
BAKINA TAJNA – Tradicionalno inovativna
Brend Bakina tajna godinama čuva naše kulturno nasleđe praveći po starim, tradicionalnim recepturama ajvar, džemove i slatka, donoseći na našu trpezu ukuse koji nas podsećaju na detinjstvo. Slogan „Hrana za dušu” odličan je opis iskustva svakog od nas sa ovim slanim i slatkim zalogajima. Na tržištu Srbije, ali i širom Evrope, Bakina tajna postala je sinonim za prepoznatljiv ukus, kvalitet, tradiciju, ali i za brend koji ide u korak sa vremenom i u svaku svoju teglicu pakuje kako tradiciju tako i duh modernog vremena.
Da je ovaj brend čuvar tradicije, ali ujedno i pokretač inovacija – dokaz je i to što se za svaki proizvod koristi tradicionalna receptura, koja se prenosila s generacije na generaciju, uz vešto integrisanje inovativnih metoda koje odgovaraju potrebama tržišta. Svi ti recepti deo su kolektivnog sećanja i povezuju se kvalitetom, domaćom proizvodnjom i zdravim namirnicama, koje preko ruku vrednih dobavljača do nas, potrošačâ, stižu u savršeno zapakovanoj teglici. U njoj se nalaze komadi voća i povrća koje je raslo na našim proplancima i poljima, te se na taj način garantuje ne samo visok kvalitet nego i autentičnost ukusa svih krajeva Srbije i onoga što je i našim nepcima, ali i našim srcima blisko. Kroz ceo proces proizvodnje i pripreme konstantno se potencira na savršenom balansiranju tradicije i savremenog pristupa. Tako dolazimo do vrlo važne činjenice za jednog modernog čoveka, a to je da su proizvodi Bakina tajna bez glutena, bez veštačkih boja i konzervansa, da su veganski i potpuno prirodni.
Počevši od ajvara, koji je crveno blago naših prostora, sve preko džemova, bez kojih ne možemo da zamislimo niti jednu slavsku i porodičnu trpezu, pa do slatka, koje čini da se svaki gost oseća uvaženo, Bakina tajna podržava svakog od nas da svoju kuću napravi domom, a svoju trpezu domaćinskom, zdravom i ukusnom.
SPOJEM DVE TRADICIJE DO INOVACIJE
Bakina tajna je i dokaz kako spajanjem dve tradicije mogu da nastanu kompletno inovativni proizvodi. Naime, prošle godine ovaj brend lansirao je ograničenu seriju dva nova džema – udružujući sastojke koji su odraz našeg gostoprimstva i kulture. Džem od šljive sa šljivovicom i džem od kajsije sa kajsijevačom – oduševili su sve moderne gastronome, ali i striktne tradicionaliste. Ove dve tradicionalne komponente zajedno u jednoj teglici čine proizvod pravim specijalitetom.
Kako u svakoj teglici Bakina tajna kombinuje prirodne sastojke, ali i umetnost, i za samo predstavljanje ovih proizvoda izabrano je jedno posebno mesto u Srbiji – umetnička kolonija „Eko plantaža Tamnjanica”. Te plantaže mirisnog smilja, ruža, borovnica i lavande služe mnogim umetnicima kao inspiracija da stvaraju svoja dela, a Bakinoj tajni poslužile su kao inspiracija za stvaranje ovog, dosad neviđenog proizvoda na našim prostorima.
DOMAĆA HRANA ZA NOVE GENERACIJE
Ove godine u kuhinji Bakine tajne nastala su i prva tri umaka od paradajza. Zajedno sa korisnicima ove kategorije, kreirane su sjajne recepture koje odlično idu uz testenine, pirinač, picu i mnoga druga jela. Ovaj iskorak je dokaz kako jedan brend koji ima viziju može da stvori domaću hranu za nove generacije. Ovi umaci čuvaju leto i svežinu ukusa tokom cele godine, jer su napravljeni od sočnog, svežeg paradajza šljivara (nisu od koncentrata), svežeg bosiljka i maslinovog ulja i, kao i svi ostali proizvodi ovog brenda, prate filozofiju po kojoj u teglicama nema nikakve vrste glutena, veštačkih boja, ukusa, a ni konzervansa. Ovi proizvodi predstavljeni su na događaju koji je organizovala Bakina tajna i koji je po svim kriterijumima podsećao na moderni market, te je ovaj brend i u tom smislu pokazao da svoju filozofiju kombinovanja tradicije i savremenog pristupa poštuje u svakom segmentu.
Pored novih umaka, koji će sigurno postati neizostavan deo kuhinje svakog gastronoma, ajvar ostaje glavna asocijacija većini kada se spomene brend Bakina tajna. I to nije bez razloga. Bakina tajna je jedan od retkih brendova koji je uspeo da napravi pravi domaći ajvar, baš onakav kakav su naše bake spremile. Postavlja se pitanje kako to jednom brendu polazi za rukom. Odgovor je krajnje jednostavan – drže se tradicije, koriste proverene metode naših baka, u svaki korak proizvodnje unose istu pažnju i posvećenost, uz poštovanje prirode i trajnih vrednosti.
Ta posvećenost prepoznaje se i van ovog regiona. Brend Bakina tajna ponovo je u Briselu poneo nagradu „Superior Taste Award”, i to četvrti put zaredom.
ODVAJKADA NAKLONJENI UMETNOSTI
Bogatog kulturnog nasleđa nema bez umetnosti. Upravo zbog toga, svaki proizvod Bakina tajna je malo umetničko delo. Voće i povrće na etiketama i teglicama naslikano je u akvarel tehnici i ujedno simbolizuje tu umetničku crtu koja se provlači od početka do kraja procesa proizvodnje.
Kako bi nastavila da gradi odnos sa potrošačima i podržavala kreativnost, Bakina tajna je tokom ove godine pokrenula projekat „Odvajkada” s ciljem kreiranja digitalne monografije srpskih narodnih izreka. Ovaj projekat sproveden je u saradnji sa Etnografskim muzejom, a glavni akteri projekta bili su studenti grafičkog dizajna sa umetničkih fakulteta iz Beograda, Novog Sada i Niša. Ovaj projekat okupio je 10 studenata iz cele Srbije koji su uz pomoć etnologa Etnografskog muzeja dizajnirali po jednu našu izreku. Svih deset izreka postale su deo digitalne monografije, koja će trajno ostati na sajtu Etnografskog muzeja kao podsetnik da ono naše najvrednije, naš identitet i kulturu, treba zauvek da sačuvamo kroz vreme, dajući mu novo ruho, oblikovano savremenim standardima.
Kako kroz proizvodnju tako i kroz sve dodatne aktivnosti, brend Bakina tajna definitivno se pozicionira kao čuvar tradicije, ali i pionir inovacije, pružajući potrošačima proizvode koji čuvaju kulturno nasleđe, ali odgovarajući i na moderne izazove tržišta. Upravo kroz tu stalnu inovaciju, ali i visok standard kvaliteta – brend je izgradio poziciju lidera u industriji. Budućnost će doneti zasigurno dalji razvoj portfolija, fokusirajući se na održivi razvoj i kvalitetne sastojke. Evidentno je da ovaj brend ostaje posvećen stvaranju proizvoda koji kombinuju prirodu, istoriju, tradiciju i savremenu tehnologiju kako bi odgovorio na potrebe novih generacija potrošača.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Kreativna agencija Popular