
Šta Amerikanci uspevaju da prodaju Kinezima?
Iako se čini da je svaki drugi proizvod u svetu ’Made in China’ čini se da postoje mali biznisi koji uspevaju da ipak prodru na kinesko tržište.
VINO: CNN Money napravio je priču o pet malih biznisa u SAD koji ostvaruju priličan kapital od svog izvoza u Kinu. Kao prvi pominje se biznis vinarije iz San Antonija u vlasništvu porodice Riboli koja u Kinu izvozi oko 700 hiljada boca godišnje, a očekuju da se to udvostruči u naredne dve godine. Steve Riboli kaže da su američka vina postala naročito popularna među mlađom generacijom, jer Kinezi pored svih trendova u američkoj kulturi žele da osete i njegov ’ukus’, ispijajući kalifornijska vina.
PREČISTAČI VAZDUHA: Probleme Kine u vidu zagađenja vazduha najbolje je iskoristila kompanija Oransi koja proizvodi prečistače vazduha. Ovaj proizvod je naročito popularan u velikim gradovima, a Oransi je u novemru prodao 500, a sledećeg meseca duplo više aparata, po ceni između dve i tri hiljade dolara.
TAPETE: Neverovatno je, ali u Kini su jako popularne tapete. Wallquest ovaj revival retro načina uređenja doma dobro je iskoristio i 2005.godine preselio jedan deo proizvodnje u ovu zemlju. Prodaja u Kini za američku kompaniju 30 odsto ukupne prodaje.
DETEKTORI EKSPLOZIVA: Strah od terorizma pogađa i Kinu, pa je američki Implant Sciences Corp. svoj izvoz usmerio prema ovoj zemlji. Aparati ove kompanije bili su prisutni na Olimpijskim igrama u Pekingu 2008.godine, obezbeđuju 172 metro stanice u ovom gradu, a nedavno je potpisan i ugovor sa nuklearnim elektranama u ovoj zemlji. U poslednjih sedam godina za Implant Sciences Corp. Kina je postala najbrže rastuće tržište na svetu, a čini polovinu ukupnih prihoda kompanije.
IGRAČKE: Verovali ili ne, jedna kompanija iz SAD uspeva da proda igračke Kinezima. K'NEX Brands je na tržište, koje Amerikancima proda 85 odsto ukupnog broja igračaka, uspela da ubaci igračke koje su pretežno obrazovnog karaktera. Ove igračke naročito su popularne među srednjom dobrostojećom klasom u Kini, a plan kompanije je da 10 odsto ukupnih prihoda do 2016.godine dolazi iz ove zemlje.
Foto: Beta