Todorić za FT: Novac sa berze uložićemo u Rusiji i Turskoj

Agrokor planira inicijalnu javnu ponudu (IPO) deonica na Londonskoj berzi u iduće dve godine, a tako prikupljen novac na berzi mogao bi iskoristiti za akvizicije u Turskoj i Rusiji, kazao je osnivač i većinski vlasnik kompanije Ivica Todorić Financial Timesu (FT), prenosi Business.hr.

FT podseća da je Agrokor, koji se bavi poljoprivrednom i prehrambenom proizvodnjom te maloprodajom, u junu dogovorio kupovinu 53,1 odsto udela u najvećem slovenačkom maloprodajnom lancu Mercatoru za 240 miliona evra, kako bi stvorio regionalnog maloprodajnog diva, pod privremenim imenom Adria grupa.

Ta kompanija imala bi zajedničke prihode od 7 milijardi evra godišnje, zaradu pre kamata, otpisa i amortizacije od 500 miliona evra i 60.000 zaposlenih, po čemu bi bio najveći privatni poslodavac na području nekadašnje Jugoslavije.

Jednom kad regulatorne agencije odobre spajanje s Mercatorom i kada ono bude u potpunosti sprovedeno, Todorić kaže da će se razmotriti širenje kompanije i izvan zapadnog Balkana.

IPO bi bio ključan za to, no Agrokor će još pričekati dok se sasvim ne pripremi za ponudu. O tačnom vremenu izlaska na tržište i strukturi izdanja tek treba odlučiti.

„Spremni smo u potpunosti za spajanje dveju kompanija i verujemo da ćemo u roku od dve godine biti spremni za idući potez. Videćemo je li to znači formiranje partnerstava, akvizicije ili ulazak na nova tržišta. Sad bi bilo šteta krenuti u IPO, ali verujemo da će u roku od nekoliko godina tržište biti potpuno drugačije i mi ćemo biti spremni. Spremni smo razgovarati s velikim međunarodnim finansijskim igračima oko toga“, kazao je Todorić.

Kazao je i da žali što nisu uspeli pregovori 2008. godine s turskim maloprodajnim lancem Migros i to na samom pragu zaključivanja posla vrednog 2 milijarde evra. Ali, Todorić je kazao da se njegova kompanija priprema za još jedan pokušaj ulaska u Tursku, verovatno sa stranim partnerom.

„Nekad možeš imati previše savetnika, a naši su se bojali inflacije i turske lire. Sada je Migros jedna od najuspješnijih kompanija“, rekao je je Todorić.

Agrokor se treba fokusirati na širu regiju, posebno Rusiju i Tursku, ustvrdio je Todorić.

Ali, čak i kada provede spajanje s Mercatorom, ulazak na takva tržišta biće izazov, smatra Todorić, te ukazuje da je njegova kompanija potencijalno atraktivan partner za ostale maloprodajne kompanije koje se nameravaju širiti na istok.

„Imamo alate, znanje i jedan od najboljih menadžmenta u evropskoj maloprodaji“, rekao je Todorić.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE