
Šta je zajedničko Deda Mrazu, Beckhamu i kraljevskoj bebi?
Deda Mraz bi kao brend vredeo 1.162 milijardi evra, oko tri puta više od kompanije Apple, čija se vrednost kreće oko 366 milijardi evra, ocenila je britanska agencija Brand Finance.
Lik dugobradog i belobradog starca obučenog u crvenobelo odelo osmišljen još u 19. veku, kao brend bio bi pet puta skuplji od Coca-Cole, čija je vrednost na berzama 200,9 milijardi evra.
"Deda Mraz je brend broj jedan u svetu", smatra David Haigh, direktor britanske agencije koja je za procenu vrednosti brenda koristila ekonomski učinak Deda Mraza u turističkom, trgovinskom i u ugostiteljskom sektoru.
"Neosporno je da je Deda Mraz poznata ličnost najveće vrednosti u svetu, i nije ni čudo što brendovi kao što su Coca-Cola, Volkswagen ili KFC pokušavaju da se približe njegovoj popularnosti.
Kad je reč o poznatim ličnostima, fudbaler David Beckham je, posle najavljenog povlačenja iz fudbala ove godine, na osnovu raznih ugovora za reklamiranje robnih marki zaradio 35,5 miliona evra, a očekuje se da bi ta vrednost mogla dostići 363,2 miliona evra.
Procenjuje se da je rođenje naslednika britanske krune u julu ove godine princa Georgea, britanskoj ekonomiji donelo 581,2 miliona evra.