BMW biznis liga, IV kolo: U poslovanju, kao i na stazi, hrabrost je ključna
Ljudi iz sveta biznisa nakratko su kancelarije zamenili trkačkom stazom i odmerili snage za volanom. Na NAVAK-u održano četvrto kolo BMW biznis lige, a učesnici su imali prilike da na vrhunskim automobilima testiraju svoje vozačko umeće. BMW Srbija i BIZLife su i ovoga puta obezbedili dozu adrenalina svim učesnicima i dali im priliku da se oprobaju u vozilima ovog brenda.
Filippos Nanopoulos, direktor marketinga i razvoja kompanije Dijamant
- Šta je zajedničko dobrom vozaču i dobrom menadžeru?
Vozač i menadžer, na prvi pogled, deluju kao dve potpuno različite uloge, ali suština je da obe zahtevaju ključne veštine. Pored tehničkih sposobnosti, kao što je „dozvola za upravljanje”, neophodni su i sposobnost upravljanja resursima, brzo donošenje odluka i timski rad.
Rekao bih da je za dobrog vozača i menadžera neophodno iskustvo. Kao što trening vozaču omogućava lakše prepoznavanje i izbegavanje opasnosti i prepreka, tako primeri iz prakse menadžeru omogućavaju donošenje ispravnih odluka u poslovanju. Pored toga, izdvojio bih i agilnost, jer, kao što vozač mora brzo da prilagodi svoju vožnju promenama na stazi, tako i dobar menadžer mora biti spreman da adekvatno reaguje na promene na tržištu. Timski rad je ključan za uspeh u oba sveta – vozač se oslanja na suvozača i tehnički tim, a menadžer na svoje zaposlene.
- Vozači često moraju da menjaju taktiku u toku trke. Da li ste i vi nekad bili u takvoj situaciji?
Takve situacije se često dešavaju u poslovanju, one su tu da testiraju našu fleksibilnost i sposobnost da zadržimo fokus, a ključ je u tome da se prilagodite novonastalim okolnostima. Neočekivani izazovi, poput promene tržišnih uslova i budžetskih ograničenja, zahtevaju brzu adaptaciju i donošenje odluka. Kao i vozači na stazi, moramo biti spremni da procenimo situaciju i prilagodimo svoju strategiju kako bismo postigli najbolji mogući ishod u datom trenutku.
- Koje odlike, po vašem mišljenju, čine šampiona?
Šampiona ne čini samo talenat, već upornost, posvećenost i spremnost na konstantno učenje i usavršavanje, kao i sposobnost da iz grešaka izvuče pouke i pretvori ih u buduće uspehe. Šampion zna da uspeh nikada nije individualan i da je saradnja sa timom neophodna za ostvarenje dobrih rezultata, a to je ono što pravi razliku između dobrog vozača, sa jedne, i šampiona, sa druge strane.
- Koliko treba ulagati u mašinu (proizvod, uslugu i sl.), a koliko u „pit-stop” (ljude)?
I jedno i drugo je podjednako važno, ali dugoročno gledano, ljudi su najvredniji resurs. Tehnologija i proizvodi su važni za postizanje konkurentnosti, ali bez kvalitetnog tima taj potencijal ne može biti u potpunosti iskorišćen. Kao i u trci, auto može biti vrhunski, ali bez brzog i efikasnog tima koji zna kako da iskoristi maksimum – šanse za pobedu su značajno umanjene. Uspešna kombinacija tehnologije i ljudskih resursa ono je što donosi dugoročne rezultate.
- Koliko se često usudite da „vozite bez ruku” (preduzimate relativno riskantne poteze)?
U poslovanju, kao i na stazi, hrabrost je ključna za ostvarivanje velikih uspeha, ali to ne znači da se rizici preuzimaju bez razmišljanja. Potrebno je pronaći balans između hrabrosti i razuma – nekad je upravo taj proračunati rizik ono što donosi inovacije i napredak, ali istovremeno svaki potez mora biti dobro promišljen kako bismo izbegli potencijalne neuspehe.
Izvor: BIZLife
Foto: iDook media