Naučite da slušate: Poštovanje se vraća poštovanjem

Svi vole, kada pričaju, da im sagovornik posveti punu pažnju, da ih sasluša i aktivno učestvuje u razgovoru, ali koliko ste vi dobar slušalac? Da li i vi, poput velikog broja ljudi, sedite preko puta nekoga i gledate u usne koje se pomeraju neslušajući šta on govori, čekate svoj momenat kako biste rekli šta je vama na pameti?

Ljudi vole da misle da je ono što imaju da kažu veoma bitno, i kad ulože napor da podele svoje misli, osećanja ili znanje, nadaju se da sagovornik sluša. Zato pokažite poštovanje i ono će vam se vratiti, a možda budete čuli i nešto poučno.

Ovo su saveti kako da postanete bolji sagovornik slušajući druge:

Budite prisutni

Ukoliko želite da čujete šta vaš sagovornik ima da kaže morate usmeriti svoju pažnju na tu osobu. Odložite telefon, ugasite računar, spustite knjigu ili magazin. Ljudima, koji su inače naviknuti da dobijaju samo deo nečije pažnje, ovakav gest  će pokazati da vam je stalo da čujete njihovu priču.

Obuzdajte svoje misli

Unutrašnju analizu svakog razgovora je nemoguće izbeći. Ali misli umeju da okupiraju vaš mozak do te mere da se isključite iz razgovora. Imaćete dovoljno vremena nakon razgovora da promislite o svemu. U poslovnoj komunikaciji, lutajuće misli možete obuzdati hvatanjem beleški koje će vas držati fokusiranim na razgovor.

Upotrebite tehniku ogledala

Ovu tehniku preporučuju mnogi psiholozi i savetnici pri rešavanju konflikta. Kada vam se u razgovoru pruži prilika, opišite osobi šta ste upravo čuli, svojim rečima objasnite kako ste nešto shvatili. Možete reći nešto poput: ’Ako sam vas dobro razumeo vi kažete da…’. Na ovaj način sagovornik će znati da ga pažljivo slušate.

Tražite pojašnjenje

U toku razgovora, pitajte da vam sagovornik pojasni neke svoje stavove. Pokušajte da ne skrećete previše sa teme, na primer postavite pitanje: ’Zašto vam je to baš interesantno?’. Sagovornik će ceniti vašu zainteresovanost, a vi ćete bolje razumeti njegov ugao gledanja.

Utvrdite ponovno viđanje

Na kraju svakog razgovora utvrdite da li biste trebalo ponovo da pričate o istom problemu. To zavisi o toga da li postoji nešto što će se u bližoj budućnosti desiti, a što bi moglo da promeni situaciju. Pokažite zahvalnost na tome što su podelili sa vama svoju priču. Kada učinite da ljudi osećaju da ste ih čuli, to povećava vaše šanse da će vas oni saslušati kada vi budete imali da kažete nešto što je vama bitno.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE