BIRODI: Od 3.000 medija tek stotinak rade svoj posao

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BIRODI: Od 3.000 medija tek stotinak rade svoj posao

    Izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrlović izjavio je da od 3.000 registrovanih medija u Srbiji, samo stotinak ispunjava funkciju koju mediji treba da imaju.

    Gavrilović je agenciji Beta kazao da se dve decenije od ulaska Srbije u medijsku tranziciju koja je za cilj imala potpuno, istinito, blagovremeno i objektivno informisanje, “s velikom izvesnošću” može konstatovati da se otišlo “u kontra smer”.

    “I pored povećanog broja medija, koji iznosi nešto više od 3.000, što je trebalo da poveća konkurentnost, ali i diverzitet medijskih sadržaja namenjenih zadovoljavanju medijskih potreba različitih društvenih grupa, teško da možemo reći da u Srbiji postoji više od stotinu medija koji u funkcionalnom smislu ispunavaju definiciju medija”, istakao je Gavrilović.

    Dodao je da je vlast prenatrpavanjem medijskog prostora sredstvima propagande, promocije i odmazde izvela njegovu okupaciju.

    “Upravo to govori čemu služe mediji u Srbiji, a to je eutanazija javnosti kao potencijalnom otporu propagandi”, naglasio je on.

    Gavrilović je podsetio da je u dva istraživanja BIRODI (2019. i 2022.) polovina ispitanika smatrala da nije pametno govoriti ono što misle, dok je tek svaki peti ispitanik smatrao da mediji ispunjavaju svoju funkciju kada je u pitanju pomoć u donošenju bitnih odluka, predviđanju događaja u društvu, analiziranja postupanja vlasti i ostvarivanja njihovih prava.

    Podeljenost na Mi-Oni

    Prema njegovim rečima, veći deo stanovništva se infomiše preko televizija s nacionalnim frekvencijama, odnosno Politike, Novosti, Blica, Kurira, Informera i Srpskog telegrafa “u kojima je teško naći medijski prilog koji kritički sagledava ono što radi ključni akter političke scene u Srbiji”.

    “Na drugoj strani je značajno manji deo koji se informiše preko kablovskih kanala Nova i N1, odnosno Danasa i Nove, koji kritički sagledavaju rad vlade, ali koji svoj prostor nude strankama različitog spektra što se u društvu u kojem se neguje podeljenost na Mi–Oni smatra minusom i ako je to osnov novinarskog posla”, rekao je Gavrilović.

    Prema njegovim rečima podela na kritičke i nekritičke medije za sada je „bezazlena“, ali njen opstanak bi mogao imati zloslutne posledice.

    Izvor: Beta

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE