
Bosch Home Comfort: Uspešno završena najveća akvizicija u istoriji kompanije
Bosch Grupa dostiže sledeću prekretnicu u svojoj korporativnoj strategiji 2030. i konstantno se fokusira na rast, a to pokazuje i najnovija vest da je kompanija uspešno završila najveću akviziciju u svojoj istoriji, najavljenu prethodne godine. Akvizicija poslovanja u oblasti klimatizacije, grejanja i hlađenja stambenih i komercijalnih objekata kompanije Johnson Controls i zajedničkog preduzeća Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning, završene su po planu 31. jula, dok su ugovori potpisani pre oko godinu dana.
„Najvećom akvizicijom u istoriji naše kompanije ubrzavamo rast, širimo globalno prisustvo i balansiramo poslovanje jačanjem naše energetske i građevinske tehnologije – ovo čini Bosch moćnijim i robusnijim, u skladu sa našom korporativnom strategijom 2030“, kaže Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora kompanije. Kupovna cena od 8 milijardi američkih dolara (7,4 milijarde evra) podložna je uobičajenim korekcijama.

Foto: Sascha Schuermann
Ovom akvizicijom, divizija Bosch Home Comfort skoro se udvostručuje po veličini na više od 25.000 saradnika i preko 8 milijardi evra prodaje. Bosch tako značajno proširuje svoje prisustvo, posebno u Americi i Aziji, i postaje jedan od najvećih dobavljača na tržištu klimatizacije, grejanja i hlađenja stambenih i komercijalnih objekata širom sveta. „Čitava HVAC industrija je u stanju previranja, a tržište i tehnologije se menjaju. Bosch sistematski koristi svoje mogućnosti i sada se penje ka „Ligi šampiona“ u poslovanju sa rešenjima za klimatizaciju, grejanje i hlađenje“, kaže Hartung.
Ambiciozni ciljevi, jaki brendovi
Novom linijom, Home Comfort želi da raste znatno brže od globalnog HVAC tržišta. Prema procenama kompanije Bosch, poslovanje u ovoj oblasti povećavaće se oko 5 procenata svake godine do 2030. godine. „Bosch želi da bude jedna od vodećih kompanija u svakoj od svojih industrija do 2030. godine i zato, između ostalog, proširuje poslovanje strateškim investicijama. Akvizicije su takođe deo strategije“, kaže Kristijan Fišer, zamenik predsednika upravnog odbora, koji je odgovoran za strateške inicijative rasta i upravljanje portfolijom. „Trenutna akvizicija savršeno dopunjuje naš portfolio. Sada možemo da ponudimo našim kupcima ceo asortiman HVAC tehnologija – iz jednog izvora i širom sveta.“ Akvizicija takođe uključuje strateški važna ulaganja u kompaniju i zajednička ulaganja u proizvođače opreme i prodajne partnere. Očekuje se da će ova ulaganja značajno doprineti finansijskom rezultatu divizije Home Comfort u budućnosti.
Svojim proširenim portfoliom proizvoda i brendova, Home Comfort želi da bolje iskoristi potencijal jakih i uspostavljenih prodajnih kanala i poveća prodaju. Integrisana nabavka i zajednički razvoj platformi proizvoda takođe bi trebalo da obezbede uštedu troškova, a očekuje se da će se početni uspesi videti već 2026. godine. Kompanija za ovo može da se osloni na jake brendove: pored Bosch-a i Buderusa, tu sada spadaju i York u SAD i Hitachi u Aziji, kao i drugi jaki lokalni brendovi. Kompanija stiče dugoročne licence za korišćenje imena brendova York i Hitachi. Kao rezultat akvizicije, globalna proizvodna mreža Home Comfort divizije porašće sa 17 na 33 fabrike, dok se broj razvojnih lokacija povećava sa 14 na 26. Završetak transakcije označava početak integracije novih jedinica u Home Comfort diviziju kompanije Bosch, a sve bi trebalo da bude završeno do kraja 2027. godine.
Tržište rešenja za klimatizaciju raste širom sveta
Trenutna akvizicija znači da se Bosch pozicionira mnogo šire – posebno kada su u pitanju rešenja za klimatizaciju. Svojim velikim portfoliom proizvoda, međunarodnim prisustvom i kanalima prodaje, kompanija koristi atraktivne izglede za rast. Prema analizama kompanije Bosch, globalno tržište sistema za klimatizaciju, grejanje i hlađenje iznosilo je više od 150 milijardi evra u 2024. godini. Samo sistemi za klimatizaciju činili su dve trećine ovog iznosa. Potražnja će nastaviti značajno da raste u narednim godinama, zbog globalnog zagrevanja, kao i drugih faktora. Prema prognozi kompanije, očekuje se da će prodaja klima-uređaja širom sveta porasti na više od 200 miliona jedinica godišnje do 2030. godine, što je skoro petina više nego u 2024. godini.
„Želimo da pomognemo u oblikovanju ovog tržišta i da koristimo energetski efikasna rešenja kako bismo osigurali da ljudi mogu da učine svoj svakodnevni život udobnim i zdravim, čak i u sve toplijim danima, bilo kod kuće, na poslu ili tokom kupovine“, kaže Frenk Majer, koji je odgovoran za oblast energetske i građevinske tehnologije, a samim tim i za Home Comfort diviziju. Prema proračunima Međunarodne agencije za energiju iz 2018. godine, povećanje globalne temperature od samo jednog stepena Celzijusa do 2050. godine već će povećati potrebu za hlađenjem širom sveta za 25 procenata. Međutim, istraživači fokusirani na klimatske promene očekuju znatno veće globalno zagrevanje.
Poslovanje ima regionalnu osnovu
U zavisnosti od regiona sveta, traže se različite tehnologije – u SAD, fokus je na takozvanim kanalskim sistemima, u kojima se vazduh usmerava kroz kanale sa centralne lokacije kako bi se istovremeno grejale ili hladile sve prostorije. U Aziji su posebno tražena takozvana rešenja bez kanala, u kojima unutrašnje jedinice mogu da greju ili hlade pojedinačno u svakoj prostoriji, kao i moderni sistemi klimatizacije sa sistemima sa promenljivim protokom rashladnog sredstva (VRF). Komercijalne primene VRF tehnologije kreću se od najmanjih komercijalnih prostorija kao što su kiosci do velikih projekata kao što su hoteli ili bolnice.
Region Evropa / Bliski istok / Afrika karakterišu velike regionalne razlike. U severnoj i zapadnoj Evropi, elektrifikacija toplotnim pumpama i drugim tehnologijama je već uspostavljena ili se promoviše. Na Bliskom istoku i u Africi, tražena su rešenja za klimatizaciju i bojleri. U mnogim zemljama regiona nudi se ceo spektar, od toplotnih pumpi, preko kotlova na naftu i gas, do hibridnih sistema. „Imamo ambiciozne ciljeve rasta u svim regionima sveta. Konstantno fokusiramo našu novu organizaciju na ovo“, kaže Jan Brokman, izvršni predsednik kompanije Home Comfort. „Jačanjem regionalne odgovornosti možemo još bolje zadovoljiti potrebe kupaca.“
U budućnosti, poslovanje kompanije Home Comfort biće direktno upravljano u tri svetska regiona: Americi, Aziji i Evropi / Bliskom istoku / Africi.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Bosch