrok bolesti povezanih sa pušenjem. Dakle, danas ovakva retorika, zapravo, može ići protiv interesa javnog zdravlja, izazivajući zbunjenost kod korisnika koji bi, možda, prešli na manje štetne proizvode, ali neće jer sadrže nikotin, a zapravo se uzrok bolesti nalazi u oko stotinu jedinjenja stvorenih uglavnom sagorevanjem, koja nisu prisutna u alternativnim proizvodima. Ovo treba rešiti kroz proaktivne kampanje, kroz pružanje tačnih informacija potrošačima, tako da oni zaista razumeju razliku između tih kategorija, a onda donesu informisan izbor.

    ZAPRAVO, 37 ODSTO ODRASLIH LJUDI U SRBIJI PUŠI I TO JE OGROMNA PRILIKA ZA PROMENU

    • Budućnost bez duvanskog dima doneće korist kada je u pitanju kvalitet života, zdravlje i očuvanje životne sredine. Da li postoji pozitivan uticaj i na ekonomske i socijalne aspekte?

    Kroz proizvodnju, prodaju i distribuciju ovog proizvoda stvaraju se najbolje prakse i inovacije, koje će imati pozitivan povratni uticaj na ekonomiju zemalja. Na primer, u nekim našim fabrikama danas primenjujemo veštačku inteligenciju sa ciljem optimizacije proizvodnje. Mi, zapravo, stvaramo inovacije koje se mogu koristiti i u drugim oblastima. Nedavno smo prešli sa standardnog IQOS uređaja na novi – IQOS Iluma. Prvi je zagrevao duvan kroz oštricu, koja se nalazila u unutrašnjosti uređaja, zbog čega je bilo neophodno svakodnevno čišćenje. Novi uređaj zagreva kroz indukciju pomoću male metalne trake, koja se nalazi u okviru patrone, pa nema direktnog dodira sa grejačem, a time ni potrebe za čišćenjem. Ono što smo morali da uradimo jeste da tu indukciju maksimalno smanjimo, kako bi mogla da stane u uređaj. Sada, kada imate minijaturnu indukciju, druge industrije mogu preuzeti taj model. Sa tim ciljem mi sarađujemo sa startapima, tehnološkim centrima. Tako stvaramo čitavu mrežu inovacija, koja će, zatim, koristiti ekonomiji u celini. Dodatno, nedavno smo u Srbiji najavili investiciju od 100 miliona evra u proširenje fabrike za proizvodnju alternativnih uređaja, što podrazumeva novih 200 radnih mesta. Dakle, očigledno je da investicije postoje i već imaju pozitivan uticaj na ekonomiju.

    • Pridružili ste se kompaniji Philip Morris kada je ona proizvodila cigarete. Pretpostavljam da tada niste mogli da zamislite ovaj scenario. Možete li sada, znajući koliko oštre promene može da napravi ova kompanija, da zamislite gde će PMI biti za naredne dve decenije?

    To je istina, kada sam se pridružio kompaniji Philip Morris, nisam mogao zamisliti da ćemo sve to uraditi ovom brzinom. Debata o alternativama cigaretama traje već 30-ak godina. Krajem 90-ih već se vodila debata u Sjedinjenim Državama, ali ono što je nedostajalo tada jesu tehnologija, nauka i inovacija, koje smo shvatili da imamo tek oko 2008. Gledajući napred, već sada ostvarujemo značajan deo naših prihoda, tačnije 36 odsto, zahvaljujući inovativnim proizvodima. Ambiciozno postavljamo cilj da do 2030. godine dostignemo dve trećine prihoda od ove vrste proizvoda. Jasno je da u tom trenutku više nećemo biti kompanija za proizvodnju cigareta, već kompanija koja ima proizvode koji imaju pozitivan uticaj na javno zdravlje.

    • Koji je Vaš lični, a koji profesionalni cilj u 2024. godini?

    Moja najveća ambicija je da se probijem kroz oblak dezinformacija. Kao komunikator ove kompanije, želim da se pobrinem da informacije koje pružamo budu tačne, jasne i da ih sve veći broj ljudi čuje. Komunikacijom se treba probiti kroz prohibicionističku ideologiju koja ometa napredak. Moramo se boriti protiv dezinformacija sa ciljem da se najbolja rešenja usvoje kako bi se pozitivno uticalo na zdravlje ljudi koji puše i na društvo u celini. To, zaista, jeste moja ambicija i u 2024. godini. Želim da napravimo veliki korak napred u tom smeru. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Jovanović / BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE