Blinking

Brže, sigurnije i jednostavnije bankarske usluge

Poslednjih nekoliko godina bankarski sektor u Srbiji prolazi kroz intenzivnu digitalnu transformaciju, prateći globalne trendove i odgovarajući na rastuće zahteve korisnika za efikasnim, intuitivnim i bezbednim onlajn uslugama. Sve veći broj korisnika očekuje da može otvoriti račun, podneti zahtev za kredit ili koristiti druge bankarske usluge bez potrebe za odlaskom u poslovnicu – iz udobnosti svog doma i u svega nekoliko jednostavnih koraka.

Naporedo sa razvojem korisničkih očekivanja, regulatorni okvir u Srbiji pruža značajnu podršku razvoju digitalnog bankarstva. Propisi koji uređuju ugovaranje na daljinu i primenu video-identifikacije omogućili su bankama da efikasnije digitalizuju svoje poslovne procese. Prema aktuelnim podacima Narodne banke Srbije, tokom 2024. godine zabeležen je izuzetan rast korišćenja digitalnih bankarskih usluga putem video-identifikacije, sa više od 140.000 procesa ugovorenih na daljinu, što predstavlja povećanje od preko 150 odsto u odnosu na 2023. godinu. Ovaj trend jasno pokazuje da digitalni kanali postaju primarni izbor za sve veći broj klijenata u Srbiji.

Blinking

Kao lider u inovacijama u bankarskom sektoru, Raiffeisen banka je prepoznala značaj razvoja digitalnih kanala i pružanja izuzetnog korisničkog iskustva. Vođena ovom vizijom, strateški unapređuje svoje digitalne servise, omogućavajući svojim klijentima pristup svim ključnim proizvodima i uslugama potpuno onlajn, eliminišući potrebu za fizičkim prisustvom u poslovnici.

Implementacijom naprednih tehnoloških rešenja, poput video-identifikacije, Raiffeisen banka pruža svojim klijentima mogućnost da otvore račune, apliciraju za kredite i koriste druge bankarske usluge u potpunosti u onlajn režimu. Ovaj pristup ne samo da odražava usklađenost sa globalnim trendovima već i potpunu usaglašenost sa regulatornim zahtevima, što je omogućilo Raiffeisen banci da se pozicionira kao inovator na tržištu digitalnog bankarstva u Srbiji. Kontinuirana posvećenost digitalnoj transformaciji i modernizaciji poslovnih procesa potvrđuje činjenicu da Raiffeisen banka ostaje jedan od ključnih pokretača rasta digitalnih usluga u zemlji.

Blinking

Partner od strateškog značaja za Raiffeisen banku u procesu digitalne transformacije jeste domaća tehnološka kompanija Blinking, koja već osam godina uspešno posluje na tržištu jugoistočne Evrope. Sa odličnim razumevanjem specifičnosti tržišta i zahteva finansijskog sektora, Blinking je razvio sofisticirano rešenje za digitalnu identifikaciju koje u potpunosti ispunjava sve aspekte aktuelne regulative u Srbiji.

Ono po čemu se Blinking posebno izdvaja jeste sposobnost da kompleksne regulatorne zahteve pretoči u jednostavan i intuitivan proces za krajnje korisnike. Primenom naprednih tehnologija i veštačke inteligencije klijentima Raiffeisen banke omogućeno je da efikasno i bezbedno prođu kroz postupak identifikacije, bez komplikacija i dodatnog opterećenja.

Miloš Milovanović, Blinking

Miloš Milovanović, Co-founder & COO – Blinking

Kombinacijom ekspertize Raiffeisen banke u oblasti bankarskih usluga i tehničkog znanja Blinking tima – postavljena je osnova za digitalno poslovanje, koja obezbeđuje najviši nivo sigurnosti i korisničkog iskustva, uz potpuno poštovanje regulatornih zahteva. Ova saradnja omogućila je Raiffeisen banci da u potpunosti digitalizuje ključne procese, poput otvaranja računa i podnošenja zahteva za kredite, ali i postavila sjajnu osnovu za dalji razvoj novih digitalnih usluga koje odgovaraju na sve dinamičnije potrebe savremenih korisnika.

„Uz pomoć Blinking Identify rešenja, Raiffeisen banka je uspešno transformisala tradicionalne šalterske usluge u potpuno digitalne procese, omogućavajući krajnjim korisnicima da pristupe svim bankarskim proizvodima i uslugama bez potrebe za fizičkim prisustvom u poslovnici. Naša misija je da podržimo finansijske institucije u njihovoj digitalnoj transformaciji, omogućavajući im da kroz pouzdana i inovativna tehnološka rešenja uspešno odgovore na sve zahtevnije potrebe tržišta i kompleksne regulatorne zahteve”, istakao je Miloš Milovanović, suosnivač i operativni direktor kompanije Blinking.

Od početka saradnje, kroz Blinking platformu je prošlo više desetina hiljada klijenata Raiffeisen banke, koji su uz pomoć video-identifikacije brzo i jednostavno pristupili bankarskim uslugama. Povratne informacije korisnika potvrđuju da ovakav pristup ne samo da štedi vreme već im pruža i visok nivo sigurnosti i poverenja u digitalne procese.

Nebojša Jovanović, Raiffeisen Banka

Nebojša Jovanović, Chief Product Officer – Raiffeisen Banka

„Zahvaljujući temeljno optimizovanom procesu, značajno smo smanjili vreme potrebno za sprovođenje video-identifikacije, dok smo udeo ponovljenih identifikacija sveli na zanemarljiv nivo. Naš primarni cilj bio je da klijentima maksimalno olakšamo proces ugovaranja bankarskih proizvoda i usluga na daljinu. Uz to, ostvarili smo značajne uštede u resursima, jer proces identifikacije zahteva angažovanje specijalno obučenih agenata za video-identifikaciju. To je omogućilo efikasniju alokaciju radne snage i smanjenje operativnih troškova. Ova optimizacija procesa ne samo da poboljšava efikasnost našeg poslovanja već i doprinosi povećanju zadovoljstva naših klijenata, što je od ključne važnosti za održavanje konkurentnosti na tržištu”, istakao je Nebojša Jovanović, Chief Product Officer Raiffeisen banke.

Vreme potrebno za otvaranje računa svedeno je na svega 10‒15 minuta, dok broj korisnika koji se odlučuju za potpuno digitalno otvaranje računa kontinuirano raste. Ovaj trend jasno pokazuje da klijenti prepoznaju prednosti modernih digitalnih servisa i sve više biraju onlajn kanale za pristup bankarskim uslugama. Takođe, zahvaljujući automatizaciji provere identiteta i dokumenata, operateri su rasterećeni rutinskih zadataka i mogu se posvetiti zadovoljstvu klijenata.

Aleksandar Smiljković, Raiffeisen Banka

Aleksandar Smiljković, Chief Innovation Officer – Raiffeisen Banka

„Korišćenje naprednih digitalnih rešenja, kao što je Blinking, omogućilo nam je da efikasnije odgovorimo na potrebe naših klijenata i da proširimo ponudu inovativnih proizvoda koji su stekli popularnost, poput iRačuna, prvog digitalnog tekućeg računa na tržištu, i iKeša, prvog potpuno onlajn keš kredita za nove i postojeće klijente banke. Tokom 2024. godine uspešno smo realizovali preko 70.000 proizvoda potpuno onlajn koristeći video-identifikaciju u nekom od koraka, dok je najveći broj identifikacija u jednom danu premašio hiljadu. Bez kvalitetnog i optimizovanog procesa, ovakvi rezultati ne bi bili mogući. U predstojećem periodu očekujemo da će digitalni kanali postati dominantni način ugovaranja bankarskih proizvoda i usluga. Nastavićemo da radimo na tome da što veći broj proizvoda bude dostupan potpuno onlajn, dok istovremeno težimo da obezbedimo vrhunsko korisničko iskustvo, fokusirajući se na vrednost koju pružamo klijentima uz minimalno utrošeno vreme i trud s njihove strane”, rekao je Aleksandar Smiljković, Chief Innovation Officer Raiffeisen banke.

Digitalizacija bankarskog sektora u Srbiji trend je koji će se u narednim godinama samo ubrzavati, a projekti poput ovog pokazuju kako strateška partnerstva između banaka i tehnoloških kompanija mogu da kreiraju konkretne vrednosti za korisnike. Ovo uspešno partnerstvo postavlja nove standarde u domenu digitalne identifikacije na srpskom tržištu, potvrđujući da je budućnost bankarstva – digitalna. 

Informacione tehnologije / bankarstvo

Uz pomoć Blinking Identify rešenja, Raiffeisen banka je uspešno transformisala tradicionalne šalterske usluge u potpuno digitalne procese, omogućavajući krajnjim korisnicima da pristupe svim bankarskim proizvodima i uslugama bez potrebe za fizičkim prisustvom u poslovnici.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Promo

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE