Za vidljivost Srbije na mapi sveta
Srbija po prvi put imala predstavnika na izboru za najboljeg preduzetnika sveta u 2013. godini, koji u Monte Karlu organizuje revizorska kuća Ernst & Young. Nagradu dobio Hamdi Ulukaya, sin turskih farmera poznat po proizvodnji jogurta.
Ulukaya je u Ameriku je otišao da usavrši engleski. Smetao mu je blag i sladak jogurt koji piju Amerikanci, pa je kupio malu fabriku na kredit, a uz pomoć turskih majstora napravio je najbolji jogurt na svetu i za pet godina postao – milijarder.
Predstavnik Srbije, Darko Budeč iz kompanije Bak 22 godine radi sa rasvetom. Siguran je da učešće ne doprinosti samo njegovoj kompaniji, već i državi.
Ovo može da bude jedan veliki iskorak. Obavio sam razgovor sa desetak preduzetnika, koji su, čini mi se prvi put razmatrali Srbiju kao zanimljivu destinaciju za investicije, ističe Budeč, dok organizatori tvrde da i Srbija ima dostojne kandidate.
Smatram da je najvažnije da je on ambasador Srbije koja je relativno mala zemlja, ali sa puno potencijala, objašnjava najbogatija Srpkinja na svetu Rebecca McDonald, koja je pripremala srpskog kandidata za odlučujući intervju.
Srbija je gotovo nevidljiva na ekonomskoj mapi sveta, kaže partner u Ernst & Young Olivera Blagić. Niz parametara svrstava nas među zemlje na marginama ekonomskih dešavanja. Zaokret u vidljivosti svakako bi moglo da bude učešće na velikim svetskim takmičenjima poput ovog u Monte Karlu, koje Ernst & Young već 13. godinu za redom.