Prihod od putarina 130 miliona evra

U JP Putevi Srbije kažu da se ne sećaju da je na srpskim autoputevima bilo toliko vozila, što je dobar znak, jer se prilikom putovanja iz severozapadne Evrope na jug Starog kontinenta još uvek računa na put preko Srbije. Porastom broja vozila na autoputevima očekuje se i više novca od putarine.

U Putevima Srbije kažu da je u julu i avgustu ove godine zabeležen porast saobraćaja za 6,7 posto, a prihod od naplate putarine za oko 6,1 posto, u odnosu na isti period lane. U odnosu na prošlu godinu za navedeni period broj vozila koja koriste elektronski vid plaćanja putarine je povećan za blizu 68 odsto.

Prihod od putarine je u prvih šest meseci ove godine povećan za 4 posto, u odnosu na isti period prošle godine. Koliki će biti godišnji porast prihoda od putarine, zavisi od obima saobraćaja u preostala četiri ovogodišnja meseca, ali je sasvim izvesno da će biti veći za oko 4,5 do 5 procenata. Ostvareni prihod od naplate putarine u prošloj godini je iznosio 14,7 milijardi dinara. U Putevima Srbije procenjuju da će se ove godine ostvariti prihod od putarine u iznosu od 15,4 milijardi.

Uprkos tome što će se ove godine inkasirati više novca od naplate putarine, to je još uvek nedovoljno za održavanje saobraćajnica, jer se moraju podmiriti sve kreditne obaveze, platiti kamate, odbiti planirane investicije, platiti troškovi projektovanja, ostaviti za zarade zaposlenih, tako da za puteve od ukupne sume ostaje premalo, s obzirom na to da je putna mreža Srbije u lošem stanju.

Stručnjaci tvrde da je za kvalitetno održavanje neophodno godišnje čak 300 miliona evra. Novoizgrađene deonice na Koridoru 10 još uvek nisu pod naplatom. Kada se kompletan taj koridor završi i počne naplaćivati putarina, procenjuje se da će se godišnje ubrati oko 300 miliona evra. Ali, kada će koridor biti kompletiran, teško je reći, jer su radovi na istočnom kraku prekinuti zbog bankrota "Alpine“, kojoj su bili povereni poslovi, a još ni južni krak nije gotov, kao ni obilaznica oko Subotice do graničnog prelaza Kelebija, odnosno ipsilon krak, ni obilaznica oko Beograda.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE