Veća plata, pomoć, podrška: Sve što želite tražite i to ovako

Dr Thomas Hills, profesor psihologije, ponekad izbegava ljude kada zna da će mu nešto tražiti jer zna da je skoro nemoguće da kaže ne. Po tome nije poseban.

"Većina nas želi da se dopadne i iz te potrebe spremni smo da udovoljimo drugima, ali kada treba da tražimo od ljudi da za nas učine nešto, mi pretpostavljamo da su oni jači nego mi. Ne shvatamo da je vrlo često dovoljno, jednostavno tražiti ono što nam je potrebno. Previše komplikujemo stvari i mislimo da moramo na neki način da prevarimo ljude kako bi nam pomogli. Ali ljudi ne žele da budu zavaravani, već pitani." 

Dr Hills kaže da na njegovim predavanjima studenti često imaju problem sa postavljanjem pitanja, plašeći se više da ne ispadnu glupi nego što im je stalo do savladavanja materije. Takvo ustručavanje ne vodi nikuda. Jedna od prvih lekcija koju predaje je: Nauči da tražiš ono što želiš.

On smatra da ne postoji snažnija tehnika ubeđivanja od jednostavnog traženja. To pokazuje studija koju su kasnih sedamdesetih sproveli Clark i Hatfield bazirana na jednostavnom postavljanju pitanja. Studenti volonteri oba pola bi nasumično prilazili kolegama, i nakon što bi im rekli da ih smatraju privlačnim, postavljali bi jedno od tri pitanja: Da li hoćeš da izađeš sa mnom večeras? Da li hoćeš da dođeš kod mene večeras? Da li hoćeš da spavaš sa mnom večeras? Odgovore već možete da pretpostavite. Muškarci su spremniji da spavaju sa ženom (75%) nego da večeraju sa njom (50%), dok je dolazak u njen stan negde između (69%). Žene, sa druge strane, u potpunosti nemaju želju da spavaju sa nepoznatim muškarcem (0%), a samo mali procenat je spreman da ode u njihov stan (6%), ali više od polovine je spremno da ode na večeru sa strancem(56%). Pouka ove studije nije da će muškarci spavati sa bilo kim, kaže Hills, već da pozivanjem nekog nepoznatog na sastanak, vaše šanse su pola-pola. To govori dosta o skrivenoj snazi traženja.

U drugoj studiji, devojci koja se predstavljala kao prosjak i tražila od ljudi pare, 22 odsto je dalo novac, u proseku 50 centi po osobi. Kada je počela ljudima da traži specifičnu cifru poput 17 centi, procenat ljudi koji je reagovao na njenu molbu se popeo na 36 odsto, sa prosekom od 37 centi po osobi. Autor studije zaključuje da ćete zanimljivim zahtevom lakše ubediti ljude da vam izađu u susret. Ljudi koji ne traže pare, neće ih ni dobiti, a oni koji ih traže na zanimljiv, drugačiji način dobiće više para od onih koji ih traže na očekivan način.

Studija koju su sproveli Flynn i Lake 2008. godine još plastičnije pokazuje moć traženja. Zamolili su učesnike studije da nađu pet ljudi koji će popuniti kratak upitnik, a pre toga su ih pitali da pretpostave koliko ljudi će morati da zaustave pre nego što izvrše zadatak. Većina učesnika je sebe potcenila i pretpostavila mnogo veći broj neuspelih pokušaja. U proseku svaka druga osoba je pristala da popuni upitnik, što se poklapa sa procentom ljudi koji bi pristali da izađu na večeru sa potpunim strancem.

Ako želite više od života, naučite da to i tražite. Postavljajte pitanja i tražite odgovore, tražite veću platu, tražite pomoć, informacije, podršku, izlazak na večeru…

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE