Knjiga ideja i inspiracije: Primeri dobre prakse odnosa s javnošću

Docent dr Danijela Lalić je veoma cenjena u svetu korporativnih komunikacija, marketinga i odnosa s javnošću. Radi kao docent je na Fakultetu tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu i na Fakultetu za ekonomiju, finansije i administraciju u Beogradu. Njena interesovanja su društveni mediji, online komunikacija, internet i nove tehnologije. Nova knjiga koju je izdala sa docentom dr Tamarom Vlastelicom Bakić, Primeri dobre prakse odnosa s javnošću 2013, zapravo je publikacija puna ideja i inspiracije.

Šta biste savetovali mladima koji ulaze u svet PR-a?
Da rade na sebi, konstantno uče i usavršavaju se.  Da budu iskreni i svoji. Da budu promena koju žele da vide.

Zašto će im biti od koristi vaša knjiga Primeri dobre prakse odnosa s javnošću 2013?
’Primeri dobre prakse odnosa s javnošću`su kao što i sam naslov kaže, praktična i periodična publikacija. To je knjiga ideja i inspiracije. Teorije koliko je neophodno, prakse koliko je moguće. Koleginica dr. docent Tamara Vlastelica Bakić sa beogradskog FON-a i ja smo se potrudile da u ovoj publikaciji ne bude teorije.

A, šta biste savetovali srpskim agencijama koje se bave odnosima s javnošću?
Čini mi se pretenciozno da u krizno vreme, kada kompanije prvo seku troškove PR-a i marketinga, delim savete agencijama koje uspešno rade, zapošljavaju ljude, opstaju i to u svetu gde ih najčešće ne razumeju i smatraju nepotrebnim.

Tri neoprostive greške svakog PR-a
3N – nestručnost, nadmenost, neprofesinalnost!

Kako biste u nekoliko reči predstavili vašu knjigu Primeri dobre prakse odnosa s javnošću 2013?
Praktična i korisna, ali bih ipak prepustila onima koji je budu čitali da daju mišljenje.

Koji je povod pisanja ovakve knjige?
Želele smo da naši studenti uče iz domaćih primera naših i svetskih kompanija koje posluju na srpskom tržištu. Takođe smo želele da uče iz svežih primera, jer su odnosi s javnošću oblast koja se stalno menja i, recimo, projekti implementirani pre samo dve godine već su zastareli i neprihvatljivi zbog nagle ekspanzije informaciono-komunikacionih tehnologija, interneta i društvenih medija. Zato planiramo da svake dve godine uređujemo novo izdanje.

Kako biste nekome ko nikada nije čuo za PR objasnili šta je to?
Most kojim dvosmerno putuju informacije između interesnih strana. PR povezuje i doprinosi stvaranju i održavanju imidža i reputacije.

Kako je obučen PR menadžer sa stilom i merom?
Pobornik sam njegovanja ličnog stila, ali uvek u skladu s poslovnim kodeksom. U svom slučaju se držim jednostavnih pravila: poslovnih kostima, zatvorenih cipela i bez razgolićenih ruku i ramena. Razume se da suknja ili haljina treba da budu adekvatne dužine. Možda su u poslovnom svetu neprihvatljive vedre i svetle boje, ali volim da ih nosim. Odraz su mog duha.
Što se tiče muškaraca, njima je lakše. Dva dobra odela, cipele, sat i nekoliko košulja odražavaju stil.

Srbija i PR
Naravno da ima mnogo prostora za napredak, ali sam doživela više puta da ljudi koji dođu  iz naprednijih zemalja budu prijatno iznenađeni savremenošću komuniciranja kod nas. PR sve više dobija na značaju u Srbiji i to pokazuju i relevantna istraživanja, postojanje komunikacionih departmana u kompanijama i sve više fakultetskih studijskih programa na fakultetima širom zemlje.

Šta danas znači uspeti?
Definicija uspeha je individualna, ali može se svesti pod jednu reč –  biti srećan. Za mene je to svakoga dana ručati sa porodicom, igrati se sa sinom, provesti vreme s prijateljima, raditi na sebi, čitati i učiti nove stvari, biti zadovoljan održanim časom, dobijati nove pozive za učešće na projektima na osnovu prethodnih angažmana,… Uspeh je kada uspem sve to da uskladim u ovo brzo doba.

Situacija kada se nećkate…
Uglavnom znam šta hoću, retko se nećkam.

Šta kažete za plan B?
Na poslu uvek treba imati pripremljen alternativni plan. Privatno, ne pada ti na pamet da plan A može da propadne. Reaguješ tek ako do toga dođe.

Šta po vašem mišljenju najviše odaje sagovornika?
Način na koji govori o drugima govori sve.

Kako vidite sebe za pet godina?
Malo mudriju i iskusniju. U svakom slučaju i za pet i za dvadeset pet s osmehom na licu. Život je lep, treba ga živeti!

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE