
Američki Lyft pravi veliki iskorak – ulazi u Evropu i preuzima aplikaciju FreeNow
Američka platforma za deljenje vožnje Lyft najavila je svoj najveći međunarodni iskorak do sada – ulazak na evropsko tržište kroz preuzimanje nemačke aplikacije FreeNow za 175 miliona evra, objavio je Reuters.
Završetak transakcije očekuje se u drugoj polovini 2025. godine, navodi CNBC.
FreeNow je prisutan u više od 150 gradova u devet evropskih zemalja, uključujući ključne metropole poput Londona, Pariza, Frankfurta i Milana, piše TechCrunch.
Prema saopštenju Lyfta, ovom akvizicijom kompanija gotovo udvostručuje svoje potencijalno tržište i dobija pristup više od 300 milijardi godišnjih vožnji ličnim vozilima.
FreeNow je u 2024. zabeležio rast prihoda od 13 odsto i ostvario profitabilnost, a približno 90 odsto rezervacija odnosi se na tradicionalne taksi usluge, navodi Sifted.
Upravo su snažna lokalna prisutnost i orijentacija na taksi industriju bili ključni razlozi zbog kojih je Lyft odabrao FreeNow za partnera, istakao je izvršni direktor Lyfta David Risher u izjavi za Reuters.
Veliki potencijal taksi industrije u Evropi
Kompanija će zadržati brend FreeNow i postojeći menadžment, dok će korisnicima i vozačima postupno biti dostupne nove funkcionalnosti i integrisane usluge s obe strane Atlantika.
Izvršni direktor FreeNowa Thomas Zimmermann izjavio je za EU-Startups da gotovo polovina evropske taksi industrije još uvek posluje van digitalnih platformi, što predstavlja veliki potencijal za rast i inovacije.
Akvizicija je odrađena jer Lyft aktivno traži nova tržišta izvan SAD i Kanade, gde se suočava s izrazito jakom konkurencijom, ponajviše Uberom. Ulaskom u Evropu, Lyft ulazi u direktnu borbu ne samo s Uberom, nego i s drugim etabliranim igračima poput Bolta i Getta, ističe CNBC.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Poslovni dnevnik
Foto: Freepik