
AI i Data Science u telekomunikacijama, alati i prakse
Đorđe Hirš, Data Science & AI manager u Yettelu objašnjava kako njegov tim razvija AI rešenja, gde veštačka inteligencija donosi najveću vrednost i zašto veliki jezički modeli prilagođeni srpskom jeziku mogu biti ključ za precizniju analizu podataka.
Koliko se oslanjaš na veštačku inteligenciju u svom radu i na koji način ti pomaže u svakodnevnim zadacima?
Iako se moj Data Science & AI tim bavi razvojem AI alata, u svakodnevnom poslu često koristimo popularne AI alate kao što su ChatGPT, Copilot i slično. Najčešće ove alate koristimo kako bismo lakše napisali neki kod ili pronašli literaturu koja nam je neophodna za razvijanje i treniranje modela. AI primenjuju i drugi timovi, jer nalazi upotrebu u različitim aspektima posla, međutim i dalje to je samo alat koji čovek koristi da mu pomogne pri radu.
Koje AI alate i programe najčešće koristiš u analizi podataka i razvoju AI modela?
AI alati koji se koriste su interno razvijeni najčešće na standardnim platformama kao što su Tensorflow i PyTorch. U telekomunikacijama postoji veoma široka primena AI alata, tako da su izazovi kojima se bavimo često potpuno različiti, zbog čega svaki od njih zahteva izbor optimalne metode, do čega dolazimo tek nakon višestrukih eksperimenata.
Hirš je na nedavno održanom panelu portala WebMind govorio o razvoju AI alata u telekomunikacijama, izazovima u implementaciji velikih jezičkih modela i načinima na koje njegov tim optimizuje AI rešenja za specifične poslovne potrebe.
Kompletan intervju pročitajt na našem portalu WEBMIND.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: WEBMIND/Nemanja Kuč