Luka Mladenović, Zoom

Luka Mladenović: Blokovsko dete sa velikim planovima

Blokovsko dete koje je od ulica Novog Beograda stiglo do brenda koji oblikuje prostore po meri kreativaca – tako bi se ukratko mogla opisati priča Luke Mladenovića, mladog preduzetnika koji za svojih 27 godina već ima iza sebe nekoliko biznisa. „Za više detalja o meni, pitajte ChatGPT”, kaže kroz osmeh, ali sve što je ispričao za magazin BIZLife sasvim dovoljno otkriva o generaciji koja brzo uči, preuzima rizik i ume da svoj hobi pretvori u posao.

Za sebe kaže da je dete blokova, jer je detinjstvo proveo na ulicama Novog Beograda, što je snažno uticalo na to kakav je danas, i privatno i poslovno. Oduvek je znao čime želi da se bavi i zbog toga je izabrao školovanje u oblasti grafike.

„Oduvek me je interesovala grafika i zato sam odlučio da se školujem u tom pravcu. Počeo sam da radim vrlo mlad. Moj prvi posao bio je u firmi koja se bavila tapetama. Međutim, želeo sam da nađem način da svoje sposobnosti iskoristim na najbolji mogući način i da krojim život po svojim pravilima – upravljam svojim vremenom, obimom posla, zaradom i, naposletku, uspehom”, objašnjava Luka na početku našeg razgovora.

Prvi korak ka samostalnosti, kako kaže, bio je odlazak iz roditeljskog doma. Tada je počeo da razmišlja kako da prostor u kom živi pretvori u inspirativno okruženje, jer mu je uređenje prostora uvek bio snažan podsticaj za rad.

Zoom

Kako je postao to što jeste

„Nakon što sam se osamostalio i odselio iz roditeljskog stana, počeo sam da razmišljam kako da oplemenim prostor u kom boravim, budući da je za mene to veliki lični stimulans i inspiracija – kreativci će se složiti. Otuda potreba da postanem neko ko će i drugima pomoći da ukrase svoj dom ili radni prostor i njihove ideje sprovesti u delo”, kaže naš mladi sagovornik.

Upravo tako je, kako objašnjava, zapravo i došao na ideju da napravi sopstveni brend, u kojem je spajao urbanu kulturu i umetnost. Posteri su postali glavni proizvod, jer su ga oblikovali duh ulice i „street life”:

„Imao sam jaku želju da napravim brend od nule, potpuno sâm, i to sam i uradio. Kultura u kojoj sam odrastao dosta je orijentisana ka urbanom, ’street lifeu’, zbog čega su posteri postali moj glavni proizvod. Neki su bili deo stalne ponude, ali sam odlučio da radim i unikatne komade koje ću moći da prilagodim klijentima koji imaju konkretne zahteve i ideje.”

Prodaja se razvijala kroz sajt i onlajn kanale, a vremenom je prerastao okvire obične prodavnice. Iz ponude postera rodila se ideja o izložbama i većim poslovnim saradnjama.

„S kreiranjem sajta i onlajn prodajom, promet je porastao, a tako i formati u kojima poslujem, pa su došle i izložbe, galerije i veći poslovni objekti”, dodaje Luka.

Specifična generacija za specifično vreme

Njegova generacija, kako kaže, od malih nogu je naučila da brzo dolazi do informacija i da ih koristi. Veruje da je upravo to olakšalo mnogima da pretvore hobi u posao.

„Moja generacija je odrastala u specifičnom vremenu. Pre svega, od malih nogu smo naviknuti na informacije, koje brzo i lako usvajamo i delimo. Samim tim, lakše nam je bilo da istražimo svoja interesovanja i nešto što se nekada smatralo hobijem potencijalno pretvorimo u posao i stalni izvor prihoda”, objašnjava naš sagovornik.

Luka Mladenović, inače, smatra da je sve moguće kad postoje volja, jasna ideja i spremnost da se improvizuje kada je potrebno. Mladima poručuje da klasično obrazovanje ne treba zanemariti, ali i da ne odustaju od onoga što žele:

„Smatram da je uz jaku volju, disciplinu, spremnost na poteškoće i njihovo prevazilaženje čak i na osnovu improvizacije, ali i jasan cilj – danas sve zaista moguće. Ovo nije savet budućim generacijama da zaobiđu konvencionalno školovanje, već vetar u leđa da budu nezaustavljivi ukoliko zaista znaju šta žele da postignu ili postanu.”

Brend Zoom, koji je Luka pokrenuo, danas vodi sâm, ali i uz podršku spoljnih saradnika. Kako ističe, dinamika posla je velika jer se sve dešava u hodu.

„Malo je reći da je dinamično – sa jedne strane, ’this is a one man show’, sa druge strane, uz spoljne saradnike nema onoga što ne možemo da izvedemo. Odatle slogan ’one space, all vibes’. Upravljanje brendom je zahtevan posao i prethodna iskustva me jesu spremila za takvu odgovornost, ali to nije nešto za šta postoji knjiga, već iziskuje strast prema životu, koji je pun iznenađenja”, objašnjava Luka.

Zoom postoji osam godina i već ima svoju publiku, ali Luka veruje da preporuka od usta do usta i dalje ima ogromnu snagu, čak i u eri društvenih mreža.

„Međutim, u vremenu digitalnih medija nesporno je važno biti prisutan i konstantan. Rekao bih da sve ono što prođe kroz naše ruke i zidove, iako se trudimo, ne može u potpunosti da se prenese putem društvenih mreža. Iskustvo i emocija su to što se prenosi i, kako kažu, daleko čuje, tako da bih rekao da je razmera i dalje 50:50 u odnosu na Instagram i preporuku kao ’word of mouth’”, objašnjava Luka Mladenović.

Zoom

Više od studija

Prostor koji je osmislio nije samo studio za foto i video – pretvorio ga je u multifunkcionalni prostor koji se lako prilagođava raznim događajima i potrebama. U fokusu su mu kreativno-korporativni događaji, jer veruje da Zoom ima sve što je potrebno za takve formate.

„Iako je inicijalna zamisao bila foto i video studio, prostor je zaista multifunkcionalan i lako adaptivan raznim potrebama i dešavanjima. U fokusu su, pre svega, kreativno-korporativni događaji, zbog svih atributa koje Zoom poseduje – kvadratura, modularni enterijer, usluga, mogućnost nezavisne produkcije. Dakle, timski dolazimo do unikatnih kreativnih rešenja”, naglašava ovaj svestrani mladić.

Luka veruje da je budućnost Zooma u tome da se postavi kao kanal za promociju velikih brendova, a da prilika ne treba da se traži negde daleko – jer sve može da dođe kod nas:

„Možda je pravi odgovor to da očekujemo druga tržišta da dođu kod nas. Ono na čemu radimo jeste formiranje Zooma kao kanala koji služi za promociju najnovijih proizvoda i usluga globalnih kompanija. Verujem da su naš prostor i produkcija idealni za konferencije, seminare, timbildinge i proslave unutar kompanija koje rezonuju sa svetskim standardima. Svakodnevno radimo na unapređivanju onoga što nudimo i trudimo se da prevaziđemo očekivanja klijenata, a ponekad i sami sebe iznenadimo.”

I pored svih ambicija i ciljeva, Luka ne krije da mu najveću energiju daje potraga za adrenalinom – kada nije u poslu, posvećen je sportovima koji ga čine slobodnim.

„Idealna budućnost je koncept koji asocira na nešto perfektno ili, u žargonu rečeno, našminkano. Moram da priznam da to nije u mom stilu i da je princip kojim se vodim u najvećem broju slučajeva ’bolje završeno nego savršeno’. Da ostavimo posao po strani, moja nepresušna inspiracija je potraga za adrenalinom, u vidu moto-sporta, kajt-surfinga, snoubordinga, što, pored svih obaveza, najviše čini da se osećam živim i slobodnim. To nije moj krajnji cilj, već put kojim sam išao, na kom se sad nalazim i kojim bih želeo da nastavim”, zaključuje Luka Mladenović, ostavljajući poruku da sloboda, kreativnost i hrabrost da se ide svojim putem ostaju njegov najvažniji brend. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Stefan Jovanović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE