Ina će sama prevoziti svoju naftu?

U Ini razmatraju i mogućnost da umesto angažmana neke spoljne kompanije, sami kupe brodove i vrše prevoz nafte.

Ina je početkom oktobra raspisala otvoreni konkurs za dužobalni prevoz naftnih derivata na kom je gotovo 20 kompanija, domaćih i stranih, iskazalo interes za podnošenje ponuda, izjavili su u toj naftnoj kompaniji. Ukupan broj interesenata mogao bi biti i veći jer je konkurs otvoren do 20. novembra.

Neslužbeno saznajemo da bi budući koncesionar morao imati dva broda, ne starija od deset godina. Konkurs je raspisan jer postojeći petogodišnji ugovor, potpisan s kompanijom Dinamarin u vlasništvu Roberta Ježića, ističe u aprilu 2014., što je u Ini ocenjeno kao prilika za smanjivanje troškova. Dinamarin, koji gotovo sav prihod ostvaruje poslujući sa Inom, lani je imao prihod od oko 10 miliona evra i gotovo milion i po evra dobiti.

U Ini nam je rečeno da kompanija želi osigurati “učinkovitu logistiku po konkurentnim cenama, skladno optimizaciji nabavke koja se sprovodi od 2010. Ina je uspela znatno da smanji troškove”.  

Uz sav taj interes brodara, moglo bi se dogoditi da taj posao preuzme sama Ina. “Nakon detaljne evaluacije pristiglih ponuda i pregovora s prijavljenim kompanijama očekujemo kako će odluka o novom partneru biti donesena u januaru 2014. Razmatramo nekoliko opcija budućeg ugovora, ali i mogućnost kupovine vlastitih brodova”, potvrdili su nam u toj kompaniji.

Poslom prevoza naftnih derivata Jadranom prvotno se bavio Jadranski pomorski servis (JPS), čiji je Ina bila suvlasnik do 2001., kad svoj udeo prodaje Riječaninu Anti Marasu, prijatelju tadašnjeg potpredsednika vlade Slavka Linića. Marasov JPS bavio se tim lukrativnim poslom do 2009., kad na Ininom konkursu pobeđuje Dinamarin Roberta Ježića, i to navodno takođe uz pomoć politike.

Ježić je tada bio prijatelj premijera Ive Sanadera, a kompaniju Dinamarin osnovao je neposredno pre raspisivanja natečaja. Osnivači Dinamarina bili su Dina-Petrokemija i švajcarski Newcomarine AG, kompanija u Ježićevu vlasništvu. Posao su dobili iako u vreme konkursa Dinamarin nije imao svoje tankere. Ista pravila vrede i sada: bitno je da kandidat ima potpisan ugovor s nekim vlasnikom brodova. 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE