Kreće modernizacija železnice
Modernizacija srpske železnice počinje u septembru u sklopu projekata koji će se realizovati iz ruskog kredita od 800 miliona dolara i biće gotova za pet godina. Krovni ugovor o modernizaciji biće potpisan 23. maja.
Radi se o ukupno pet projekata, od kojih su prva dva izgradnja novog i rekonstrukcija postojećeg koloseka na pruzi Beograd – Pančevo, kao i obnova šest deonica na železničkom Koridoru 10, najavio je direktor Ruskih državnih železnica International Sergey Pavlov.
Ostala tri projekta, koji se finasiraju iz pomenutog kredita, su deonice pruge Stara Pazova – Novi Sad, modernizacija dela pruge Beograd-Bar, a uključena je i isporuka ruskih dizel motornih vozova Srbiji.
Nakon potpisivanja krovnog ugovora, do avgusta meseca će se potpisati aneks za svaki projekat pojedinačno.
Pavlov je rekao da će biti raspisani i tenderi za izbor izvođača radova i precizirao da će najveći deo posla u skladu sa uslovima ugovora o kreditu biti poveren ruskim kompanijama, koje će biti generalni izvođači radova, ali da će na tom poslu biti maksimalno angažovane i srpske firme.
Srbija će dobiti pruge za veće brzine, a bezbednost će biti podignuta na viši nivo. Za modernizaciju srpske železnice iskoristićemo našu tehnologiju, istakao je Pavlov.
Pročitajte i>>>Moderniyacija pruge do Budimpešte
Ugovor o izvođenju radova na izgradnji železničke infrastukture i ugovor o isporuci dizel motornih vozova biće potpisan u Vladi Srbije između ruske železničke kompanije i Železnica Srbije.